Inlägg från: Anonym (Solsol96) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Solsol96)

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hej,
    Jag är beräknad 4/5 och är i v6+1 så är ju nästan exakt med dig Skipper123! 🥰 Vad roligt för dig att ha gjort ultraljud redan! Jag frågade om jag kunde få ultraljud denna eller nästa vecka, men dom sa att det var för tidigt tyvärr. 
    Är väldigt orolig då jag i maj fick tidigt missfall i v6+4 så jag håller tummarna att det går bra denna gången. 

Hur har eran resa sett ut?:) 

• Anonym (Solsol96)

Ja, verkligen detsamma☺️🌸 Grattis till er båda!!
    Okej, vad skönt att du fick se det lilla livet och även fick med en bild hem! Ja, skönt att inte vara ensam i sin oro 🌸 Hoppas att man kan slappna av lite om/när man är i v12/13. 

Ja, jag tror vi skulle fått göra VUL v8+.. men då är vi och reser, så det blir i v9+2 istället:) Ja, och det är ju verkligen mer betryggande för att få en chans att se hjärtat!
    Skönt att du får göra tidigt VUL efter utomkveds, håller tummarna för dig!:) 

Hur mår ni än så länge? 🌸 
    Är väldigt trött och väldigt törstig. Började få ömma bröst i v5+0 som fortsatt. Illamåendet kommer och går lite. Min mage är väldigt upp och ner, men har IBS så kan ju vara därför den blir extra konstig nu haha..

• Anonym (Solsol96)
    Anonym (Lollo) skrev 2025-09-10 09:06:08 följande:

Hej! Fick ett svagt test i söndagskväll på sticka från testlagret. I Måndags morse gravid cb digital. 

19maj BF. 

Kan dock inte känna mig glad än, för jag fick som beige flytning.. därefter har de ökat på mer med blod, men blöder mindre än vid mens. Har värk och är trött. 

ska förhoppningsvis göra ett vul idag men frågan är om man blir klokare av det. 

Grattis till ett positivt test 🌸 Förstår att du blir orolig, förhoppningsvis är det bara en nidblödning eller en annan typ av blödning. Hoppas att du blir klokare av VUL 🌸 Annars får man ju bara vänta och se, vilket är väldigt plågsamt såklart. Håller tummarna för att allt går bra för dig. 
  • Anonym (Solsol96)
    Anonym (Lollo) skrev 2025-09-10 19:06:30 följande:

Tack vad gulligt! Det var ett konstigt besök. 

På vul såg han inget, han tyckte hela bilden talade för så som de ser ut när man har mens. Jag blödde från livmoderhalsen? men gör man inte det alltid eller vadå? Förstod inte riktigt. De tog sig ett graviditetstest och det var neg. Jag tog ett hemma nyss och det är mitt starkaste test hittills. 

ska lämna blodprov bara för att se.. men ja jag är nog mer förvirrad nu än innan. 😊

Oj vad förvirrande när ditt test visade så starkt!
    Ja, man blöder ju från livmodern och så passerar det genom livmoderhalsen? Om det bara blöder från livmoderhalsen så låter det ju inte som vanlig mens 🤔 Förstår att du är förvirrad, hoppas att du får klarhet snart! 
  • Anonym (Solsol96)

Grattis till er andra som plussat!! 🌸

Känner med dig Skipper, är extremt illamående nu med, har gått i vågor för mig sen jag plussade i v4 men senaste 3 dagarna har det varit mycket värre + 0 energi. Har varit lös också (ursäkta detalj haha) men det gjorde mig orolig att jag blivit sjuk.. men enligt barnmorskan så är det också vanligt även om det är vanligare med att vara förstoppad. Om någon annan är/kommer vara i samma sits så blev tipsad om att ta visiblin för magen och postafen för illamåendet, så jag hoppas att det hjälper. Ska gifta mig imon haha, sån jäkla timing, får nästan berätta för alla om jag mår så här dåligt då med..

Har bokat VUL 9+4 och KUB 12+1 🌸

• Anonym (Solsol96)
    Babysheep skrev 2025-09-12 11:26:57 följande:

När kontaktar ni mvc? 
    Det känns så tidigt att ringa redan, är i v 5 (4+0) idag.

Jag ringde så fort jag fick ett positivt graviditetstest. Då blev jag bokad till inskrivningsmöte och VUL med, verkar vara mycket uppbokat i alla fall där jag är inskriven, så kanske bra att ringa in om man vill boka in ett relativt tidigt VUL🤷?♀️😊
  • Anonym (Solsol96)
    yny skrev 2025-09-12 13:26:43 följande:

Plussade imorse 😍❤️ andra barnet, har en son född december -23. 

Väldigt tidigt ännu, är i v3+6. 

I förrgår kväll fick jag en väldigt sparsam rosa blödning + molvärk. Den fortsatte hela dagen igår och idag är det verkligen pyttelite och mera brunaktigt. Tänker nidblödning? Fick inte det med första barnet. Lite ömma bröst också men förutom det inga andra symtom, men det är ju som sagt väldigt tidigt.

Spänd, förväntansfull och livrädd är en bra sammanställning av känslorna just nu! 🙈😍

Grattis!! 🎉 Ja, känner igen mig i känslorna haha!
  • Anonym (Solsol96)

Hej igen allihopa! 😄 Skrev i början av tråden men har varit tyst ifrån mig ett tag nu då jag haft bröllop och resa men nu är jag tillbaka och ville kika in igen! Vad kul att så många är med, ska bli så kul att följas åt 🌸 Grattis till er!

Uppdaterar lite! Är i v9+1 nu och ät beräknad 3/5 enligt Preglife, 29 år, inte barn sedan innan, fick tidigt missfall i v6+4 i maj i år så vågade inte hoppas för mycket men oron släppte mer när jag passerade 6+4 denna gången. Ska på första ultraljudet nu den 2/10 och håller tummarna att allt ser bra ut då ❤️

Haft illamående till och från sen start, har inte kräkts i alla fall vilket jag är så tacksam för! Hungrig hela tiden, men har ofta känt mig osugen på typ all mat haha, så störig kombo. Sjukt törstig speciellt i början, men har börjat lägga sig lite nu. Öm i brösten också sen start. Trött. Kissnödig och vaknar på natten av det. Som jag läste att andra av er också skrivit så har min mage varit helt bananas hahah, men blev bättre från v8+0. Hade bara läst om förstoppning så var lite orolig att jag blivit matförgiftad/magsjuk när min mage snarare reagerade tvärtom, men var tydligen relativt vanligt det med. Tog visiblin mot magen och det blev bättre även om det inte gick över. Postafen har oftast hjälpt för mig mot illamåendet också 🌻

Jag uppdaterar BF-listan, hoppas att jag gör rätt ☺️

💕BF-lista maj -26 💕

3/5 - Skipper 12

3/5 - Solsol96
    5/5 - Humlan 
     7/5 - haringenfantasinuheller
    14/5 ttcjuliaa, Andra barnet
    18/5 - Miniblomma
    20/5 - Mololo
    21/5 - Babybooom24
    23/5 - Yny
    23/5 - Björken88
    23/5 - Bellis9207
    24/5 - Annpor
    26/5 - RainbowFamilyDreams
    28/5 - Junieverse
    30/5 - Nanathalie
  • Anonym (Solsol96)
    Björken88 skrev 2025-10-02 17:46:17 följande:

Solsol96 grattis till bröllopet och Annpor så fint att se din lilla må bra på ultraljudet♥️

Vet fortfarande inte hur man citerar/svarar er direkt i era inlägg så får nämna era namn bara i mitt inlägg och hoppas ni ser🤣

Vill fråga er alla här om vad ni har för gravidapp? Jag har preglife, har ni samma eller annan och vilken skulle ni  annara rekommendera som är gratis🥰

Åh stort tack! ❤️ Jag använder preglife med och en app som heter Menskalender, menscykel med en blomma som app-bild som jag har för att fylla i hur jag mår. Den har reklam och är inte så bra för att följa storleken och så på bebisen då den visar mycket större än Preglife haha, men tycker det är skönt att skriva av mig och fylla i hur jag mår där ☺️
  • Anonym (Solsol96)
    Haringenfantasinuheller skrev 2025-10-03 20:10:39 följande:

Man vet att man är gravid när man hittar lite energi till att gå in här och tårarna rinner för att alla är så himla fina och peppade mot varandra ❤️
    Ett stort genuint tack för att för att stöttar och peppar i med och motgångar, fantastiska ni ❤️

Hoppas att ni mår bra! 
    Är det några här som ska göra kub?
    Hur går era tankar om det? (Om man vill dela med sig av det)

❤️! Håller med, så fint med såna här grupper och så fantastiska människor ❤️

Vi har bokat in KUB, tyckte det var så dyrt med NIPT. Om bebisen har down syndrom men inte har några problem med hjärtat eller liknande så tänker vi att vi vill behålla, våra vänner har ett barn med down syndrom och har jobbat med barn som har det så vet ju att allt kan bli bra:)💕 Tänker att man ju aldrig vet vilka utmaningar som möter en, om barnet får autism, hamnar i missbruk, kriminalitet etcetera, och missbruk/kriminalitet tror jag i alla fall att dom flesta slipper som har down syndrom:) 
  • Anonym (Solsol96)

I torsdags fick vi se ett tickande hjärta och lite rörelser ❤️ Dom flyttade bak mig 3 dagar och sa att jag har BF 7/5 istället för 3/5 men att det kan ändras på KUB, så får se längre fram:) Men sån jäkla lättnad, och det coolaste jag varit med om. Helt overkligt ❤️
  • Anonym (Solsol96)
    Annpor skrev 2025-10-04 10:38:49 följande:

Jag är extremt trött, sover jätte mycket och känner mig aldrig riktigt utvilad trots mycket vila. Har en stor aptit och ett illamående från och till. 

Vi ska göra både KUB och NIPT. Men beslutat att ev kromosomavvikelser inte spelar någon roll för oss. Vi gör allt man kan/får göra denna gång för att känna att vi är så förberedda och trygga som möjligt och att resultaten på proven egentligen inte är lika väsentliga liksom. Med vårt bagage så bjuder regionen på allt detta plus ultraljud precis när vi vill, jag kan ringa in när helst jag vill och få ultraljud samma dag. Så det känns jätte bra och ger mig ett stort lugn. Vi är ordentligt uppfångande! ❤️ Hur tänker ni andra kring KUB/NIPT etc? Tänker att det inte finns några rätt och fel i hur man tänker i frågan, att det är upp till varje par att avgöra, men funderar likt haringenfantasinuheller hur ni andra känner? Hoppas och tror att vi alla känner att vi kan ha ett öppet klimat där vi vågar dela alla tankar och känslor med varandra, inklusive svåra tankar såsom ex fosterdiagnostik. 

Ja tänker precis samma, det finns inga rätt eller fel utan det är såklart upp till var och en! Här ska vi vara öppna ❤️ Man kan ju också ändra sig under graviditetens gång ❤️
Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜