Inlägg från: Mololo |Visa alla inlägg
  • Mololo

Bf - Maj 2o26 👣💜

Plussade tidigt i söndags! Men har bim först på torsdag egentligen. Så är bara i vecka 4 än så länge. Men beräknat till 21 maj om allt går som det ska! 🥰🥰

• Mololo
    Skipper123 skrev 2025-09-09 17:17:45 följande:

Det är inte för tidigt i vecka 6, och om man har stark oro så tycker jag man ska kunna få ett VUL, åtminstone i vecka 8 eller så.

Fördelen med att vänta till vecka 7+ är ju att man då ska kunna se hjärtat slå. Och med säkerhet ju längre man väntar såklart. Alltid mer betryggande att se ett tickande hjärta, så man vet att det lilla där inne faktiskt lever. 🤗

Jag kommer också få göra tidigt VUL, får göra det pga jag tidigare haft ett utomkveds, men väntar några veckor ännu. :)
  • Mololo

Jag är ju bara i vecka 5 ännu, 4+4. Men har väldigt få, eller egentligen inga symtom alls än, förutom uteblivens mens. Hur är det för er andra som är lika tidigt som mig? Känner ni av något i brösten eller trötthet? Vill minnas att vid tidigare graviditeter så kom illamåendet först vid typ vecka 7. Men man blir ju lite orolig när man inte känner av något alls såhär?

• Mololo
    Miniblomma skrev 2025-09-16 00:20:42 följande:

Jag förstår din känsla, för jag vill någonstans KÄNNA att jag är gravid, samtidigt som det är helt normalt att symtom dröjer eller inte ens kommer alls utan att det är något problem.

[??.]

❤️

Junieverse skrev 2025-09-15 16:24:40 följande:

Hej och grattis alla BF Maj kompisar 🌸

Jag vågade knappt tro jag skulle få vara med i en BF tråd igen efter vår förlust i Mars då jag drabbades av X och opererades akut MEN JAG PLUSSADE precis 🥹. Jag är i glädjetårar och chock samtidigt som  är lite rädd för samma problem Igen.

Jag testade i smyg mitt på dagen utan min fästman som är iväg för jag bara kunde inte hålla mig, trodde ändå inte det skulle visa något för jag har BIM på troligen torsdag men det var starkt positivt 😭❤️!!  Nu måste jag vänta till han kommer hem ikväll för att berätta, sjukt jobbigt 😩

BF 28 Maj om allt gå väl 🙏🏻✨

Siripiri skrev 2025-09-16 06:30:47 följande:
    Men grattis 🥹🥹♥️♥️  Hoppas den lille sitter på rätt ställe! Det gjorde den ju för mig och oddsen att det sitter rätt är ändå väldigt höga så tänk de 🥰 försök fixa tidigt VUL redan nu! Jag var i mitten på vecka 6 när jag lyckades få en tid ♥️ 

Ja egentligen vill man ju inte klaga över att man mår bra. 😅 Men det hade varit skönt med något slags bevis på att hormonnivåerna ökar.. 

Jag har också ett X i bagaget, så funderar på att försöka boka in ett tidigt VUL. Men vill gärna vänta tills man kan se hjärtslagen, så gärna att jag gått 6 hela veckor åtminstone. Men är ju 4+5 idag så kanske måste ringa snart för att få en passande tid i alla fall.

• Mololo
    Miniblomma skrev 2025-09-16 00:20:42 följande:

Jag förstår din känsla, för jag vill någonstans KÄNNA att jag är gravid, samtidigt som det är helt normalt att symtom dröjer eller inte ens kommer alls utan att det är något problem.

[??.]

❤️

Junieverse skrev 2025-09-15 16:24:40 följande:

Hej och grattis alla BF Maj kompisar 🌸

Jag vågade knappt tro jag skulle få vara med i en BF tråd igen efter vår förlust i Mars då jag drabbades av X och opererades akut MEN JAG PLUSSADE precis 🥹. Jag är i glädjetårar och chock samtidigt som  är lite rädd för samma problem Igen.

Jag testade i smyg mitt på dagen utan min fästman som är iväg för jag bara kunde inte hålla mig, trodde ändå inte det skulle visa något för jag har BIM på troligen torsdag men det var starkt positivt 😭❤️!!  Nu måste jag vänta till han kommer hem ikväll för att berätta, sjukt jobbigt 😩

BF 28 Maj om allt gå väl 🙏🏻✨

Siripiri skrev 2025-09-16 06:30:47 följande:
    Men grattis 🥹🥹♥️♥️  Hoppas den lille sitter på rätt ställe! Det gjorde den ju för mig och oddsen att det sitter rätt är ändå väldigt höga så tänk de 🥰 försök fixa tidigt VUL redan nu! Jag var i mitten på vecka 6 när jag lyckades få en tid ♥️ 

Ja egentligen vill man ju inte klaga över att man mår bra. 😅 Men det hade varit skönt med något slags bevis på att hormonnivåerna ökar.. 

Jag har också ett X i bagaget, så funderar på att försöka boka in ett tidigt VUL. Men vill gärna vänta tills man kan se hjärtslagen, så gärna att jag gått 6 hela veckor åtminstone. Men är ju 4+5 idag så kanske måste ringa snart för att få en passande tid i alla fall.

• Mololo
    Miniblomma skrev 2025-09-16 09:55:10 följande:

Man måste få klaga oavsett haha, antingen för att man mår för bra eller för dåligt!

Det låter bra att försöka få ett tidigt VUL i alla fall. Har du tagit något nytt gravtest och sett att det ser starkt/starkare ut? Kroppen kan vara olika bra på att hantera HCG, även om HCG finns i lika hög grad, så jag tänker att om stickan tydligt visar positivt fortfarande, så spelar ens egen känsla inte så stor roll. Då borde det bara betyda att kroppen är bra på att hantera hormonerna utan att man känner så mycket själv.

Jag har inte haft X, men åt brie-ost efter att jag testade för tidigt och fick negativt. Risken för listeria är ju inte skyhög ändå direkt, men när jag googlade på den osten sedan visade det sig att just den precis blivit återkallad pga listeria-utbrott och såklart blev jag också sjuk ett par dagar senare. Det KAN såklart bara vanlig influensa som går överallt, men det finns ändå en oro där. De vill inte testa på VC eftersom jag inte är allvarligt sjuk och om det är listeria jag har behandlar de ändå inte utan det blir bara ett missfall. Jag är därmed lite extra rädd för missfall nu i dagarna, men testade imorse och det testet var starkare än det första för tre dagar sedan och osten åt jag 5 september, så jag håller tummarna att faran snart är förbi. De två testen intill varandra är de första och det ensamma testet togs idag.

Nej har inte tagit något mer test. Jag tog ju ett digitalt, så det stod liksom bara ?gravid? men tänkte kanske köpa ett sånt med veckoindikator. När jag snart passerat vecka 5 så borde det ju stå ?gravid 3+ veckor? i alla fall. 

Nä men fy vad jobbigt med den osten, och så att du blev dålig efter! Vilken jobbig väntan att de bara säger att man får vänta och se om det blir missfall eller ej! Håller tummarna att allt går bra och att det inte är listeria du haft/har!! ❤️🙏🏼

• Mololo
    Junieverse skrev 2025-09-16 10:00:55 följande:
    Mololo skrev 2025-09-16 07:19:28 följande:

Tänk att vi är så många som gått igenom traumat av ett X ❤️ Känns overkligt att fått se Gravid på stickan igen 🥹! 

Siripiri, jag blir så glad att höra ditt sitter rätt ❤️ håller alla tummar för mig och Mololo också! Nu är det vår tur ✨

Jag är före BIM fortfarande ( tror 3+6 ) så jag tänkte vänta till måndag iallafall innan jag ringer och bokar tidigt VUL som kanske blir i v.6 ungefär då. Hoppas också kunna se hjärtslag  så kanske man kan slappna av lite mer 🤗

Ja, själv känner jag ingen fler som gått igenom X, men vi verkas ju samlas här på FL. 😅

Jag har dock två lyckade graviditeter efter mitt X, detta blir min tredje. Så känner nu att jag ändå är lite mer avslappnad, jämfört med första gången efter operationen. Ser det mer som en extra lyx nästan, att man får möjlighet att göra ett tidigt VUL utan att behöva söka sig privat. 🥰

Blir dock första gången jag kommer göra NIPT, men man verkar få vänta till vecka 13 för att göra det här?

Håller tummarna för er alla!

• Mololo
    Siripiri skrev 2025-09-16 21:55:50 följande:

Ja det är hemskt 😩 Men så fint att det går ändå🥹
     En kompis gick igenom det för några år sedan och sen dess har hon fått två barn 🥰 Sen har jag, pga pratat om det med vänner och bekanta, upptäckt att det händer kvinnor lite överallt, men få som pratar om de. ♥️ samma sak med missfall. 

Ja jag är vecka 17 imorgon och ska göra rul om 3 veckor ☺️♥️ 

Hur kan du vara i vecka 17 och ha bf i maj? ????????
  • Mololo

Jag är också bland de äldre, kommer vara 35 när bebis kommer. Maj känns som en perfekt månad, och sen får man hela sommaren ledig tillsammans med mannen också så det blir en lång första tid tillsammans! 🙌🏼

Nu har jag bokat mitt tidiga VUL nästa vecka, då är jag i vecka 7+1, så hoppas få se lilla hjärtat slå! ❤️❤️

• Mololo

I vilken vecka har ni/planerar ni första besök för att bli inskrivna på BVC?
    Jag vill gärna ha gjort mitt VUL innan, så jag med säkerhet vet att det är något levande där i. Då är jag i vecka 7+1.

Detta är ju inte min första graviditet, så det där första besöket där man mest pratar om vad man ska tänka på under graviditeten, undvika att äta osv.. känns lite onödigt i mitt tyckte. Jag kan ju allt det där redan.

Känns jobbigt också att hitta på ännu lögn på jobbet för att kunna åka iväg under arbetstid för ett bvc-besök så pass tidigt.. ????

• Mololo
    yny skrev 2025-09-23 12:14:53 följande:
    Jag har bokat in mitt besök i 7+ nånting (minns inte exakt), håller med om att det känns lite överflödigt när det inte är ens första graviditet.

Ja men nu har jag bokat tidigt VUL i vecka 7. Så känner att jag inte kan vara borta från jobbet mer så nära inpå. Så jobbigt när man måste hitta på nån anledning för att inte avslöja. Har ett sånt jobb där varje minut man är borta märks på verksamheten...

Haringenfantasinuheller skrev 2025-09-23 12:54:43 följande:
    Jag har redan varit på min. Har tre sen innan. Hos oss kan man ha videosamtal för första inskrivningen om man vill ☺️

Ja det vore ju något. Men känner inte heller att jag vill sitta på videosamtal på jobbet, när man inte berättat än. Alla tider som finns att boka är ju på arbetstid?

• Mololo
    Babybooom24 skrev 2025-09-28 18:12:40 följande:

Redan gjort men chatgpt sa att det var okej... gah antar det skiftar beroende på hur man ställer frågan!

Vad äter ni andra för vitaminer osv? 

Jag har köpt vitaminer för gravida. Vid min förra graviditet så sa barnmorskan att man inte ska fortsätta äta vilka vitaminer som helst då vissa kan vara skadliga vid graviditet. Till exempel ska man inte få för högt värde av A-vitamin. 

• Mololo
    Miniblomma skrev 2025-10-02 11:30:11 följande:

Tack till er som svarat gällande NIPT. Jag ska försöka vänta till första ultraljudet om en månad och sedan kan det mycket väl bli att jag bokar in, trots den skyhöga kostnaden 😅

Jag får gratis NIPT via landstinget. Men inte förrän i vecka 13, vilket känns så OTROLIGT SENT?? ska man sen vänta 1-2 veckor på provsvaret, och det skulle visa sig att det är massa problem och man behöver avbryta graviditeten? då kanske man måste göra en abort typ i vecka 14-15?? Och det känns sååå himla sent? 😓

Men som du skriver.. 8-9000 kr för att göra det privat bara nån vecka tidigare, känns lite väl mycket.. man har ju mycket annat att lägga pengarna på om det nu kommer en bebis. 🤔
  • Mololo

Idag gjorde jag tidigt ultraljud, och fick se ett litet tickande hjärta! Hjärta

Hon beräknade mig till vecka 7+3, så två dagar tidigare, men tror jag fortsätter räkna enligt min egen uträkning då jag vet ganska exakt vilket datum äggläggningen skedde och plussade tidigt, så att jag skulle vara två dagar tidigare känns inte så troligt. 

• Mololo

Har inte heller så mycket symtom fast jag nu är i vecka 8. Kändes skönt att se det tickande hjärtat på mitt tidiga VUL så behöver man inte oroa sig för mycket.

Vi kommer få göra NIPT gratis via landstinget pga min ålder (blir 35), det blir första gången jag gör någon form av fosterdiagnostik. Vi har två barn sen tidigare, och yngsta kommer vara under 2 när denna föds. Så vi har bestämt att vi inte kommer fortsätta graviditeten om det visar på starka avvikelser eller andra problem. Främst med hänsyn att vi vill kunna orka med och räcka till för våra andra barn. Ett barn med särskilda behov tar så mycket tid, uppmärksamhet och kraft. Men vi får väl se, när vi väl står där kanske det känns helt annorlunda. Känns bara så otroligt sent att behöva avbryta runt vecka 14-15 (får NIPT först i vecka 13)?

Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜