• Anonym (Funderade kvinna)

Killar tänker med k*ken tjejer tänker med äggstockarna.

Killar tänker med k*ken har jag hört sedan jag var liten på 90 talet. Men nu när jag är äldre så vill jag lägga till att tjejer tänker med äggstockarna.
    Tråd efter tråd efter tråd handlar om samma sak.
    Kvinna träffar man, de skaffar barn snabbt och finns det barn med innan i bilden så blir det " mina och dina barn"
    Som kvinna så förstår jag inte varför kvinnor har så bråttom att bilda familj. Pratar man inte med varandra om vilka GEMENSAMMA REGLER som gäller om man blir en bonusfamilj? Pratar man inte ugenom saker innan man flyttar ihop eller är sexet och det nya barnet så jädra viktigt?

Har killen barn med diagnos innan så är risken stor att gemensamna barn får en diagnos. Mannen är otrevlig men likt flrbannat så stannar kvinnan kvar för att det är bekvämt.
  • Svar på tråden Killar tänker med k*ken tjejer tänker med äggstockarna.
  • Anonym (KG)
    Anonym (Funderade kvinna) skrev 2025-09-01 17:33:58 följande:
    Killar tänker med k*ken tjejer tänker med äggstockarna.

Killar tänker med k*ken har jag hört sedan jag var liten på 90 talet. Men nu när jag är äldre så vill jag lägga till att tjejer tänker med äggstockarna.
    Tråd efter tråd efter tråd handlar om samma sak.
    Kvinna träffar man, de skaffar barn snabbt och finns det barn med innan i bilden så blir det " mina och dina barn"
    Som kvinna så förstår jag inte varför kvinnor har så bråttom att bilda familj. Pratar man inte med varandra om vilka GEMENSAMMA REGLER som gäller om man blir en bonusfamilj? Pratar man inte ugenom saker innan man flyttar ihop eller är sexet och det nya barnet så jädra viktigt?

Har killen barn med diagnos innan så är risken stor att gemensamna barn får en diagnos. Mannen är otrevlig men likt flrbannat så stannar kvinnan kvar för att det är bekvämt.
    Jo men det är väl lite så evolutionen ser ut. Män vill ju ligga som prio, inte skaffa barn, så antar att det faller sig naturligt att kvinnorna är drivande där. 

En mans största skräck är förmodligen att vid ny partner dra på sig massa bonusbarn 😅
  • Anonym (color me unsurprised)

Korkade hjälplösa personer utan konsekvenstänk har alltid funnits. En del av dem är kvinnor.

Anonym (KG) skrev 2025-09-01 17:52:51 följande:
    Jo men det är väl lite så evolutionen ser ut. Män vill ju ligga som prio, inte skaffa barn, så antar att det faller sig naturligt att kvinnorna är drivande där. 

En mans största skräck är förmodligen att vid ny partner dra på sig massa bonusbarn 😅
    - Vi har varit tillsammans en vecka och måste visa vår körlek med ett barn!
    2 år senare
    Nej detta funkar inte, jag är inte kär i dig längre.
    Jag har träffat en ny och är kär.
    Anonym (color me unsurprised) skrev 2025-09-01 20:06:34 följande:

Korkade hjälplösa personer utan konsekvenstänk har alltid funnits. En del av dem är kvinnor.

Tror att folk behöver tänka mer med hjärnan än hjärtat.
    Hjärnan ser att en relation inte funkar medan hjärtat gör allt för att stanna kvar.
  • Anonym (KG)
    Anonym (Funderade kvinna) skrev 2025-09-01 21:41:08 följande:
    - Vi har varit tillsammans en vecka och måste visa vår körlek med ett barn!
    2 år senare
    Nej detta funkar inte, jag är inte kär i dig längre.
    Jag har träffat en ny och är kär.
    Som att byta bil varannat år. Det kostar en hel del😂
  • Jimmy75

Du är inte den enda som undrar det gång på gång man läser trådar här - pratar man inte om såna saker innan man tar det klivet? Ovanpå allt läser man sedan här Nej han har varit sån hela tiden - jag bara trodde han skulle ändra på sig och bättra sig

Eller hur! En redan ansträngd relation som på något magiskt sätt skulle bli LÄTTARE om man lägger till den största belastningen man kan.....dessutom utan att först pratat igenom förväntningarna.

• Jimmy75
    Anonym (KG) skrev 2025-09-01 21:48:35 följande:
    Exakt! Och ändå står de där och alltså jag FATTAR inte vad det är som går snett varje gång - jag har sån galen otur.
    Anonym (KG) skrev 2025-09-01 21:48:35 följande:
    Der beror på bilen.( skratt)
    Jimmy75 skrev 2025-09-01 21:58:22 följande:
    Exakt! Och ändå står de där och alltså jag FATTAR inte vad det är som går snett varje gång - jag har sån galen otur.

• Mayjel

Stämmer inte in på mig iallafall. Jag tänker med hjärnan och inte med könet. Är ingen apa.

Och att tänka långsiktigt är nog det viktigaste för mig då jag också är en vuxen människa och inte något impulsivt barn som bara lever för stunden, likt många omogna män tyvärr. 

• Anonym (H)

Det uttrycket har jag använt i 20 år. 

Svar på tråden Killar tänker med k*ken tjejer tänker med äggstockarna.