• Tinaturner222

Otydliga gravtest o "nidblödning"

Har någon här vart med om liknande - min mens kom två dagar tidigt, inga större konstigheter att de kan diffa någon dag eller två. Dock så kom den aldrig riktigt igång, på första dagen hade jag otroligt skarpa smärtor, betydligt värre än vanlig mensvärk då de kom som hugg lixom. Brukar ha en väldigt dov jämn smärta annars. Dag två blödde lite mer o trodde de skulle komma igång men dag 3 blöder enstaka droppar och samma dag 4, brukar annars ha rikligt med blod speciellt dag 2 och 3.. 
    Har i två dagar fått svaga, svaga linjer på gravtest.. bifogar bilder från igår och idag, clearblue är den med bara linje INTE plusstecknet :) 

Någon som vart i liknande sits och vad var erat slutresultat ? 
    Mvh, förvirrad...
  • Svar på tråden Otydliga gravtest o "nidblödning"
  • Anonym (K)

Jag har varit i en rätt lik situation och för min del var det en kemisk graviditet 

• Anonym (K)
    Tinaturner222 skrev 2025-08-23 22:36:39 följande:

Vad menas med kemisk graviditet ?

Det är ett väldigt tidigt missfall. Det blir ett befruktat ägg som börjar producera gravidhormonet HCG men som sen inte fortsätter att utvecklas utan blir ett missfall. Många som får en kemisk graviditet märker det inte ens just för att dom får en blödning just runt dagarna man skulle fått sin mens 
  • Tinaturner222

Jaså okej, men är det vanligt då att man får någon svag linje på gravtest efter?.. Vet inte om du såg mina bilder ? Vet inte ens om det bara är jag själv som ser det tillochmed haha..
    När jag tänker missfall tänker jag mer blod än vanlig mens och inte tvärt om en knappt märkbar blödning, men det är ju bara vad jag tänker utan fakta...

• Anonym (K)
    Tinaturner222 skrev 2025-08-23 22:53:12 följande:

Jaså okej, men är det vanligt då att man får någon svag linje på gravtest efter?.. Vet inte om du såg mina bilder ? Vet inte ens om det bara är jag själv som ser det tillochmed haha..
    När jag tänker missfall tänker jag mer blod än vanlig mens och inte tvärt om en knappt märkbar blödning, men det är ju bara vad jag tänker utan fakta...

Jag fick en svag linje samma dag som jag skulle fått mens. Dagen efter fick jag samma väldigt svaga linje. Alltså ingen stegring på testet alls och sen på kvällen började jag blöda lite lätt. För min del så blödde jag inte mer än vanlig mens men sånt där är säker väldigt individuellt! 

Avvakta någon dag och ta ett nytt test och se ifall det blivit starkare 🙂 
  • Tinaturner222

Okej tack snälla för svar ! Ska ta nytt test om några dagar och hålla hoppet vid liv ! Testerna är tagna efter blödningen börjat och de första va testa tidigt dagen efter ett vanligt så kan ju inte ens jämföra dom med varandra tänker jag.. 

• Anonym (K)
    Tinaturner222 skrev 2025-08-23 23:20:06 följande:

Okej tack snälla för svar ! Ska ta nytt test om några dagar och hålla hoppet vid liv ! Testerna är tagna efter blödningen börjat och de första va testa tidigt dagen efter ett vanligt så kan ju inte ens jämföra dom med varandra tänker jag.. 

Lycka till 😊🌼
Svar på tråden Otydliga gravtest o "nidblödning"