• Anonym (A)

Synliga revben vid brösten

Jag försökte hitta ett underforum för träning för det rör sig egentligen om träning...

Jag har synliga revben från nyckelbenen och ner. Jag är alltså randig på bröstkorgen ovanför brösten. Jag gillar inte det och undrar om och hur jag kan komma åt detta med träning? Jag tänker att lite muskler borde dölja det hela?

Vilka övningar borde jag satsa på? Har inte tillgång till gym utan bara hemmaträning. 

• Svar på tråden Synliga revben vid brösten
  • Anonym (S)

Bänkpress och armhävningr
    Rodd

• Anonym (A)

Armhävningar funkar, rodd och bänk har jag inte hemma. 

Jag har ingen lust att lägga på mig fett för syns skull, då är jag hellre randig. 

• Anonym (Jag)

Du måste vara väldigt smal..

• Anonym (A)
    Anonym (Jag) skrev 2025-09-07 17:28:38 följande:

Du måste vara väldigt smal..

Ja, jag är åt det smalare hållet?
  • Anonym (Malin)

Du kan göra stående rodd med hantlar, om du har det. (Googla på det för bilder)

• Anonym (A)
    Anonym (Malin) skrev 2025-09-07 18:16:14 följande:

Du kan göra stående rodd med hantlar, om du har det. (Googla på det för bilder)

Har inga men kan införskaffas, kräver inte så mycket utrymme att förvara👍
  • Anonym (qwerty)

Ät en ordentlig måltid... Undernärd kan du inte lösa med träning

• Anonym (A)

Men nu få ni ju ta och ge er. Ät en ordentlig måltid? Jo tack det gör jag redan. Väger ca 60 kg på 170 cm, ja det är smalt, men det finns ingen anledning att bygga på med annat än muskler. Fett har jag gott om, men jag är kvinna, det sitter på rumpan och låren. 

• Anonym (Mira)

Som någon sa ät lite mer, tänk på att fett i våra kroppar fungerar som skydd för våra organ och vårat skelett. Det är alltså inte helt positivt, att vara så pass mager att vissa ben är så pass synliga att man ser dom tydligt.

Det är ett skönhetsideal som hängt med väldigt länge, någon har satt idealet för att det SKA vara snyggt. Men skönhet och hälsa går inte alltid ihop. Bättre med lite extra fett än för lite. 

Svar på tråden Synliga revben vid brösten