Rosa blod efter sex
hade precis sex och det kom ut lite blod i toan samt lite på pappret då jag torkade. Mycket ljus färg. Låter normalt? Hade bim igår inte hunnit ta test än men känner mig gravid
hade precis sex och det kom ut lite blod i toan samt lite på pappret då jag torkade. Mycket ljus färg. Låter normalt? Hade bim igår inte hunnit ta test än men känner mig gravid
Jag är ledsen att behöva säga det, men det är extremt ovanligt att känna graviditetssymptom i ett så tidigt skede som du är i. Sen ska jag inte säga blankt nej till att du kan vara gravid, men att det kommer en liten mängd blod efter samlag brukar vara vanligt när mensen är på gång.
Du får vänta några dagar och se om mensen antingen kommer igång eller uteblir.
Om du är gravid så är det pga tidigare samlag och inte det samlag du hade nu. ta ett test för att se. Annars kan blodet likväl vara en spotting/mellanblödning som inte är helt ovanligt att få precis före mens.
Om du är gravid så är det pga tidigare samlag och inte det samlag du hade nu. ta ett test för att se. Annars kan blodet likväl vara en spotting/mellanblödning som inte är helt ovanligt att få precis före mens.
En uppmaning bara, inte för att skrämmas, bara för att sprida kunskapen, om man regelbundet får blödningar efter samlag så måste du uppsöka gynekolog och ta cellprov. Det kan vara tecken på långt gångna cellförändringar eller cancer på livmodertappen. Två nära vänner till mig fick just detta symptom. Men som sagt, det var regelbundet, efter varje samlag.
Testet var positivt. Kanske nidblödning eller skära slemhinnor?
Sköra skulle det stå. Inte skära.
Testet var positivt. Kanske nidblödning eller skära slemhinnor?