• Anonym (Singel)

Dejtingsajter/appar

Har en fråga till alla som dejtar, var hittar ni era dejter? Har prova olika appar och dejtingsajter men det känns som att det inte fungerar riktigt. Vissa är oseriösa eller så rinner det bara ut i sanden och så blir man ghostad. Vad träffar man personer nu för tiden? Känns väldigt svårt. Vad har ni själva för erfarenheter, dela gärna med er. 

• Svar på tråden Dejtingsajter/appar
  • Anonym (Mystisk penis)

Gratissajter har varit de bästa. Spraydate när det begav sig och nu HappyPancake. Jag har inte ens lagt ner någon direkt energi på presentation och har heller inte någon bild. Är inte så aktiv där. Loggar på i perioder när jag blir sugen på en ny kk. Har gått på kanske ett 20-tal dejter på några år. Många har lett till sex och några kk har det blivit också.

Sen beror det på vad du letar efter, men med gratissajter kan du i alla fall vara hyfsat säker att den du pratar med inte scammar dig.

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Singel) skrev 2025-08-27 21:03:44 följande:
    Dejtingsajter/appar

Har en fråga till alla som dejtar, var hittar ni era dejter? Har prova olika appar och dejtingsajter men det känns som att det inte fungerar riktigt. Vissa är oseriösa eller så rinner det bara ut i sanden och så blir man ghostad. Vad träffar man personer nu för tiden? Känns väldigt svårt. Vad har ni själva för erfarenheter, dela gärna med er. 

Jag använde bara tinder så jag hittade alla mina dejter där. Mitt tips är att försöka träffas irl så fort som möjligt! Första dejten behöver inte vara något stort utan kan vara en kaffe på stan. Sen få till dejt 2 inom rimlig tid om intresse finns. Mer dejtande och mindre skrivande alltså.
  • Anonym (Singel)
    Anonym (Mystisk penis) skrev 2025-08-27 22:44:42 följande:

Gratissajter har varit de bästa. Spraydate när det begav sig och nu HappyPancake. Jag har inte ens lagt ner någon direkt energi på presentation och har heller inte någon bild. Är inte så aktiv där. Loggar på i perioder när jag blir sugen på en ny kk. Har gått på kanske ett 20-tal dejter på några år. Många har lett till sex och några kk har det blivit också.

Sen beror det på vad du letar efter, men med gratissajter kan du i alla fall vara hyfsat säker att den du pratar med inte scammar dig.

Har provat happypancake men tycker inte utbudet är väldigt litet och det är inte många runt min ålder som hänger där. Dessutom bor många långt bort från mig. Är 29 förövrigt. 
  • Anonym (?)
    Anonym (Singel) skrev 2025-08-27 21:03:44 följande:
    Dejtingsajter/appar

Absoluta majoriteten av de tjejer jag inlett någon form av relation med har jag träffat utan internet. Det har varit via jobb, resor, fester, hobbies, idrott mm
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Singel)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-08-28 11:15:28 följande:
    Jag använde bara tinder så jag hittade alla mina dejter där. Mitt tips är att försöka träffas irl så fort som möjligt! Första dejten behöver inte vara något stort utan kan vara en kaffe på stan. Sen få till dejt 2 inom rimlig tid om intresse finns. Mer dejtande och mindre skrivande alltså.
    Jag har tinder men tycker inte det funkar riktigt. Får 1-2 matchningar i veckan och vissa svarar inte medans andra tar bort matchningen direkt. Jag har en intressant profil med bra bilder skulle jag kunna säga. Jag får höra att jag är attraktiv och ser bra ut, så jag tror inte problem ligger i det. Jag har förövrigt ett normalt liv med studier, umgås med vänner, spenderar tiden på olika hobbys. social och allmänbildad. 
  • Anonym (?)
    Anonym (Singel) skrev 2025-08-28 12:07:02 följande:
    Jag har tinder men tycker inte det funkar riktigt. Får 1-2 matchningar i veckan och vissa svarar inte medans andra tar bort matchningen direkt. Jag har en intressant profil med bra bilder skulle jag kunna säga. Jag får höra att jag är attraktiv och ser bra ut, så jag tror inte problem ligger i det. Jag har förövrigt ett normalt liv med studier, umgås med vänner, spenderar tiden på olika hobbys. social och allmänbildad. 
    Om du studerar är du säkert medveten om uttyrycket "idioti är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat"

Varför fortsätter du med dejtingappar om det inte funkar?
  • Anonym (Singel)
    Anonym (?) skrev 2025-08-28 11:56:44 följande:
    Absoluta majoriteten av de tjejer jag inlett någon form av relation med har jag träffat utan internet. Det har varit via jobb, resor, fester, hobbies, idrott mm
    Okej, men jag har inte så stort umgänge utan istället några få men nära vänner som jag umgås frekvent med, och festar inte särskilt ofta. Bor i en mindre stad vilket gör att utbudet är mindre. 
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Singel) skrev 2025-08-28 12:07:02 följande:
    Det kan hjälpa i fallen där det rinner ut i sanden eller du blir ghostad. Fråga tidigt om personen vill ses på en kaffe t ex. 

Betalar du? Det kan krävas för att få fler matchningar. Annars dyker du inte upp för folk.
  • Anonym (Singel)
    Anonym (?) skrev 2025-08-28 12:09:44 följande:
    Om du studerar är du säkert medveten om uttyrycket "idioti är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat"

Varför fortsätter du med dejtingappar om det inte funkar?
    Har inte använt det särskilt länge. Det är därför jag är nyfiken på hur det går för andra. 
  • Anonym (?)
    Anonym (Singel) skrev 2025-08-28 12:13:13 följande:
    Okej, men jag har inte så stort umgänge utan istället några få men nära vänner som jag umgås frekvent med, och festar inte särskilt ofta. Bor i en mindre stad vilket gör att utbudet är mindre. 
    Testa att utöka ditt sociala liv, gå med i föreningar, res, aktivera dig i studentlivet

Du har testat dejtingarappar, det funkar inte. Dags att testa något nytt
  • Anonym (?)
    Anonym (Singel) skrev 2025-08-28 12:15:04 följande:
    Har inte använt det särskilt länge. Det är därför jag är nyfiken på hur det går för andra. 
    Du pluggar eller hur? Ge dig ut i studentlivet, ordna en kursfest, 
  • Anonym (Singel)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-08-28 12:13:31 följande:
    Det kan hjälpa i fallen där det rinner ut i sanden eller du blir ghostad. Fråga tidigt om personen vill ses på en kaffe t ex. 

Betalar du? Det kan krävas för att få fler matchningar. Annars dyker du inte upp för folk.
    Ja, det gör jag.  
  • Anonym (Singel)
    Anonym (?) skrev 2025-08-28 12:18:44 följande:
    Du pluggar eller hur? Ge dig ut i studentlivet, ordna en kursfest, 
    Skolan som jag studerar på har ett ganska dött studentliv. Dessutom tycker jag att jag är för gammal för och hålla på och leka massa lekar som 19-22 åriga student tycker är kul. 
  • Anonym (?)
    Anonym (Singel) skrev 2025-08-28 12:26:44 följande:
    Skolan som jag studerar på har ett ganska dött studentliv. Dessutom tycker jag att jag är för gammal för och hålla på och leka massa lekar som 19-22 åriga student tycker är kul. 
    Slipp då och kämpa på med apparna. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Singel)
    Mahatma Runka skrev 2025-08-28 12:33:08 följande:
    LÄS DETTA: 

1: Alla dejtingappar har som mål att tjäna pengar på mäns desperation efter främst sex och kvinnlig närhet: 
    Den första sidan som skapades var Match.com. Den skapades inte för att kvinnor skulle kunna träffa någon eller för att tillgodose deras behov, utan männen var målgruppen. Han som var med och startade upp det hade insett att det gick att tjäna pengar på mäns desperation. Det är därför inte jämbördiga förhållanden där. Männen är målgruppen som de planerat att tjäna pengar på. Match äger idag Tinder och majoriteten av alla andra appar. 

2. Tinder: 
    Tinder var från början gratis och fungerade mycket bra. Ju längre tiden gick och ju större medlemsbasen blev, ju mer började man ta betalt. Det är en känd strategi att låta saker och ting fungera bra och vara gratis eller billiga från början, för att kunna bygga upp en kundbas. När den sedan är uppbyggd börjar man ta betalt. Tinders första betaltjänst var Premium. Sedan utökade man till Gold, och nu Platinum. Inte bara det utan de har även andra tillägg så som extra boost/synlighet m.m. du kan använda separat. Tinders mål är att kunna tjäna pengar på dig och andra. Deras mål är INTE att du ska träffa någon. Målet är att du oavsett vilken betaltjänst du har ska vara kvar så länge som möjligt, dvs generera så mycket pengar som möjligt för Tinder/Match/aktieägarna. 

3. Majoriteten av alla som nätdejtar är män. 
    Ser du till andelen aktiva medlemmar och sållar bort fejkprofiler så är någonstans mellan 75-95% av alla användare på Tinder i Sverige män. Så du konkurrerar med ett enormt stor antal män. Det i sin tur leder till att kvinnor som nätdejtar kan gå på en ny dejt dagen efter de dejtat dig, medans din nästa dejt kanske tar 6 månader att jobba dig fram. 
    Okej, då får man skippa dejting sidor och ge sig ut i verkligheten. Tack för info 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Man)
    Anonym (Singel) skrev 2025-08-28 12:52:11 följande:
    Okej, då får man skippa dejting sidor och ge sig ut i verkligheten. Tack för info 
    Självfallet är Match.com skapat för att tjäna pengar och ingen välgörenhet. Men nog har jag trott att även kvinnor får betala samma medlemsavgift.

Oavsett funkade det utmärkt för att dejta regelbundet.
Svar på tråden Dejtingsajter/appar