• Anonym (ertan)

Sambo som jämt drar hemifrån så fort jag vaknar

vad tänker ni när ni hör detta:

Sambon går upp tidigare än mig, har flextid men börjar på morgonen. Jag börjar senare på dagen och går upp senare vid olika tider.
    Så fort jag rör mig i sängen och vaknar så drar sambon hemifrån.
    Det spelar ingen roll hur dags det är, vilken veckodag osv. Det spelar ingen roll om jag vaknar av mig själv eller klockan ringer. Så fort jag börjar vakna så drar sambon hemifrån. Det är ju såklart inget konstigt att det händer, men det händer jämt. Att jag vaknar är startsignalen att dra.
    Vad är grejen?

• Svar på tråden Sambo som jämt drar hemifrån så fort jag vaknar
  • Anonym (?)

Vad händer när han är ledig?

• Anonym (Hej)

Det låter som att du har lagt märke till ett tydligt mönster, och jag förstår att det väcker tankar. ❤️ Kanske har din sambo bara hittat en rutin som känns smidig ? att vänta tills du börjar röra på dig innan hen sticker iväg. Det kan ju vara ett sätt att inte störa din sömn, och samtidigt blir det ett ?tecken? på att det är dags att åka.

Om du känner dig fundersam kring det kan det vara fint att bara fråga din sambo rakt ut: ?Jag har märkt att du alltid åker precis när jag vaknar, är det medvetet?? Oftast finns det en enkel förklaring, och det kan vara en chans till ett mysigt samtal om era olika rutiner på morgonen.

• Anonym (Mimmi)

Men va? Varför frågar du honom inte?

• Anonym (D)

Om han sällan umgås med dig pä vardagar och helger, utan bara drar iväg, är ju det en tydlig signal 90 att något imte är som det ska i föehållandet.

• Anonym (Steff)

Han gillar ensamtid på morgonen, behöver inte vara svårare än så. Är han lite introvert? ?eller har någon av er ett hemskt morgonhumör? 

• Anonym (x)

Fråga honom varför han gör så.

• Anonym (Hur svårt?)

Du borde väl själv veta varför din sambo är så om ni levt ihop en tid?

Han kanske hatar att snacka med folk på morronen allmänt?

Eller så träffar han sin hemliga älskarinna i en park nånstans före jobbet.

Hur ska vi veta om inte du vet, öppna munnen och FRÅGA!

• Nordinni

Vad svarade han när du frågade varför han gör så? För jag antar att du har frågat honom? 

• Anonym (123)
    Anonym (Steff) skrev 2025-09-02 10:09:55 följande:

Han gillar ensamtid på morgonen, behöver inte vara svårare än så. Är han lite introvert? ?eller har någon av er ett hemskt morgonhumör? 

Precis min tanke. 

På helgerna vaknar jag långt före min man och våra barn. Då sitter jag och har lugnt och skönt och dagens bästa egentid. Direkt jag märker att min man går upp så tänker jag att dagen startar och det blir signalen att sluta slappa och göra något vettigt och så går jag ut i trädgården och fixar det jag planerat att fixa där, åker till gymmet, börjar städa det jag planerat att städa osv osv
Svar på tråden Sambo som jämt drar hemifrån så fort jag vaknar