• Anonym (Anonym123)

Orkade ni fixa er som gravida?

Fortsatte ni fixa håret, sminka er och ha fina kläder på er under er graviditet eller ville ni helst gå i myskläder?

• Svar på tråden Orkade ni fixa er som gravida?
  • Anonym (g)

hur långt är ett snöre, alla har olika graviditeter och olika ork... Jämför dig inte, du gör säkert ditt bästa!

• Anonym (S)

Ja jag fixade mig under hela graviditeterna, men jag hade bekväma kläder som strumpbyxor och mjuk klänning. Hemma hade jag tights och tröja. Jag känner mig betydligt piggare när jag har fixat mig så jag fortsatte med det även efter förlossningen.

• Anonym (X)

Alla graviditeter är olika, man mår väldigt olika.

• Anonym (P)

Frågan tar för givet att man i vanliga fall sminkar sig, fixar håret och går i fina kläder. Jag är mer naturell generellt.

• Anonym (J)

Jag har inte sminkat mig eller fixat håret särskilt mycket före mina graviditer heller ,  om du menar någon särskilt håruppsättning.
    Jag har fortsätt med att tvätta och kamma håret ha finare kläder än myskläder och liknande under mina graviditer och efter att mina barn föddes.

Men det är olika vad man menar med fina kläder.
    Jag föredrar bekväma kläder , men inte typ. mjukisar / träningskläder utan mer kvinnliga långa klänningar av mjuk material.

• Anonym (Anonym123)
    Anonym (P) skrev 2025-09-02 21:09:15 följande:

Frågan tar för givet att man i vanliga fall sminkar sig, fixar håret och går i fina kläder. Jag är mer naturell generellt.

Absolut. Tänker på dem som gjort det innan graviditet. Färga hår, fixa naglar osv. Jag brukade själv fixa naglar förr men har slutat med det. Tonar håret ibland. Men mår bra av att känna mig fin och fräsch. Det finns ju bekväma kläder som ändå är fina. Typ mjuka klänningar som någon skrev. 
  • Anonym (Anonym123)
    Anonym (S) skrev 2025-09-02 20:33:20 följande:

Ja jag fixade mig under hela graviditeterna, men jag hade bekväma kläder som strumpbyxor och mjuk klänning. Hemma hade jag tights och tröja. Jag känner mig betydligt piggare när jag har fixat mig så jag fortsatte med det även efter förlossningen.

Ja det finns ju fina mjuka kläder som tur är :) känner samma
  • Anonym (Anonym123)
    Anonym (g) skrev 2025-09-02 19:48:32 följande:

hur långt är ett snöre, alla har olika graviditeter och olika ork... Jämför dig inte, du gör säkert ditt bästa!

Sant 
    kram 
  • Anonym (g)
    Anonym (Anonym123) skrev 2025-09-02 21:29:33 följande:
    Absolut. Tänker på dem som gjort det innan graviditet. Färga hår, fixa naglar osv. Jag brukade själv fixa naglar förr men har slutat med det. Tonar håret ibland. Men mår bra av att känna mig fin och fräsch. Det finns ju bekväma kläder som ändå är fina. Typ mjuka klänningar som någon skrev. 
    Vad är egentligen poängen med tråden? De som vill och orkar gör det. De som inte orkar eller inte vill göra den delen av fixande gör inte. Inget är bättre eller sämre. 
  • Anonym (Soff)

Jag använde fina kläder men det blev ju lite färre plagg som passade ju längre tiden gick.
    Jag ville inte utsätta fostret för onödiga kemikalier så jag använde ej hårfärg, nagelprodukter eller parfym. Gick också över till tvättmedel utan parfym eftersom man ska ha det till bebisens kläder.

• Anonym (Anonym123)
    Anonym (g) skrev 2025-09-02 22:04:54 följande:
    Vad är egentligen poängen med tråden? De som vill och orkar gör det. De som inte orkar eller inte vill göra den delen av fixande gör inte. Inget är bättre eller sämre. 
    Ren nyfikenhet. Jag dömer ingen och tycker inte att det ena är bättre eller sämre  
  • Anonym (Anonym123)
    Anonym (Soff) skrev 2025-09-03 07:37:36 följande:

Jag använde fina kläder men det blev ju lite färre plagg som passade ju längre tiden gick.
    Jag ville inte utsätta fostret för onödiga kemikalier så jag använde ej hårfärg, nagelprodukter eller parfym. Gick också över till tvättmedel utan parfym eftersom man ska ha det till bebisens kläder.

jag förstår. Vet du på vilket sätt parfym kan vara skadligt? Parfymfritt tvättmedel använder jag också men det finns parfym i mitt shampoo och balsam. Använder parfym nån gång ibland och nagellack. Har även använt sköljmedel med parfym i. Vad kan det orsaka?
Svar på tråden Orkade ni fixa er som gravida?