Inlägg från: Bellis9207 |Visa alla inlägg
  • Bellis9207

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hej alla, hoppar in här i tråden 🌸

har bf 23 maj enligt appen! Det är mitt första barn så allt är väldigt spännande! Är 33 år och från gbg Ringde precis och bokade in mitt första videosamtal som är på tisdag nästa vecka, men kollade sen andra mötet då själva inskrivningen är, o fanns tider först i mitten på november? 🧐 är inte det lite väl sent? Är ju nästan i v13-14 då enligt appen! O bokar man det innan första mötet är klart? Har verkligen noll koll på allt detta 🤣 

känner mig dock inte det minsta gravid 🤣 haft lite växtvärk fram o tillbaka samt trötthet, som avtagit nu med, hur mår ni? 

så kul att vi kan följa och peppa varandra ❤️

• Bellis9207
    yny skrev 2025-09-25 16:48:17 följande:
    Välkommen till gruppen och grattis till graviditeten! 😍 Så spännande med första barnet! Och vi har BF samma dag 😍

Tror att det skiljer sig ganska mycket mellan regioner hur det läggs upp med besök, fosterdiagnostik osv. Med mitt första barn hade man ett fysiskt besök i v8-ish och sen inget mer förrän efter RUL. Där jag bor nu så verkar det vara något mer besök tidigt plus att alla erbjuds ultraljud i v13-ish, vilket inte gjordes där jag bodde innan. Så det verkar vara stora skillnader! 

Jag känner mig inte heller gravid haha.. mest brösten som känns, och lite ömhet i livmodern. 

Nämen så roligt med samma BF 😍ja verkligen, tack så mycket o grattis till dig med 😍

Ja det är väl så, jag får fråga dom på tisdag helt enkelt! Funderar dock kanske på att ta ett privat ul om någon vecka bara för o kolla så allt ser bra ut. 

ja men då ska vi nog va glada för att vi har det väldigt lindrigt än sålänge och hoppas det håller i sig haha. 😜 

• Bellis9207

Glömde skriva in mig i listan 🥲

💕 BF-lista maj -26 💕

3/5 - Skipper 123
     7/5 - haringenfantasinuheller
    14/5 ttcjuliaa, Andra barnet
    18/5 - Miniblomma
    20/5 - Mololo
    23/5 - Yny
    23/5 - Bellis9207
    24/5 - Annpor
    28/5 - Junieverse
  • Bellis9207

Ja verkligen så kul 😍 min sexlust är också som bortblåst?  men är konstant trött samt att jag känner mig helt svullen 🤣 jobbar bara nätter med så har lite jobbigt med tröttheten nu när man jobbar men det försvinner väl kanske om någon vecka förhoppningsvis 😍 

• Bellis9207

Vi har bestämt oss för att kolla kön sen, jag är alldeles för nyfiken 🤣 inte för att det spelar någon som helst roll!! 

o kring kub och nipt är vi osäkra, har hört så olika. Vi fundera på att ta nipt privat och skippa kub. Tycker det är så svårt med första barnet när man inte har någon koll vilket som är bäst. Nipt är ju dock dyrt privat men tror det kanske är värt det om jag kan lugna mina nerver med det 🥲 får se när jag ens blir inskriven, blir det inte förens mitten av nov kommer det nog bli nipt. 

• Bellis9207
    Miniblomma skrev 2025-09-30 13:16:51 följande:

Ni som tänkt göra NIPT privat, vad kostar det hos er?
    Jag blev väldigt sugen på att boka NIPT efter att ha läst om det, men sedan såg jag att kostnaden ligger på 9000 kronor 😅😅 Jag var beredd på ett par tusen, men inte NIO. Min region erbjuder tyvärr inte NIPT på gratis-vägen.

Är man galen som nästan överväger det ändå? NIPT kan ändå göras i vecka 10+0 och jag vill inte gå en längre tid och behöva göra ett sent avbrytande. Jag har tidigare gjort abort i vecka 12 och det var traumatiserande så det räckte och blev över.

här i Göteborg kostar det mellan 4500-6500 vad jag sätt iallafall! Och vi kommer nog boka det nu, hade min första inskrivning idag online och fick reda på att i Västra Götaland erbjuder dom inte kub under 35 år🧐 så det får man bekosta själv med, så därför kommer det bli nipt direkt istället. 

• Bellis9207
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-10-04 21:51:30 följande:

Är i vecka 6+3. Ultraljud inbokat 14/10 är jättenervös för MA. Har ett tidigt missfall med mig sen i julas.
    Har inget illamående eller metallsmak i munnen. Mest störd sömn, ökad hunger; lite ömma bröst (kan bero på extra prog som jag tar då jag gjort IVF). Är så rädd för det känns som alla mår illa och har massa symtom men inte jag :,(. Nån mer som inte känner så himla mycket? Jag hoppas dock innerligt allt ser bra ut den 14. Jag har inte fått några röda blödningar eller direkt avsaknad av de få symtom jag har ännu iallafall. Får se hur veckan blir. Är så nervös! vill det ska vara vår tur nu. Jag och min tjej längtar sååå mycket! 
    Testar Så starkt jag kan på grav testerna så nu kan bara VUL och blodprov visa hur knytet mår <3
    så spännande att följa er alla!

känner precis som du går in i v 8 nu, 7+0 och har knappt några symtom! Bara lite molande värk som nästan avtagit helt, samt lite ömmande bröst till o från, utöver det mår jag toppen? 
    klart man blir orolig, men samtidigt vill jag inte att oron tar över, jag håller tummarna för oss både ❤️ (givetvis för oss alla) kommer säkert gå jättebra! 

hur märkte du missfallet senast? Om det inte är för känslig fråga att svara på givetvis ❤️

• Bellis9207
    yny skrev 2025-10-06 19:04:52 följande:

Här är det nojigt nojigt nojigt nu när det de senaste dagarna känts som att symtomen nästan ebbat ut... Brösten ömmar knappt. Illamåendet nästan helt avtagit. Tröttheten är där absolut, men det är typ det enda som är kvar just nu. Är så otroligt orolig att något är fel, det äter nästan upp mig 😥 ultraljudet är inte förrän i slutet av nästa vecka.. HUR ska man klara vänta..

ja samma här, de få symptomen man haft en helt borta! Bokade ett privat vul imorgon,  sa till min sambo nu ikväll att det känns verkligen inte som jag är gravid? Men eftersom det är första barnet har jag ju ingen aning hur man ska känna. Det kommer säkert se jättebra ut för dig ❤️ symtomen kan ju verkligen komma och gå tydligen! Förstår oron när det är 1 vecka kvar, men det går fort, o vem vet symptomen kanske är tillbaka imorgon igen. Hade ingen aning att man skulle oroa sig för allt 🥲 

• Bellis9207

Vaknade imorse med en liten liten rosa blödning, som tur skulle jag ju på ultraljud idag! Var dönervös ovh förväntade mig det värsta! men på ultraljudet kunde man se ett tickande hjärta men inte så mycket mer, såg ut som en tom säck bara! Var så mycket att ta in så känns som jag glömt 90% av vad hon sa. Men hon flyttade bak mig lite mer än 1 vecka, var tydligen bara runt v5+4-6+0 nått! Så väldigt tidigt, men ändå ett hjärtslag så det var ju underbart att få se ❤️ ska på nytt vul om 2 veckor exakt. Så hoppas allt ser bra ut då ❤️ är det vanligt att man flyttas bak så tidigt? Jag plussade exakt för 3 veckor sedan idag, min sista mens var 16 augusti så får inte redigt ihop det. 

• Bellis9207
    yny skrev 2025-10-09 10:33:32 följande:

Haft inskrivningssamtal idag så nu känns det liksom lite mer "på riktigt" :) 
    Mina symtom har även kommit tillbaka litegrann, i förrgår var jag riktigt illamående igen. Verkar som att det är sämst för mig på kvällen när jag är som tröttast. Tröttheten är på en ny nivå denna gång också, kan inte minnas att jag var såhär trött med första barnet? Men å andra sidan hade jag all tid i världen att vila när jag inte jobbade vilket knappt finns någon chans till nu med en tvååring. Min sambo är verkligen otroligt stöttande och får dra ett tungt lass nu när jag är som tröttast. Väldigt glad för honom! 

En ny oro för denna graviditet är min övervikt (eller, obesitas till och med..) som är kvar från förra graviditeten. Väger 85kg till mina 165cm. Innebär ju såklart fler risker.. ska göra mitt yttersta att begränsa viktuppgång den här gången. Men behöver tex göra en glukosbelastning lite senare.
    Någon mer här som kämpar med vikten?

Hur går det för er andra?

har också problem med min vikt, och alltid haft.! gått upp och ner hela livet och det sista åren har jag blivit överviktig, eller ja obesitas här med. Hur bemöttes du idag på inskrivningen? jag är orolig att bli dömd pga det, är 177 och inte vägt mig på kanske 15 år pga tidigare ätstörd, Men vet att det är höga siffror så blir stressad för det. Men det är ju många överviktiga som är gravida och går bra för de allra flesta vad jag läst mig till iallafall. 

• Bellis9207
    yny skrev 2025-10-10 06:46:23 följande:
    Ja det är verkligen en stress... 
    Här fick man fylla i en hälsodeklaration innan besöket så då skrev jag in där att vikten var en stor stressfaktor för mig och att jag vet om vilka risker det medför. Att jag såklart vill göra de undersökningar som behövs men inte vill dömas för min vikt och att jag är motiverad att jobba med begränsad viktuppgång under graviditeten.

Så när jag kom till besöket hade bm redan läst allt det där och sa inte så mkt mer än att ja, vikten medför risker men att det verkar som att jag är påläst och motiverad. 

Hon var väldigt förstående och jättetrevlig så det kändes ändå ganska bra! 

Så den enda skillnaden för mig (så länge allt går bra) är att man rekommenderas göra en glukosbelastning i v 20-nånting och annars att försöka begränsa viktuppgången. Man får remiss till dietist också om man vill.

åh men så skönt o höra, så dumt att man stressar upp sig själv så mycket innan. Ska skriva in det i min hälsodeklaration med så de vet innan man kommer. Sen får man bara försöka sitt bästa med vikten under tiden ❤️

• Bellis9207

har en blödning även ikväll😞 ( fick en liten i tisdags också ) rött blod, blir så orolig trots att jag vet att det kan va vanligt i tidig graviditet! det var någon mer här som haft blödning va? Eller kanske haft tidigare graviditet, har allt gått bra då?? 

• Bellis9207
    yny skrev 2025-10-12 07:34:04 följande:
    Åh förstår dig, det är verkligen oroligt när man börjar blöda och inte vet varför :( 
    Jag hade flera blödningar under första trimestern med mitt första barn. Hade säkert 5-6 olika blödningar. Det var otroligt jobbigt och nojigt. 
    Jag gjorde ett VUL då i v8 tror jag att det var, som lugnade mig väldigt mycket. Sista blödningen jag hade var i v10-11.
    Idag är sonen snart 2 år ❤️ så det kan absolut gå bra ändå ❤️

Har du gjort VUL eller har du ett inbokat? 💕

ja verkligen 🥺 det har inte kommit mer nu iallafall, så känner mig hyfsat lugn idag, men igår va inge roligt 😞 oj ja det förstår jag verkligen, men så skönt att allt gick bra ❤️ googlade ju tyvärr halva natten men vad jag såg var ju faktiskt att det är väldigt vanligt och oftast går bra ❤️ 

yes gjorde VUL i tisdags och fick se ett hjärta ❤️ ska på nytt vul nu den 21a igen eftersom hon ville följa upp, så känns skönt o veta att jag ska dit igen. hur går det för dig? Du hade ett vul snart med väl? 💕

• Bellis9207
    yny skrev 2025-10-12 12:38:05 följande:
    Ja vad skönt med ett nytt ultraljud så man vet att allt är bra 💕 

Ja jag har mitt VUL på fredag, kommer vara i 8+6 då. Håller verkligen tummarna att det går bra, för oss båda ❣️
    Ja verkligen 💕 

åh så spännande, ja det håller jag tummarna för med ❤️
  • Bellis9207
    Haringenfantasinuheller skrev 2025-10-13 10:11:04 följande:
    Jag hade en störtblödning minns inte vilken vecka det var i men det var tidigare än v12 iaf. Mina jeans var blodiga ner till fötterna. Jag trodde att det var kört, men nu är hon 4år så det gick toppen. Man kunde inte se någon orsak till att det blev så.
    Oj fy vilken panik, skönt att allt gick bra för dig. Jag är fortfarande orolig här, vaknade upp med rosa blod även idag, så haft små små blödningar på tisdag, lördag och nu idag måndag, vet inte va jag ska tro längre, får bara vänta in mitt vul o hoppas på det bästa 😢
  • Bellis9207
    EnbartAnon skrev 2025-10-13 14:03:26 följande:

Läser det verkar inte vara enbart jag som har bruna blödningar. Har haft det runt 2,5vecka nu. Trodde och hoppades jag skulle få komma in på VUL då jag haft ont i magen med. Men nej jag får vänta till KUB.. 

usch det är så jobbigt med dessa blödningar 😞 du kan inte boka ett privat vul då? Vilken vecka är du i? 

• Bellis9207

Hej alla! 

det här blev inte alls som jag tänkt 😢 blir tyvärr ingen maj bebis för mig 💔 har haft kraftiga blödningar och kramper nu i 8 dagar och idag kom missfallet va jag tror, blödningen kom samma vecka som jag sätt det lilla hjärtat ticka 💔 har tyvärr inte fått komma in till gynakuten då dom sa att kroppen sköter detta själv. Jag är så ledsen o krossad just nu, men bara att bryta ihop och komma igen, det var inte våran tur denna gång. 

Skickar er massa kärlek och jag önskar er alla en fin graviditet ❤️❤️ ta hand om er! 

Svar på tråden Bf - Maj 2o26 &#x1F463;&#x1F49C;