Inlägg från: Haringenfantasinuheller |Visa alla inlägg
  • Haringenfantasinuheller

Bf - Maj 2o26 👣💜

Jag hoppar in här.
    Har bf 7maj. Mår så himla illa imellanåt. 
    Svullen så jag får inte på mig vanliga byxor.
    Alla ser på mig på jobbet att jag är gravid, vilket jag ändå har försökt att dölja.

Gör man tidiga vul överallt?
    Minns inte hur det var med mina andra 😅

Hur mår ni?

Jag hade inskrivning igår.
    Allt gick bra. På slutet frågade jag om det är vanligt att det sliter mycket mycket mer i livmodern den fjärde gången mot dom andra. Jag mår också fruktansvärt. Hon ringde för att se om jag kunde få ett tidigt vul. Dom diskuterade allt som hänt osv och bestämde sig för att flytta mitt datum. Så jag ska göra KUB om två veckor.
    Jag tror inte att jag är så långt gången men skulle inte bli förvånad om jag är det heller (det känns som jag känner sprattel). Man vill ta reda på längd på grav. Om det är fler än 1. Eller om slitningarna beror på ärrvävnad.

Hur mår ni?

Björken88 skrev 2025-09-22 20:36:10 följande:

Tack alla🥰 så fint välkomnande! 
    Så roligt som sagt att vi är några lite äldre som är gravida och följs åt♥️
    Just nu försöker jag komma i kontakt med mvc så jag kan bli inskriven. Men är svårt då jag jobbar som jag gör och inte har möjlighet att ringa, sen när jag slutar så har de stängt.. Men ska försöka hitta lucka imon! Är av ganska stor vikt då jag äter levaxin och behöver få mina blodvärden kollade så fort som möjligt..
    Men försöker inte stressa över det för mycket🌸

Välkommen hit 🥰
    Hos oss kan man boka själv via 1177, men det kanske är få ställen man kan göra det?

Mitt illamående är så fruktansvärt och har varit sen ägglossning. Jag vet inte hur jag ska stilla det. Det hjälper inte med tabletter heller. Har någon något tips?

Jag har sån växtvärk i livmodern så jag är nojig om allt står rätt till. Min barnmorska flyttade mitt datum till en månad tidigare och jag har tagit prover för KUB, men mår inte bättre av att ha sätt värdena. Jag hoppas att det är för att det är förtidigt. Min barnmorska tror att mina symtom kan vara för att jag 1 gått längre 2 tvillingar (vi är två tvåäggstvilling par) 3 Ärr efter min operation i juni.
    Jag tror också att hon flyttade datumet för att det inte fanns tid för tidigt ul. Och för att jag inte ska missa chansen att få göra kub. Hon diskuterade med en annan barnmorska så dom kom tillsammans överens om att det skulle bli så.

Jag hoppas att ni andra mår bra.
    Har ni fått tid för inskrivning osv?

Mololo skrev 2025-09-23 11:40:05 följande:

I vilken vecka har ni/planerar ni första besök för att bli inskrivna på BVC?
    Jag vill gärna ha gjort mitt VUL innan, så jag med säkerhet vet att det är något levande där i. Då är jag i vecka 7+1.

Detta är ju inte min första graviditet, så det där första besöket där man mest pratar om vad man ska tänka på under graviditeten, undvika att äta osv.. känns lite onödigt i mitt tyckte. Jag kan ju allt det där redan.

Känns jobbigt också att hitta på ännu lögn på jobbet för att kunna åka iväg under arbetstid för ett bvc-besök så pass tidigt.. ????

Jag har redan varit på min. Har tre sen innan. Hos oss kan man ha videosamtal för första inskrivningen om man vill ☺️

Idag fick vi se ett litet hjärta ticka. 
    Jag mår så fruktansvärt illa, hungrig men har inget sug.
    Jag känner mig slutkörd jämt. 
    Hittar ingen energi.
    Hoppas att det lättar längre fram 😅

Man vet att man är gravid när man hittar lite energi till att gå in här och tårarna rinner för att alla är så himla fina och peppade mot varandra ❤️
    Ett stort genuint tack för att för att stöttar och peppar i med och motgångar, fantastiska ni ❤️

Hoppas att ni mår bra! 
    Är det några här som ska göra kub?
    Hur går era tankar om det? (Om man vill dela med sig av det)

yny skrev 2025-10-03 17:39:43 följande:

Hur mår ni andra? 💕

Den här veckan har illamåendet varit nästintill olidligt, fyfasen alltså! Aptiten är noll och energin i botten, huvudvärk och så illamåendet.. det är verkligen stor skillnad mot min första graviditet. 

Tror ni på skrock? Det sägs ju att om man mår bra i första trimestern så är det en pojke och tvärtom en flicka ;) Denna gång har jag en magkänsla att det skulle kunna vara en liten tjej! 

Jag vet hur du känner 😅 Det är verkligen inte kul, jag har vant mig nu. Jag har en magkänsla av en pojke här. Har bara mått såhär dåligt med min pojke. Spännande och se om känslan förändras eller inte. Ska ni ta reda på könet?
Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜