• Anonym (Pengar)

2 miljoner

Vad skulle du göra om du fick 2 miljoner in på ditt konto? Resa, renovera hus eller spara Eller annat? 

• Svar på tråden 2 miljoner
  • Anonym (ABC)

Barnen skulle få en rejäl slant.

• Anonym (Sarah)

Betala av mitt lån till banken, helt klart! 

• Anonym (Rec)
    Anonym (Pengar) skrev 2025-08-30 20:13:40 följande:
    2 miljoner

Vad skulle du göra om du fick 2 miljoner in på ditt konto? Resa, renovera hus eller spara Eller annat? 

Skulle spara allt. Behöver inte pengarna. Kan redan göra det jag vill och köpa det jag vill.
  • Anonym (Framtiden)

Investera pengarna, den första miljoner är den som är svår att spara ihop till...

Lönen jag har idag räcker till allt jag behöver och mer därtill, så allt annat än att investera pengarna vore bara kortsiktigt.

• Bunny s

Jag skulle sälja huset precis som det är just nu, mitt uppe i fasadbyte och annat trist (som vi gör själva) och sen använda pengarna till att flytta till skogen och bygga ett nytt hus. Är ganska missnöjd med läget och det mesta med huset så det blev inte helt rätt 😅

• LillaLovisen

Jag skulle betala av vårt huslån (det är på ca 1 miljon för tillfället) och bygga en ridbana härhemma.
    Betala av mitt och makens studielån. 
    Och blev nåt över så hade jag sparat 

• Anonym (A)

Eventuellt byta lägenhet till en ny modern med större boyta och större balkong. 

Om inte det, så betala av mitt nuvarande lägenhetslån, 400 tkr. Sedan gett det mesta till barnen. 

• Virriga Vera

Eftersom jag och maken är pensionärer så hade pengarna åkt in på sparkontot. Barnen tjänar bra mycket mer i månaden än vi får i pension så vi behöver pengarna bättre än de. De hade gått åt till att kunna sätta guldkant på tillvaron som resor och bättre levnadsstandard i vardagen. Att kunna köpa nya glasögon utan att känna oron i magen över kostnaden.

• Anonym (borta)

Jag skulle först betala av min skuld, och sen skulle jag köpa en lägenhet åt brorsan.

• Anonym (ABC)
    Virriga Vera skrev 2025-09-18 12:17:14 följande:

Eftersom jag och maken är pensionärer så hade pengarna åkt in på sparkontot. Barnen tjänar bra mycket mer i månaden än vi får i pension så vi behöver pengarna bättre än de. De hade gått åt till att kunna sätta guldkant på tillvaron som resor och bättre levnadsstandard i vardagen. Att kunna köpa nya glasögon utan att känna oron i magen över kostnaden.

Det är tryggt att kunna ha ett sparkonto.
  • Anonym (2)

Det är ju rätt mycket pengar det. Jag hade försökt hålla mig lugn, trots att paranoian säkert skulle bli ett problem. Inte berätta för nån, vilket kan bli svårt då jag har en partner. Betala av alla lån och rusta upp befintlig fastighet ordentligt. Gå i pension. Köpa en lägenhet eller hus i annat land. Ge bort pengar till välgörenhet,  första hand till nån djurrättsorganisation. Kanske starta upp nån egen verksamhet så man har nåt att göra. 🙂

• Anonym (2)

Läste fel på summan, trodde det stod 2 biljoner 😆

Svar på tråden 2 miljoner