• Anonym (Glittering)

CSN är sega

Hej! Någon mer som upplever att csn har varit oroligt sega denna hösten? Jag ansökte om CSN för snart 4 veckor sen och det står fortfarande att dom behandlar min ansökan. Jag har sökt om CSN tidigare utan problem och det har alltid tagit bara några dagar. Nästa vecka börjar skolan, hyran måste också betalas. Har fått låna pengar från familjen nu, så det är lugnt, men drygt ändå. Jag har klarat mina tentor, så det är inte heller något problem.

• Svar på tråden CSN är sega
  • Anonym (Ella)

Vad märkligt, jag fick mitt beslut två dagar efter att jag ansökt. Det står ju på hemsidan att det är extra högt tryck just nu och det kan ta tid att behandla ansökningar så kanske din ansökan har fastnat någonstans?

• Anonym (Glittering)
    Anonym (Ella) skrev 2025-08-29 16:14:24 följande:

Vad märkligt, jag fick mitt beslut två dagar efter att jag ansökt. Det står ju på hemsidan att det är extra högt tryck just nu och det kan ta tid att behandla ansökningar så kanske din ansökan har fastnat någonstans?

Jag kontaktade dem och de sa att det är 5 veckors handläggningstid och inget mer än det :( tittar på hemsidan och där står det 5 veckor för studier utomlands, men jag ska ju plugga i Sverige. De verkar själva inte ha koll
Svar på tråden CSN är sega