Varför har människor blivit så olyckliga i Sverige?
Jag är själv född i ett annat land. Bodde här några år under 2010-2017. Och är tillbaka igen och har arbetat här sedan 2021 fram tills nu.
Men alltså, jag fick mig en redig chock. Vad har hänt med Sverige som land? Ni verkar vara helt ok med att svika erat eget folkslag. Eran syn på arbetslösa och sjuka är rätt skrämmande faktiskt. Alla verkar tro att alla dessa är lata, att dom förtjänar att få bidragen minskade kraftigt, bli hemlösa och svälta. Jag vet att många inte gillar invandrare pga av den stora invandringen.
Men hallå, erat eget folkslag svenskar som är födda i landet och en del har väl betalat skatt med innan dom blev arbetslösa. För mig är det här helt sjukt. I vårat land har vi till och med haft protester.
Eftersom ni verkar skicka väldigt mycket bistånd till utlandet. Men verkar inte vilja ta hand om era egna. Det borde väl vara första prioritet?
Jag tycker att Högern som sitter vid makten lyckas med att splittra och polarisera detta land ännu mera. Genom att sätta folk emot varandra istället.
Folk verkar ganska så olyckliga och missnöjda numera. Så tråkigt och sorgligt utveckling att se.