Inlägg från: Skipper123 |Visa alla inlägg
  • Skipper123

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hej, har bf  3/5 och idag sett en liten liten mini på VUL  🌸
    V. 6+0
    Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸

Skriv gärna bf-datum 🥰
  • Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜
  • Skipper123

Grattis till er båda två! Roligt att följas åt :)

Jo jag är också jätteorolig för missfall, är ju så tidigt ännu och ingenting är säkert. 

Ultraljud fick jag för att jag hade smärtor i vänster sida och fick komma in till akuten, de såg inget först men efter drygt en vecka när dom följde upp med ett nytt ultraljud så syntes ett litet embryo 💓

Det är inte för tidigt i vecka 6, och om man har stark oro så tycker jag man ska kunna få ett VUL, åtminstone i vecka 8 eller så.

• Skipper123

Hej igen alla! 
    Grattis till er som fått pluss! 🌹

Jag var inte aktiv alls igår, låg hela dagen.. Sinnessjukt trött, energilös i hela kroppen, illamående som går i vågor 🤢men inget kräka ännu, väldigt törstig och sugen/ hungrig.

Känner mig sjukligt trött, nästan så jag blir orolig.

Har lämnat in frågeformuläret till mvc, fått tider bokade för prover, sen inskrivning och fär KUB i vecka 13+ .. lite på gränsen sent tycker jag.

Har bokat in ett privat ultraljud i 9+ också, så långt till KUB och min ålder gör mig extra orolig att något ska gå snett.

Hoppas att du får komma tillbaka och göra ett nytt VUL snart och få se vad proverna visar. Håller tummarna 🙏

Hur mår ni idag allihopa? 💜

• Skipper123

💕 BF-lista maj -26 💕

3/5 - Skipper 123
     7/5 - haringenfantasinuheller
    18/5 - Miniblomma
    20/5 - Mololo
    23/5 - Yny
    24/5 - Annpor
    28/5 - Junieverse
  • Skipper123

Hej allihopa !

Jag har läst igenom tråden, men inte ens orkat skriva en enda rad pga måendet som graviditeten medför.

Så roligt att se ultraljudet nu delat med er av! 🥰

Jag är nu i vecka 10+4 och har varit och tagit prover inför KUB bl a. Jag har inbokat KUB den 24/10.

Jag mår SKIT!! Mår illa som ett svin 24/7 och kräks varje dag. Hungrig och törstig, försöker äta men får ofta inte behålla det. 

Jag har just nu postafen men behöver verkligen be om någon kraftigare medicin. Jag har gått igenom hyperemesis gravidarum med alla mina tre barn och slapp inte undan denna gång heller, hade räknat med det dock..

Är även otroligt trött, och energilös. En bedövande trötthet och rör jag mig kräks jag lättare.. så är mestadels sängliggandes. 

Hoppas att allt är bra med lillen där inne i magen, återstår att se om ett par veckor 🌸❤️

Trevlig helg på er allihopa 💚

Jag uppdaterar bf-listan igen då mitt namn stod lite högt upp och saknade siffra 😁

3/5 - Skipper123
    3/5 - Solsol96
    5/5 - Humlan 
    7/5 - haringenfantasinuheller

14/5 ttcjuliaa, Andra barnet
    18/5 - Miniblomma
    20/5 - Mololo
    20/5 - Såpbubbla
    21/5 - Babybooom24
    23/5 - Yny
    23/5 - Björken88
    23/5 - Bellis9207
    24/5 - Annpor
    26/5 - RainbowFamilyDreams
    28/5 - Junieverse
    30/5 - Nanathalie
  • Skipper123

Hej, vad tråkigt att höra både om era blödningar och den oro det givetvis ger :( Jag hoppas verkligen att det inte betyder det värsta och att ni får behålla er lille i magen och att allt går bra! 🌸

Jag har varit på inskrivningssamtal idag, vi gick igenom lite av problematiken jag fick under förra graviditeten med smärtor, problem kissblåsan osv. Och frågan kring vaginal förlossning eller planerat kejsarsnitt som sist. Eftersom kejsarsnitt inte gjorde något bra för oss så vill jag verkligen försöka föda vaginalt igen, jag har tidigare fått två ggr och det har gått bra förutom att jag har upplevt det fruktansvärt smärtsamt och hamnat i ren panik under utdrivningsskedet, jag får väldigt täta värkar, bara sekunder mellan värkarna tyvärr och det är oerhört tufft.

Jag fick svår neuralgi och problem att tömma blåsan och tarm i samband med förra graviditeten och kejsarsnitt och det är väldigt viktigt att jag denna gång förebygger till exempel med physio terapi och förstoppning. Behöver förebygga och lindra. Har extremt spänd bäckenbotten och spända käkar med TMJD, läsande och klickande käkar. 

Så denna graviditet hoppas jag innerligt att slippa lida av neuralgi er och att tarm och blåsa inte fungerar som de ska. Det började i runt 7e månaden under förra graviditeten och jag blev inte lyssnade till eller hjälpt förra gången, blev oerhört illa behandlad utav vården så jag var tydlig idag att jag vill att vården denna gång lyssnar, tar in och tror på mig för att jag ska slippa hamna i en vård karusell där jag blir illa behandlad och misstrodd och får kämpa röven av mig för att bli hjälpt.

Men peppar peppar, och hoppas kroppen klarar denna graviditet bättre!  Denna gången är jag mer förberedd på vad som kan ske, och hur jag skall hantera det samt hur dålig kunskap vården har. Jag vet att det gäller att stå på sig och söka vård annanstans i värsta fall om nu kroppen krånglar till det igen. Än sålänge inga smärtor och jag ser positivt på att ha tidigare erfarenhet av graviditets/förlossnings skador.

Utöver det har jag ju extremt graviditetsillamående, och har idag äntligen fått utskrivet lergigan comp samt lergigan mot detta, har tagit en tablett och hittills fått behålla det lilla jag fått i mig idag. Hoppas detta kan hjälpa ordentligt så att jag kan få må bättre. Det går på krafter att må extremt illa 24 timmar om dygnet samt kräkas massor varje dag, men jag vet att det vänder så småningom.

Nästa vecka är det dax för VUL, i vecka 12+.

Håller tummarna att allt är bra med liten i magen, längtar! 🌹❤️🌸

Kram till er alla! 

• Skipper123

Yny, stort Grattis! 😍

Idag har jag haft världens skitdag, varit väldigt tydlig, energilös och får hjärtklappning av lergigan comp, inte slapp jag kräkas heller. Haft känsloutbrott också och började gråta utan vidare imorse, men det kändes så skönt att gråta ut! Hormonerna verkar vara helt kaos nu och tagit över mig helt.

Har även andfåddhet, total energilöshet..Känner mig på riktigt allvarligt sjuk och börjar oroa mig då jag inte känner igen detta ifrån tidigare graviditeter. 

På måndag ringer jag barnmorskan och här lite.

Hoppas det är bättre med er andra och önskar er en fin helg ❤️🌸

• Skipper123

Kul att läsa hur olika det kan vara och hur måendet pendlar för oss alla! :)

Använder min anglesound nu som jag har kvar sedan yngsta sonen låg i magen, är ju bara i vecka 12+0 idag men hörde bebisens hjärta galoppera fort med denna lilla apparat i morse, igår lyckades jag inte hitta det alls 🥹 
    Lite gladare idag för nått 12 veckor och missfallsrisken ju förminskad runt denna tidpunkt. Fortfarande en evig oro att något ska gå fel dock, men det hör ju till.
    Mår illa och kräks än, oftast minst en gång per dag, knaprar lergigan comp och får hjärtklappning, innehåller ju koffein typ.. hjälper men inte alls tillräckligt.
    Trötthet från helvetet trots comp tabletterna fortfarande, yrsel, sömnsvårigheter och ett evigt kissandet nattetid.
    Väntar på att få må bättre.. hua!
    Fredag, på 12+4 har vi KUB, längtar!
    Kraam på er 🌸
  • Skipper123
    Bellis9207 skrev 2025-10-20 22:20:50 följande:

Hej alla! 

det här blev inte alls som jag tänkt 😢 blir tyvärr ingen maj bebis för mig 💔 har haft kraftiga blödningar och kramper nu i 8 dagar och idag kom missfallet va jag tror, blödningen kom samma vecka som jag sätt det lilla hjärtat ticka 💔 har tyvärr inte fått komma in till gynakuten då dom sa att kroppen sköter detta själv. Jag är så ledsen o krossad just nu, men bara att bryta ihop och komma igen, det var inte våran tur denna gång. 

Skickar er massa kärlek och jag önskar er alla en fin graviditet ❤️❤️ ta hand om er! 

Är så ledsen för er skull, skickar styrkekramar och hållet tummarna om att det blir er tur alldeles snart och främst att du/ni återhämtar er väl. 
    Kramar ❤️
  • Skipper123

Men jösses Nanathalie Vilken historia! 😱😥Riktigt otäckt eftersom även du själv svävade i fara! Hoppas resten av resan går bra, och vilken tur att du opererades direkt. Massa kramar ❤️

• Skipper123

Jag kräks till och från fortfarande, mitt går i vågor från dag till dag. Men släpper aldrig. Är tyvärr mest sängliggandes då jag är oerhört trött och energilös också, kväljer så fort jag är uppe och gär saker. Är andfådd och yrsel med, känner mig verkligen sjuk denna graviditet. Är det åldern tro? Eller något underliggande? Oroad faktiskt

Imorse gjordes KUB ultraljud, bebis låg mest stilla och sov. Rörde sig litegrann men oj så häftigt det är att se bebis på skärmen såhär, blir så verkligt varje gång 😍.

Jag har ett myom som gjorde att hon fick gå lite högre upp med apparaten och liksom rikta den nedåt för att se bebis ordentligt, det gjorde att bilderna blev lite oskarpa tyvärr men syns ju vad det är iaf 😁

Framåt två dagar, 12+6 istället för 12+4. 
    Bakåt liggande moderkaka som tur är, så inte tidigare ärrvävnad från snitt samt myom stör moderkakan.

Tror hon råkade eventuellt försäga sig, för hon sa "han" en gång, jag frågade om hon kunde se kön och det kunde hon se sa hon men hon får inte berätta för oss såhär tidigt.

Vi fick låg risk på samtliga trisomier. Siffran låg på runt 1:1300, någonting sånt. (Är 38 år).

• Skipper123

Hej allesammans!
    Så roligt att läsa alla uppdateringar och positiva besked 😁♥️🙌

Jag är i vecka 14+6 och är fortfarande förlamande trött, illamående men kräks knappt längre, bara mindre mängder nu, kväljer dock av dofter mest hela dagarna ????

Är törstig men det tar emot att dricka vätska och det måste vara något kolsyrat eller mjölk, vatten får INTE!
    Äter men rätt små portioner. Tuggar gärna på Lakrits då och då fär illamåendet. Äter Xenova nu, maxdos men tycker mig inte bli hjälpt emot själva illamåendet som hänger i konstant.

Har drabbats av hemsk lägesyrsel och värre tinnitus än jag redan hade. Känns som att jag åkt på kristallsjukan mitt i allt, men vet ju inte. Åker karusell om dagarna. 
    Är andfådd för minsta rörelser, både matt i kropp och hjärna.

Nog mer öm i brösten nu och det känns att dem blir tyngre, jag går nuförtiden gärna bh-lös på senare år och känner att jag kanske behöver införskaffa något lätt utan bygel som lyfter lite för stöd. 

Sen har jag fått en mage nu, inte stor men det syns nog att jag är gravid. Hade redan mage innan med 3 graviditeter i bagaget och delade magmuskler, otränad och så och det är tydligt vilken skillnad det därför visar sig och känns från första graviditeten i ungdomen och denna sista nu. 

Tänkte man kunde ladda upp bild på magen men det krånglar för mig att ladda upp bilder här, funkar en gång bara, får inte till det. Lite synd då jag tycker det kan vara roligt och spännande med delning av våra bilder typ från ultraljud, magar, bebissaker osv.. men men. Jäkla familjeliv att krångla ????😂

Ja, det var symtomens utveckling det, nästa "milstolpe" och mål att se fram emot är att få se bebis igen på RUL, som vi har tid för den 8 December, känns som en evighet..

Vi har tagit reda på kön med alla våra barn och tänkte att om vi kan hålla oss ifrån att ta reda på kön så ska vi försöka göra annorlunda denna gång och vänta till förlossningen, det blir även en "extra 🥕" inför värkarbetet och så 🥹 Spännande!!

Jag har idag bytit från landstingets mödravård till privat mödravård och det känns som en lättnad och en tyngd som lyft från mina axlar eftersom jag vid min förra graviditet och i samband med kejsarsnitt och efteråt blev oerhört illa behandlad inom vården, det var extremt smärtproblematik, känselbortfall och blåsrubbningar bl.a. och fick inte hjälp i vården, blev istället ignorerad, nonchalerad, illa och otrevligt bemött, förminskad och misstrodd. Det fick än värre konsekvenser för oss som vi tillslut med lång kamp lyckats besegra och ta och ur. 

Jag känner mig absolut inte trygg med att föda på vår ort efter detta utan vi har bestämt att åka till ett annat närliggande sjukhus när det är dags. Helst vill jag ha en igångsättning i fullgången tid men det får vi se om vården kommer att låta oss landa i. 

Kikar in och skriver en rad snart igen här i forumet och följer med och läser trådarna 😍🌟🙏

Kram till er alla! 
    .

• Skipper123

Åh, hur är din kristallsjuka?
    Jag vet inte om det är vad jag har men det verkar ju högst sannolikt när jag läser om det. Är det något du kan göra för att lätta på symptomen? 🙏

• Skipper123

Stort grattis till bra svar på NIPT och flickan i magen! 😍

Idag går jag in i vecka 16, ???? Fjärde månaden och 2a trimestern redan, helt galet! Ändå tycker jag tiden går så sakta!! 🥲

Lyssnar rätt ofta på hjärtljuden med vår angelsound. En trygghet att ha hemma. 

Längtar tills jag känner sparkar och längtar till RUL ???? 

Trevlig helg allesammans! 

• Skipper123
    Junieverse skrev 2025-11-09 17:34:32 följande:
    Grattis till alla fina NIPT och mysigt för er att veta om könet 🥰

I fredags fick vi på vår extrakoll se ett friskt litet liv i magen som mätte 11+5 så jag hoppade fram några dagar och går alltså idag in i v 13 ( 12+0 ) helt galet? Jag är så tacksam 🥹❤️!! 

Mår sådär till och från men har varit rätt trött mest nu, tar fortfarande Xonvea men ska börja se om jag kan trappa ner efter nästa vecka. 

Ska träffa läkare enl önskemål från BM pga tidigare historik nu på tisdag och sen har jag Kub 19/11 som nästa steg. Hoppas lilla livet är friskt 🙏🏻❤️
    Åh så fint att se en bild på lillen, kul att det ser bra ut och lycka till på KUB! 😍
Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜