• Anonym (Ledsen)

Känner att detta jobb inte är rätt för mig. Men känner ett misslyckande om jag slutar.

Är tjänstledig från ett annat jobb. Har 6 månaders tjänstledigt men ska "bestämma mig" efter 3. Men jag har varit här 1 månad nu och känner att detta inte är något för mig. Är glad för att jag fick testa Men detta passar inte mig. Men nu känner jag sånt starkt misslyckande :( att jag inte testar "längre"" 

• Svar på tråden Känner att detta jobb inte är rätt för mig. Men känner ett misslyckande om jag slutar.
  • Elis73

Om du är helt säker så är det till alla parters fördel att du bestämmer dig så fort du kan. Slöseri på resurser från arbetsgivaren att lära upp en person på en befattning om personen ändå inte ska vara kvar. 

Men ibland så känns nya saker fel bara för att man inte "vant sig". Nya jobb känns som kaos och jättekrångliga innan man hittat vardagen. Så är du minsta tveksam så bör du väl inte hoppa av för snabbt

Jag tycker inte att det är ett misslyckande att inte vara rätt för ett jobb. Det tyder mer på självinsikt och en ambition att hitta rätt jobb/befattning. Borde arbetsgivaren tycka är bra egenskaper!

• Anonym (Elin79)

Absolut inte ett misslyckande!
    Var stolt och glad över att du ändå vågade. 

• Anonym (Ledsen)

Tack för svar. 

• Anonym (Abc)

Är det att jobbet är svårt som gör att du känner så?

Jag har många gånger tänkt att jag inte passar för jobb men sen helt plötsligt så är jag typ bra på det.

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Abc) skrev 2025-09-02 17:19:43 följande:

Är det att jobbet är svårt som gör att du känner så?

Jag har många gånger tänkt att jag inte passar för jobb men sen helt plötsligt så är jag typ bra på det.

Nej inte svårt på det viset. Men väldigt mycket stillastående,  känner mig överflödig och som att jag inte gör något nyttigt. Sen var det inte riktigt som jag tänkt mig 
  • Anonym (Abc)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-09-02 18:35:05 följande:
    Nej inte svårt på det viset. Men väldigt mycket stillastående,  känner mig överflödig och som att jag inte gör något nyttigt. Sen var det inte riktigt som jag tänkt mig 
    Ja fy det vet jag hur det känns. Då förstår jag.
  • Anonym (Mio)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-09-02 12:49:57 följande:
    Känner att detta jobb inte är rätt för mig. Men känner ett misslyckande om jag slutar.

Är tjänstledig från ett annat jobb. Har 6 månaders tjänstledigt men ska "bestämma mig" efter 3. Men jag har varit här 1 månad nu och känner att detta inte är något för mig. Är glad för att jag fick testa Men detta passar inte mig. Men nu känner jag sånt starkt misslyckande :( att jag inte testar "längre"" 

Tycker du ska betrakta saken från ett annat sätt. Din känsla kanske inte överensstämmer efter tre månader. Låt det ta den tiden då. Visar det sig fortfarande att det inte är ett så har du ju gjort ett sakligt övervägande. Tycker det är en vinst och inte ett misslyckande. Det skulle vara ett misslyckande om du fortsatte med tjänsten.

Just nu testar du förutsättningslöst.
Svar på tråden Känner att detta jobb inte är rätt för mig. Men känner ett misslyckande om jag slutar.