• Anonym (Nä tack)

Kom inte hit!

Har flyttat från en lgh mitt i city till ett hus lite utanför stan för att slippa spontanbesök av människor som vill låna toan och ta en fika. Huset i vändzonen har passat mig bra, ingen gör spontanbesök hit, ingen kör förbi. Tills nu.....
    Nu inrymmer ett av husen på gatan en verksamhet som inte bara ökat trafiken utanför mitt hus markant utan även flödet av folk som vill hälsa på, sitta i min trädgård, prata, se hur det går med min renovering. Ja orkar inte riktigt detta intresse för mig och mitt hem. Hjälp tack!

• Svar på tråden Kom inte hit!
  • Dexter dot com

Vill du verkligen inte ha ett socialt umgänge så ge 17 i att öppna dörren när dina vänner knackar på eller informera dom om att du vill att ni planerar deras besök.

• Anonym (Granbarr)

Vad hände med ordet "nej" ? 

Du får ju skylla dig själv om du öppnar och släpper in folket utan att säga något. 

Tala med dina vänner och säg ifrån. Hur ska dom annars veta? 

Jag bor själv centralt och har 100 meter till den stora ishallen här i stan och får påhälsning varje kväll det är hockey men jag har vänligt men bestämt sagt att kan dom inte kolla läget med mig före om det är okej så kommer dom inte in . Fylla drygon är inte populära i bostadsområdet här av förklarliga skäl... (pizzerian på hörnet stänger dessa kvällar) 

Ingen av mina bekanta eller nära vänner tycker det är särskilt konstigt och sköter sig snyggt efter dom lärde sig att nej betyder nej. 

Svar på tråden Kom inte hit!