• Anonym (Sara)

Blödning v9

Hej! Jag vill höra andras erfarenheter av att få en mensliknande blödning i v9. Det började i onsdags morgon som bara lite rött på pappret. Mest slemmigt, med inslag av lite rött den dagen. Lite lika igår. Idag blöder jag mer, men det är fortfarande inte lika rikligt som en vanlig mens. Mest slem, men har sett blodklumpar. Ingen direkt smärta. Har liksom haft lite molande mensvärk senaste veckorna ändå. Fick tid på gyn på tisdag, men det känns som evigheter tills dess. Någon som vill lugna mig?

• Svar på tråden Blödning v9
  • Anonym (Jag)

Jag har varit gravid 6 gånger (4 barn och två missfall/MA). Två av graviditeterna som slutade bra blödde jag. Med andra barnet blödde jag flera gånger mellan ca vecka 6-16, det var 10 år sen nu så minns inte riktigt hur mycket men det var inte bara lite rosa på pappret utan rött färskt blod (ursäkta TMI). Fick aldrig någon förklaring till varför jag blödde men hon är 9 år gammal nu iallafall :)

Med fjärde barnet som föddes i år blödde jag en gång i vecka 6-7, barnmorskan sa då att man inte behöver kolla det ens för det är så vanligt.

Grattis till graviditeten och hoppas allt går bra! 

• Anonym (Blödning)

Jag blödde mellan vecka 4 och 20. allt från ljusrosa till brunt till orange till mörkröd störtblödning med massa klumpar. Min grabb är 3 månader nu. 

• Anonym (Jenny)

Jag hade en rejäl blödning i vecka 9 och sen en till, lite mindre, blödning i vecka 12.
    Är i dag i veckan 25 och lillen i magen sparkar omkring för fullt 🥰

Svar på tråden Blödning v9