Fynd i tidig graviditet
Hej!Har missat min mens denna månad så tänkte ta en graviditetstest... Fick världens svagaste positiv (på RFSU testet) den 11 augusti.. Men den fanns där.
Tog flera test kommande dagarna och slutade testa den 16 augusti då jag fick den mörkaste strecket på testet, bara snäppet svagare än kontroll linjen.
Var på en tidig ultraljud igår den 22 augusti, då såg de bara en hinnsäck på 10x5mm, dvs. ingen gulsäck. Då sa gynekologen att ja troligen är i vecka 4 och inte 5 som min barnmorska sa... Jag vet tyvärr inte när min sista mens började&slutade så detta är riktigt klurigt o stressigt just nu.
Har googlat sönder angående hinnsäcken och tecken på tidig missfall...
Har fått en ny tid för UL den 12 sept (om 3 veckor) och då ska man kunna se fostret och kanske även hjärtljud...
Undrade om någon här varit i liknande situation... Både tidig missfall och att graviditeten fortsatte som den ska...
Är riktigt orolig och det känns som jag kommer (grotesquet nog) hinna få typ missfall innan mitt nästa ultraljud...
Har även sålänge inte haft några tydliga graviditetssymptom, vart lite illamående då och då men inget intensivt. Haft&har en del molande "mensvärk" samt ont i nedre rygg då o då....