Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (Nyfiken)

Intresserad?

Känner en person via jobbet men jobbar inte på samma ställe. Nu har vi hörts av varje dag men inte setts privat. Vi kan höras vilken tid som helst faktiskt? Det är som en dans, vi turas om att skriva. 

Känner mig lite fundersam. Tror det finns olika sätt att få intresse för någon och bygga upp något men? Hur länge kan man skriva och varför skriver man länge, innan man tar en dejt? 

• Svar på tråden Intresserad?
  • Anonym (Vill inte mer)

För att man inte vill mer än att skriva kanske.

• Dimisi

Det kan pågå länge om ingen vågar ta initiativ till en dejt. Det finns nog lika många män som kvinnor som väntar på att den andre ska ta första steget. Det kan vara av osäkerhet eller respekt.

• Anonym (H)
    Dimisi skrev 2025-08-25 20:58:25 följande:

Det kan pågå länge om ingen vågar ta initiativ till en dejt. Det finns nog lika många män som kvinnor som väntar på att den andre ska ta första steget. Det kan vara av osäkerhet eller respekt.

Tror jag också.
  • Anonym (Nyfiken)

Ja jag tog initiativ en gång men det gick inte just då, men skrivandet fortsatte och har utvecklats. Funderar om det kan vara att personen vill ta längre tid för att vi känner varandra lite också? 

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Vill inte mer) skrev 2025-08-25 20:48:28 följande:

För att man inte vill mer än att skriva kanske.

Så kan det ju vara? En brevkompis ☺️
  • Anonym (Vill inte mer)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2025-08-25 21:37:25 följande:
    Så kan det ju vara? En brevkompis ☺️
    Vanligt att folk bara vill ha någon att skriva med. Säga god natt och god morgon, prata lite under dagen för att känna sig mindre ensam, men sedan är det inte mer än så. Vad hände när du föreslog att ses?
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Vill inte mer) skrev 2025-08-25 22:17:08 följande:
    Vanligt att folk bara vill ha någon att skriva med. Säga god natt och god morgon, prata lite under dagen för att känna sig mindre ensam, men sedan är det inte mer än så. Vad hände när du föreslog att ses?
    Personen sa ja, men lämnade återbud och skrev att den gärna vill en annan gång. Är väl det jag väntar på. 😆
  • Anonym (Vill inte mer)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2025-08-25 23:27:39 följande:
    Personen sa ja, men lämnade återbud och skrev att den gärna vill en annan gång. Är väl det jag väntar på. 😆
    Om personen inte föreslog ett nytt datum när dejten avbokades, så är det nog tyvärr inget att hoppas på.
  • Anonym (Jimmy)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2025-08-25 23:27:39 följande:
    Skriv tex och fråga om personen ifråga vill gå och ta en fika i veckan. Är väl bättre att vara rak och ärlig och slippa gå och fundera. Är personen upptagen så lägg över bollen och säg åt personen ifråga att den får säga till om den har lust att hitta på något framöver. Ingen idé att hålla på att köra nå spel där ni går runt varandra och det i slutändan skulle visa sig ni vill samma sak men ingen tar initiativet. Du har ju inget att förlora på det. Hoppas det löser sig för dig
Svar på tråden Intresserad?