Inlägg från: Björken88 |Visa alla inlägg
  • Björken88

Bf - Maj 2o26 👣💜

Ville bara ansluta mig hit då jag precis fått ett starkt plus😁 Såå glad!!
    Är enligt beräkning i v6 (5+0) om jag förstår hur man räknar rätt 😅 Blir mitt första barn och jag är 37 år och är nervös att få missfall eller annat ska bli fel.
    Jag och sambon har försökt i 3 månader (gick innan på p-piller i ca 15 år utan paus), så ändå tacksam att det funkat så smidigt änsålänge, känner deesvärre många vänner som haft det svårt och fått genomgå ivf mm... 
    Men nu ska jag njuta och få dela min glädje tillsammans med eran glädje 🌸 Ha en fortsatt fin söndag! 

• Björken88

Tack alla🥰 så fint välkomnande! 
    Så roligt som sagt att vi är några lite äldre som är gravida och följs åt♥️
    Just nu försöker jag komma i kontakt med mvc så jag kan bli inskriven. Men är svårt då jag jobbar som jag gör och inte har möjlighet att ringa, sen när jag slutar så har de stängt.. Men ska försöka hitta lucka imon! Är av ganska stor vikt då jag äter levaxin och behöver få mina blodvärden kollade så fort som möjligt..
    Men försöker inte stressa över det för mycket🌸

• Björken88

Haringenfantasinuheller- Jo jag skrev till dem på 1177 men de ville ha telefonkontakt så gick inte boka tid där utan de skrev bara att jag skulle ringa för bokning mm.. Lite dumt kan man tycka då mina nuvarande omständigheter gör det svårare😊

Men nu har jag ringt, fått tid för inskrivning 21 oktober🥰. Kommer vara i v10 då, så ganska sent men har svårt att kunna tidigare tid då jag befinner mig i annan stad långt bort måndag till fredag till v42. 
    Hade ju inte planerat att bli gravid så fort med jobbet i annan stad dessa veckor men får lösa det ändå😅💪

Fick tid att ta blodprov nu med men hos min vanliga vårdcentral på måndag morgon, då mvc inte hade en lämplig tid som passar mig iom att jag åker ganska tidigt måndag morgon och kommer hem sent fredag ef.
    Finns det någon annan här som äter levaxin, hur har det isåfall gått för er med höjning? 🌸

I övrigt mår jag bra, är svullen om magen och får försöka tänka hur jag klär så det inte syns. Är så konstigt man kan ha en kula nu när man bara är i v6 men är väl nån slags hormonell svullnad😅 Mår lite illa ibland och har lite växtvärk. Men känns bra att ändå känna något så man verkligen vågar tro man är gravid. Fruktansvärt ont i brösten har jag med, haft sedan ägglossningen 🙃   

Skönt att höra ni alla kämpar på och det ändå verkar  gå bra för er alla🥰

• Björken88

Godmorgon alla🌸 Vaknar som vanligt tidigt och flera gånger under natten.. Drömmer väldigt mycket också, där jag minns drömmarna supertydligt! Fler som har det så? 😅

Idag går jag in i vecka 7 (6+0). Veckorna går så fort! Ska bli skönt att nu imorgon ta blodprov för mina sköldskörtelvärden.
    Köpte även omega 3 nu på apotek och äter gravid kvinna med bla folsyra. Är det något annat man bör köpa och äta?

Jag uppdaterar vår bf lista då jag glömt skriva in mig, nu är vi 3 st som har samma bf dag,
    23/5- Yny, Björken88, Bellis9207 ♥️

3/5 - Skipper 123
     7/5 - haringenfantasinuheller
    14/5 ttcjuliaa, Andra barnet
    18/5 - Miniblomma
    20/5 - Mololo
    21/5 - Babybooom24
    23/5 - Yny
    23/5 - Björken88
    23/5 - Bellis9207
    24/5 - Annpor
    28/5 - Junieverse
  • Björken88

Grattis till oss som går in i vecka 7 idag och ja så kul vi är några, och självklart grattis till oss alla i maj🎉

Jag vet inte hur man citerar/svarar någon specifik på denna tråd?
    Men svar till yny kring smällen i magen så kan jag ju inte säga med all säkerhet då jag inte är läkare, men att embryot ligger superväl skyddat bakom blygdbenet änsålänge och de faktorer som kan skadar är sådant vi gör som tex alkohol/nikotin osv så jag tror du kan va lugn♥️

Jag kan flika in angående sex, inte supersugen här heller, känner mig ganska uppblåst, pruttig och med mensliknande värk inte så sugen, men vi har haft sex 2 gånger sedan vi fick veta graviditeten och det har gått bra, inga blödningar eller dylikt. Sex ska vara säkert att ha utan problem, så vill du så sexa på🥰

• Björken88

Godkväll alla fina!

Jag hoppas er vecka börjat bra och jag passar på att fixa vår Bf lista då jag fallit ur den av nån anledning ett par sidor tillbaka? 😅🥰

💕BF-lista maj -26 💕

3/5 - Skipper 12
    5/5 - Humlan 
     7/5 - haringenfantasinuheller
    14/5 ttcjuliaa, Andra barnet
    18/5 - Miniblomma
    20/5 - Mololo
    23/5 - Yny
    23/5 - Björken88
    23/5 - Bellis9207
    24/5 - Annpor
    26/5 - RainbowFamilyDreams
    28/5 - Junieverse
    30/5 - Nanathalie
  • Björken88

Solsol96 grattis till bröllopet och Annpor så fint att se din lilla må bra på ultraljudet♥️

Vet fortfarande inte hur man citerar/svarar er direkt i era inlägg så får nämna era namn bara i mitt inlägg och hoppas ni ser🤣

Vill fråga er alla här om vad ni har för gravidapp? Jag har preglife, har ni samma eller annan och vilken skulle ni  annara rekommendera som är gratis🥰

• Björken88
    yny skrev 2025-10-02 20:12:35 följande:
    För att citera så trycker man på de tre prickarna högst upp på ett inlägg 😁 

Jag har också preglife. Har även preggers (den är lite "roligare" men tycker preglife är bättre! 
    Sedär tack nu kan jag citera😁 Preggers aldrig hört men varför är den roligare? 😁Kanske borde ladda ner den också isåfall😅
  • Björken88
    Anonym (Solsol96) skrev 2025-10-04 20:35:43 följande:
    I torsdags fick vi se ett tickande hjärta och lite rörelser ❤️ Dom flyttade bak mig 3 dagar och sa att jag har BF 7/5 istället för 3/5 men att det kan ändras på KUB, så får se längre fram:) Men sån jäkla lättnad, och det coolaste jag varit med om. Helt overkligt ❤️
    Åh vad underbart, längtar till jag får se min lilla♥️
Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜