• Olsdotter

Färgkorrigering av hår, pris?

Jag behöver avfärga, bleka och färga om håret. Som mest vill jag lyfta håret 3 nivåer. Gissar att det kommer att ta ca 5 timmar att fixa mitt hår, då jag har en rand i med nivå 5 permanent färg+ flera lager nivå 5 semipermanent. Sedan vill jag även ha något ombre, så det tar ju också tid.

Ska förbi salongen imorgon och låta dem titta på håret, men undrar här vad som kan tänkas vara ett rimligt pris för detta. Förstår också om frisören vill ha betalt för själva sin skicklighet, då det givetvis är ganska svårt att fixa till det elände jag själv ställt till med, men ändå...

Så:
    Ungefär hur mycket går det på tror ni?

• Svar på tråden Färgkorrigering av hår, pris?
  • Anonym (A)

Beror helt på vilken salong du går till. 

• Anonym (A)

Jag betalade 3000kr för bara färg och klippning. Gissar stt de hade tagit det dubbla för det du vill ha hjälp med. Men finns såklart billigare och dyrare, kan skilja mycket 

• Anonym (Fyfan)

Så jävla dyrt 😱 jag har inte varit hos en frisör på 20 år, främst pga att jag alltid blivit missnöjd.. Med dessa priser får jag ännu mindre lust att gå dit 😱

• Olsdotter
    Anonym (A) skrev 2025-08-28 16:58:40 följande:

Jag betalade 3000kr för bara färg och klippning. Gissar stt de hade tagit det dubbla för det du vill ha hjälp med. Men finns såklart billigare och dyrare, kan skilja mycket 

Detta är en ganska dyr frisör, men ska vara väldigt duktiga. Jag går i princip aldrig till frissan annars, brukar klippa själv.

Tack för hint!

Tror det stod i prislistan att de tar 2000 för klipp och färg, så har jag tur kanske det landar på 4000 då? Dyrast i stan, men billig stad 😂
  • Olsdotter
    Anonym (Fyfan) skrev 2025-08-28 17:11:53 följande:

Så jävla dyrt 😱 jag har inte varit hos en frisör på 20 år, främst pga att jag alltid blivit missnöjd.. Med dessa priser får jag ännu mindre lust att gå dit 😱

Ja, det är vansinnigt dyrt. Tror de tar 1000 ca bara för klippning.
Svar på tråden Färgkorrigering av hår, pris?