• Anonym (hammy)

Vågar inte säga min ålder

Hej,
    Har träffat en sju år yngre kille. Smickrande nog trodde han jag var yngre än han men jag sade att jag år några år äldre. Hur många, undrade han. I nån sorts panik sade jag tre år. Vet inte varför jag ljög, jag tyckte han var för bra för att vara sann. Jag vet att det är knäppt av mig att ljuga.

Jag har ett barn sedan innan och han är lite tveksam att vara med någon som har barn, vilket har gjort att jag tänkt, ja men då spelar det ingen roll att jag ljög, det kommer ändå inte bli nåt. Skit samma liksom.

Men nu har vi fortsatt höras och nu vet jag inte hur jag ska breaka nyheten. Fortfarande oklart hur seriöst detta är, vi känner ju inte varandra så bra och han är ju uppenbarligen försiktig då jag har barn.

Vad göra? Eller snarare, hur säga det?

• Svar på tråden Vågar inte säga min ålder
  • Anonym (Sandra)
    Lynx123 skrev 2025-08-24 08:49:40 följande:

Vet han ditt efternamn? Då har han förmodligen redan kollat upp dig.

Alla finns ju dock inte "öppet" på internet. Vilket är rätt smart i dessa tider vi lever i. Samt att företagen tjänar pengar på dessa tjänster, utan ditt samtycke. Många som tog bort sig när Europa domstolen ansåg att det inte var en rättighet att publicera folks privata information online.

TS, av mina egna livserfarenheter kan unga killar vara "kul" för något tillfälligt eller sex. Men dom flesta är rätt omogna. Du säger själv att han redan anmärkt på att du ser yngre ut. Bara det vore en indikation på vart hans "mind set" befinner sig.  Ha lite kul om du vill, men gå vidare sedan. Inget att bygga vidare på i dom flesta fallen.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Sandra) skrev 2025-08-24 09:51:06 följande:
    Alla finns ju dock inte "öppet" på internet. Vilket är rätt smart i dessa tider vi lever i. Samt att företagen tjänar pengar på dessa tjänster, utan ditt samtycke. Många som tog bort sig när Europa domstolen ansåg att det inte var en rättighet att publicera folks privata information online.

TS, av mina egna livserfarenheter kan unga killar vara "kul" för något tillfälligt eller sex. Men dom flesta är rätt omogna. Du säger själv att han redan anmärkt på att du ser yngre ut. Bara det vore en indikation på vart hans "mind set" befinner sig.  Ha lite kul om du vill, men gå vidare sedan. Inget att bygga vidare på i dom flesta fallen.
    Men sju år är väl inget problem? Min man var 25 när jag träffade honom, och jag 33, vi har aldrig tänkt på åldersskillnaden.
  • Anonym (E)

Jag hade sagt det så snart som möjligt men försökt att inte göra en stor grej av det, liknande "asså det här känns så fånigt men jag måste säga en sak till dig, jag trodde inte att det här skulle leda till något men nu börjar jag känna att det drar iväg så innan det går för långt så måste jag erkänna att jag drog en vit lögn och är faktiskt XX år, jag borde varit ärlig från början men trodde som sagt inte att det skulle bli något och ville fortsätta prata med sig men var lite rädd att du skulle tycka att jag var för gammal, jag hoppas att du inte är allt för upprörd"

• Anonym (Anna anakonda)

Jag höll min ålder lite flytande i början, dock visste han hur gammalt mitt äldsta barn är och han är ju räknekunnig så...

Är tolv år äldre än min älskade man, det har aldrig varit något problem.
    Inte minsta lilla gupp ens har det varit, vi älskar varandra oavsett födelseår.

Svar på tråden Vågar inte säga min ålder