• Anonym (Hjälp)

Börjar jag bli knäpp?

Ber om ursäkt på förhand för lång text.

Jag har ett barn som är strax över året och har ätit minipiller sen oktober 2024. Innan bebis så åt jag samma minipiller vilket funkade kanon, men sen jag började med dem igen har jag haft ?mellanblödningar? till och från hela tiden samt mensvärkskänslor till och från. 

I mitten på juni hade jag och min man sex och kort efter det blev jag åksjuk lättare än vanligt och hade återigen mensvärkkänslor samt lite ?mens/mellanblödning?. Mina tidiga graviditetssymtom med vårt barn var just åksjuka och ganska ordentlig molvärk. Därför tog jag två graviditetstest för säkerhetsskull i mitten på juli vilka var negativa och tänkte då att åksjukan kunde bero på att jag druckit för lite vatten/vätskebrist (vi var utomlands kort efter) och mensvärkkänslan hade jag haft vid flera tillfällen innan, så då släppte jag det.

I mitten på augusti bestämde jag mig för att sluta med mina minipiller då jag inte känner att de funkar bra och jag känner inte att jag har koll på vad som händer med min kropp. Vill verkligen inte bli gravid just nu, så känner att det är skönt att kunna kontrollera att jag inte är gravid genom att få mens och veta vart jag är i cykeln.

Ca: 1.5-2v efter jag slutat med minipiller fick jag ?ägglossningsflytningar? i ca: 4-5 dagar, dvs. klistriga, genomskinliga samt mycket molvärk. Därefter försvann flytningarna i princip helt men molvärken har fortsatt kommit till och från sedan dess. Nu har jag börjat känna som fladder i magen/som att det händer något i magen. Har varit väldigt uppblåst så det kan säkert vara gaser dock haha? Har tagit ytterligare 2 graviditetstest som fortsatt är negativa men jag är så SJUKT nojig att de visar fel och att jag ändå är gravid. 

Antar att det bara är att vänta på att jag får min mens (vilket bör komma om ca: 1 vecka om det var ägglossning jag hade), men jag har sån ångest över detta och tänker på det hela tiden :( Börjar jag bli knäpp? Är det någon som varit med om liknande?

• Svar på tråden Börjar jag bli knäpp?
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Börjar jag bli knäpp?