• Anonym (Anonym)

Tröja för 1900 SEK (BILD)

Tja

Har hittat en snygg tröja för tjejer fast vill köpa åt mig själv som (MAN).

Kan man köpa en storlek större för män av en tjejtröja? Vilka fel kan uppstå om man köper en tjejtröja till en kille?

Tycker denna tröja är riktigt snygg och vill köpa tjejmodellen till mig själv. Killmodellen av samma tröja har tråkiga färger.

BILD: ibb.co/1fD78p2F

Vad tycker ni om denna tröja? 

• Svar på tråden Tröja för 1900 SEK (BILD)
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (r) skrev 2025-09-06 22:20:19 följande:

Fulare än jackan iaf.

Tänkte köpa båda. Ha denna under på vintern. 
  • Mayjel

Inte något som faller mig i smaken. Jackan ser ut att ha nån sorts fläckmönster.

De bruna fläckarna ger inte så positiva associationer heller. Ser ut som lera eller nåt värre, som vi inte ska nämna kanske. 

Viktigast är väl annars att du själv trivs i jackan. 

• Anonym (r)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-09-06 22:21:21 följande:
    Tänkte köpa båda. Ha denna under på vintern. 
     Vad är det du frågar oss om när du redan bestämt dig? 
  • Anonym (Anonym)
    Mayjel skrev 2025-09-06 22:23:14 följande:

Inte något som faller mig i smaken. Jackan ser ut att ha nån sorts fläckmönster.

De bruna fläckarna ger inte så positiva associationer heller. Ser ut som lera eller nåt värre, som vi inte ska nämna kanske. 

Viktigast är väl annars att du själv trivs i jackan. 

Det är en fleece tröja. Men man kan se den som jacka visst. 

Jag tycker om de blåa fläckarna, passar bra till jackan som jag också tänkte köpa till.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (r) skrev 2025-09-06 22:26:19 följande:
     Vad är det du frågar oss om när du redan bestämt dig? 
    Undrar för att det är en tjejtröja, ville veta om något fel kan uppstå? Men antar att jag köper en större storlek än vad jag brukar ha så funkar det utmärkt. 
  • Anonym (Linda)

Tips från en kvinna. Det som kan hända om du köper tjejmodell är att det kan bli kort i armarna  samt i ryggen . Läs noga mått-tabellen och mät på dig själv så du får rätt storlek.  Hamnar du mellan två storlekar så välj den större av dom. 

• Anonym (r)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-09-06 22:32:19 följande:
    Undrar för att det är en tjejtröja, ville veta om något fel kan uppstå? Men antar att jag köper en större storlek än vad jag brukar ha så funkar det utmärkt. 
    Jag menar med båda plaggen. Om du vill ha en dyr rätt ful skrytjacka för att du tycker den är snygg och praktiskt för ditt liv, varför skulle du fråga andra vad de tycker?
  • Mayjel
    Anonym (Anonym) skrev 2025-09-06 22:31:09 följande:
    Det är en fleece tröja. Men man kan se den som jacka visst. 

Jag tycker om de blåa fläckarna, passar bra till jackan som jag också tänkte köpa till.
    Med tanke på dragkedjan så se den mer ut som en jacka i mina ögon.

Fläckarna är väldigt distraherande men om du gillar det mönstret så är det väl bara att köra på. 
  • Anonym (P)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-09-06 22:32:19 följande:
    Hur lång är du? Om du inte är åt det kortare hållet så är det rätt stor risk att ärmarna är för korta, även i de största storlekarna.
Svar på tråden Tröja för 1900 SEK (BILD)