• Anonym (Lämnad)

Han har gjort slut. Min kropp skriker efter bekräftelse, träffa någon för sex??

jag har blivit lämnad efter 3,5 år tillsammans. Vi har inga barn. För mig har sommaren varit den bästa någonsin tillsammans, och nu har han plötsligt lämnat med enda förklaringen att han känner annorlunda. 

jag ligger här i sängen och bara gråter och gråter, känner mig så ensam. Aldrig känna hans händer runt min kropp, aldrig somna i hans famn igen. Jag känner mig så värdelös. Ska jag skapa ett konto på tinder? Ska jag kontakta någon kille? Vill bara känna mig en gnutta attraktiv, levande, åtråvärd. 

• Svar på tråden Han har gjort slut. Min kropp skriker efter bekräftelse, träffa någon för sex??
  • Anonym (W)

Desperation är aldrig attraktivt, inte ens på tjejer.

• Givdul
    Anonym (Lämnad) skrev 2025-08-29 22:48:30 följande:
    Han har gjort slut. Min kropp skriker efter bekräftelse, träffa någon för sex??

jag har blivit lämnad efter 3,5 år tillsammans. Vi har inga barn. För mig har sommaren varit den bästa någonsin tillsammans, och nu har han plötsligt lämnat med enda förklaringen att han känner annorlunda. 

jag ligger här i sängen och bara gråter och gråter, känner mig så ensam. Aldrig känna hans händer runt min kropp, aldrig somna i hans famn igen. Jag känner mig så värdelös. Ska jag skapa ett konto på tinder? Ska jag kontakta någon kille? Vill bara känna mig en gnutta attraktiv, levande, åtråvärd. 

Tror av erfarenhet att det inte blir bättre men förstår tanken att du vill känna dig åtråvärd. När jag skilde mig hade jag samma känsla och gjorde precis så. Blev det bra? Vet inte, det var en fas jag behövde gå igenom men var jag tvungen att göra det? Vet faktiskt inte. Finns inget rätt här
  • Anonym (Plupp79)

tänk efter 
    om han tröttnat var han verkligen så kul att ha?
    gå vidare
    vill han inte ha dig är du värd nån bättre, men ladda om dig så du går in med rätt energi något nytt

• Anonym (Nä)

Gråt och håll om.kudden och filten i stället. 

Du kommer dock inte känna sig helare av att ligga runt.

Dags att bli stark i dig själv. Lyssna på Filadelfiakyrkans gudstjänster ( Stockholm) på Youtube. Efter ett par år har det faktiskt stärkt mig i alla fall.

Ägna dig åt lite intressen och tand om dig själv, träna.

Mär du är redo kommer du träffa en ny man därute. Någon som är snäll, trevlig och luktar gott :) kram

• Lynx123

Tinder låter rätt självdestruktivt. Likaså alkohol och cigaretter. Att söka bekräftelse på det sättet som du beskriver är helt meningslöst.

Jobba i stället på att bygga upp dig själv. Just nu behöver du gråta och tycka synd om dig själv - det är helt okej. Har du vänner som du kan prata med? Försök göra saker - även om det vara känns som automatik: träna, umgås med folk, gör roliga aktiviteter, läsa, binge-kolla serier, gå med en i kör etc.

Det kommer att släppa - jag lovar. Du får helt enkelt ha lite tålamod men gråtattackerna kommer att bli mindre och mindre frekventa tills de upphör helt. 

• Anonym (TinderNoNo)

Nej, inte Tinder, då finns en risk att du kommer göra dig ännu mer olycklig, då de enda du förmodligen kommer i kontakt med är fula, äldre gubbar som bara vill ha sex.

Låt sorgen ha sin tid och bestäm dig för hur du ska gå vidare när du mår bättre, hjärtat.

• Anonym (Sikta på en snäll)

Ja du borde träffa någon som kan bekräfta att du är fin på både insidan och utsidan. Men var försiktig för många män bryter ner istället för att bygga upp.

• Anonym (Nä)

Och. TS - jag tycker inte heller att du ska kontakta Tinder..

Särskilt försiktiga ska ju kvinnor vara som har en lägre begåvning. De råkar otroligt illa ut när killar som vill dominera och förnedra söker sig till "svagare" tjejer för att få makt. Jag säger inte att du tillhör denna kategori, men vissa perioder I livet kan vi ju alla vara svagare och mottagliga för fel personer.

Prata med nära och kära, prata, och be om hjälp från trygga personer i din närhet och familj som vill dig väl. Om du träffar någon, kan du ha en dialog, för att försäkra dig om att det är en bra och pålitlig person du dejtar.

Känslor som att bli sårad, kränkt och ledsen alltid kommer kännas mer i hjärtat. Men kom ihåg, det är inte kärlek.

Kärlek är istället omtanke, snälla handlingar mot dig, att du blir lugn och glad och trygg.

Kom också ihåg att det inte går att göra om en Annan människa. Killen ska vara snäll från början. 

• MammaMalmö

Hej gumman
    hag förstår dina tankar och känslor. 

känner du att du vill prata kan du skriva till mig.

men gör det du vill. Om du känner att din kropp behöver bekräftelse då är det så. Du vet bäst om dig själv!!!!

Svar på tråden Han har gjort slut. Min kropp skriker efter bekräftelse, träffa någon för sex??