• Anonym (..)

Dåligt

Hej hej.

Ja för att ge lite bakgrund så har jag och min dåvarande sambo gjort slut för en dryg månad sen. Vi älskar varandra väldigt mycket fortfarande och ses ofta. Anledningen till avslutet var att hennes familj verkligen ogillade mig och inte tyckte jag var bra nog. Så man kan väll säga att vi ses lite i smyg.

Grejen är att igår så skulle hon på kalas hoss sin bror och jag skulle åka till min mamma på besök. Jag tog även med mig massa rabarber då jag tänkte att vi skulle baka paj (vi bor inte ihopp jag och mitt ex nu). Då vi fortfarande pratar viste mitt ex detta och bad mig ta med en pajbit till henne på kvällen när jag åker hem. Så kan vi ha en myskväll. Jag säger absolut och ger mig iväg. 

Snabbspola lite och jag kommer till hennes dörr kl 21.20 och ringer på men ingen hemma. Jag ringen och skickar sms men inget svar. Så jag väntar i en 30 min och ringer var femte minut. Och hon svarar då efter typ 30. Då säger hon till mig. Jag trode inte du tänkte på. Jag är inte äns hemma. Jag är med min kompis (namn på vännen är orelevant) och handlar. Jag blir lite ledsen och säger inte så mycket och hon säger du kan ju gå in och lämna pajen där. Och att hon får se om hon kommer fram innan mig. Var av jag svara att jag redan är där.

Detta tolkade jag som att hon då inte kommer komma hem på ett tag. Jag gick in lämnade pajen och jag medger att detta är lite tramsigt och barnsligt men skrev eliten lapp och la på där det enbart stod dåligt.

20 min senare ringer hon och är förbannad för vad jag gjort. Säger att hon längtat efter att träffa mig hela dagen men att hon inte bara vill sitta och vänta. Jag sa att jag också såg fram emot att träffa henne men påpeka då att hon inte var hemma och det lät som att hon inte skulle komma hem på ett tag. 

Det sluta väll med att hon var skitarg och jag bitter. Och att jag tydligen hade missförstått henne. Och att dom bara var i affären 5 min bort. Men hur fan ska jag veta det när hon på riktigt hatar den afären och aldrig går dit i stort sätt. 

Jaja hon är fortfarande arg och jag förstår väll det. Inte kul att komma hem till e  sån lapp. Men även jag var arg och besviken. Jag har bett om ursäkt men det verkar inte gå igenom alls. 

Några tipps?

• Svar på tråden Dåligt
  • Anonym (l)

ni båda verkar ha haft svårigheter med kommunikationen, hon borde haft bättre koll på telefonen om du skulle dit, du borde hört av dig innan du åkte dit och verkligen inte lämnat lappen... Förstår den men det tog även glädjen ur att äta pajen ovanpå att du inte var där.

• Anonym (Andreas)

Ni har gjort slut. 

Slut betyder slut. 

Kanske dags att inse det och att försöka glesa ut er kontakt och försöka gå vidare. Vänner kan ni vara ändå 

Hon har noll skyldighet att tala om vart hon.är ,med vem eller när hon kommer tillbaka.  Du bor inte där. 
    Du har ingen skyldighet att kräva henne på svar. Du bor inte där.  
    Att ringa så ofta som du gjorde känns verkligen inte okej nånstans. 

Ledsen om jag låter hård men detta är inte hållbart i längden och Ni riskerar att krascha er vänskap och göra er olyckliga. 

Svar på tråden Dåligt