• Anonym (Singel48)

Varför likar inte tjejer killar på sin egna nivå på Tinder?

Min fundering är egentligen varför män sällan matchar med tjejer på ca samma nivå som oss själva, rent utseendemässigt. Vill man ha någon på dejtingappar får man oftast vara beredd på tjejer som är ett par nivåer under en själv. De flesta kvinnorna som eg är på min egna så kallade nivå likar sällan min profil, det kan ske men är ytterst ovanligt. Någon som känner igen sig och har några bra tips på hur vi kan bli mer jämnställda på dejtingappar ?

• Svar på tråden Varför likar inte tjejer killar på sin egna nivå på Tinder?
  • Anonym (Huskvarna)

För att verkligheten inte ser ut så som du önskar.  Alla har sina egna personliga preferenser utifrån vår egen utgångspunkt och förutsättningar.  Alla har vi olika läggningar och alla har vi olika syn på självförtroende och självkänsla.. 

Samt .. vad folk anser är "sin egen liga" är oerhört diffust...  

Min kompis och jag är typiska exempel på det.. det min kompis anser vara en 7:a  kan jag inte alls fösrstå och i min värld är det en 1:a...  npn jag tycker är en klar 8:a och ögongodis är totalt obegripligt för min kompis och får kanske inte ens en rankning...  egenskaper jag anser icke förhandlingsbart är en tolkningsfråga för min kompis...

• Anonym (Pga sexmissbrukande snygga män)

Pga att de snygga män som finns på Tinder fort utvecklar ett sexmissbruk pga uppmärksamheten (kan gå på ett par veckor bara, väldigt fort). De snygga männen föredrar snygga kvinnor men tackar inte nej till "sämre" för det.  

Sedan försöker de dejta 15 kvinnor samtidigt och sprider könssjukdomar.

• Anonym (Linda)

Som man konkurrerar du inte bara med andra män. Du måste vara så pass bra att hon tycker att livet med dig är bättre än att leva som singel.

Vid 40 plus har många kvinnor blivit varse att det kan vara rätt skönt att bara rå om sig själv, så ska de ha en partner så måste det vara någon som känns helt rätt.

Sedan är väl tinder och liknande rätt ytligt. I andra sammanhang går det nog att hitta kvinnor som väljer efter andra kriterier än just utseende.

• Anonym (Orka rangordna)

Men orka hålla på och rangordna utseende som en käkla fjortis när man är vuxen. Än värre som medelålders. Man gillar det man gillar, svårare än så är det inte.

Att hålla på med "nä, x är för snygg för mig då det är ingen idé" eller "herregud, varför är det bara fula som gillar mig" alternativt "jag är så snygg så även om y verkar intressant så ligger jag såååå mycket högre utseendemässigt så det skulle aldrig funka" är ju så vansinnigt omoget att kroppen får allergiska utslag av tanken. 

Väx upp istället och sluta rangordna folk på nån imaginär utseendeskala. 

• Anonym (Olika förutsättningar)

Om jag kunde få brudar över min nivå så hade jag tagit dom med. Men jag får nöja mig med en tjockis.

• Anonym (Malin)

Men det är väl likadant irl, snygga söker sig till snygga. Skillnaden är att det bara är initialt, eftersom man direkt umgås med den man träffar märker man att det där skalet inte har så mycket innehåll. Och så blir man kär i någon som inte än i samma "liga" men som man ändå klickar med.

• Jimmy75

Det klassiska nivåsnacket igen....exakt vad innebär det nu då....att du tycker de svajpar över sin nivå....nivå på vad? Gillar alla samma saker också?

• Mayjel

Hur vet du att kvinnorna som matchar med dig är under din egen nivå? Du kanske överskattar ditt eget utseende? En inte helt ovanlig företeelse bland män, som gärna påfåglar upp sig mer än vad de har fjädrar till, så att säga. 

• Anonym (Olika förutsättningar)
    Jimmy75 skrev 2025-09-01 20:51:25 följande:

Det klassiska nivåsnacket igen....exakt vad innebär det nu då....att du tycker de svajpar över sin nivå....nivå på vad? Gillar alla samma saker också?

Det är väl klart att det finns olika nivåer?
  • Jimmy75
    Anonym (Olika förutsättningar) skrev 2025-09-01 21:07:17 följande:
    Det är väl klart att det finns olika nivåer?

Jo men på VAD? Humor, energi, intelligens, inkomst, utseende, ambitionsnivå.....vad? 

Och det oerhört dumma snacket att lägga fram det som om det fanns en objektiv nivå. Som en person skriv tidigare i tråden, vad hen betraktar som en 8a tyckte kompisen var en 1a.

Sedan beror det ju på vad personen är ute efter också. Framför allt förstår jag inte hur det är ett problem för TS om det nu finns kvinnor som svajpar över sin nivå, det drabbar ju bara dom, inte honom.

Svar på tråden Varför likar inte tjejer killar på sin egna nivå på Tinder?