Inlägg från: Nanathalie |Visa alla inlägg
  • Nanathalie

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hej alla maj-mammor! Och grattis till era plus!

Jag plussade på 8/9dpo och är beräknad så sent som till den 30/5. Är 35 år och har 2 barn sedan tidigare på 8 och 12. Inga gemensamma med min fästman dock.

Att plussa efter missfall "hits differently". Jag försöker att inte stressa upp mig för mycket, men det är lättare sagt än gjort. Jag har 3 mf med mig detta året, 1 ma och 2 kemiska. Jag har testat och sett hur testen ökat i styrka tills de blivit riktiga dyestealers. Inväntar nu ett 3+ på digitala, sedan ska jag lägga ner testandet och försöka lita på kroppen. Nu har jag dessutom progesteronvagitorier och hoppas den lille vill stanna. Tänkt göra ett privat viabilitetsultraljud någon gång efter 8+ och därefter skriva in mig hos bm.

Mina symtom är en förlamande trötthet (minns inte detta från föregående graviditeter) ömma bröst och knepig smak/lukt. Aptiten kommer och går. Har också växtvärk i livmodern. Försiktigt optimistisk men också realistisk med min egen statistik i ryggsäcken. Hoppas såklart till varje pris att det blir en majbebis nu ????

Kram!

💕 BF-lista maj -26 💕

3/5 - Skipper 123
     7/5 - haringenfantasinuheller
    14/5 ttcjuliaa, Andra barnet
    18/5 - Miniblomma
    20/5 - Mololo
    23/5 - Yny
    23/5 - Bellis9207
    24/5 - Annpor
    26/5 - RainbowFamilyDreams
    28/5 - Junieverse
    30/5 - Nanathalie
  • Nanathalie
    Annpor skrev 2025-09-29 18:49:13 följande:

Men HEJ! Vad fint att se fler namn som följts genom olika bim trådar. Välkommen! ????

HEJ ❤️ Känner precis samma för dig. ❤️
  • Nanathalie

Nu närmar jag mig 7+0. Min pessimism blir alltmer dämpad vilket är otroligt läskigt. För varje vecka som passerar utan tecken på mf blir man ju alltmer försiktig optimistisk. Jag gick in med inställningen att inte bli det minsta fäst vid graviditeten innan jag sett att allt är okej vid nipt, men man fäster ju sig mer och mer ju längre tiden går. Oavsett man vill eller inte.

Bokat ett viabilitetsultraljud till 8+3, överväger att flytta fram det en vecka men får se hur jag känner när det närmar sig. Såg ju normalt ut så dags med min septemberbebis, men avstannade någon dag därpå. Men, jag ska försöka inte få fullbordad panik. Bara för att det hänt förr måste det ju inte ske nu. Denna graviditeten är inget likt mitt ma. Mår verkligen skit med illamående huvudvärk och brutal trötthet. Borde vara bra tecken! Mådde dock brutalt dåligt när jag fick själva missfallet i v12, inte mått så illa någon gång om jag inte vart magsjuk. Tydligen inte ovanligt att må skit under ett pågående mf då kroppen får en chock. Svårt att veta hur man ska känna och tänka men hittills påminner denna graviditeten mest om graviditeten 2016-2017 som ju faktiskt gav mig en högst levande majbebis som nu är 8. ❤️

• Nanathalie
    Miniblomma skrev 2025-10-13 12:18:13 följande:

Någon annan som har samma problem? Jag har, utöver illamåendet, fått riktigt svårt med matlusten. Problemet ligger egentligen i att nästan allt smakar riktigt illa. Saker jag tyckt varit jättegott går bra EN gång. Efter det får jag inte i mig det alls. Det är som att man blivit matförgiftad på maten och smakat den på vägen upp, trots att jag inte kräkts något. Det är särskilt alla former av proteinkällor som smakar vidrigt. Lax, fläskkött, blandfärs, grytbitar även av nöt, kyckling, ägg, nötter, keso och räkor som jag innan tyckt om går verkligen inte ner nu. Inte heller potatis eller banan går längre. Varannan dag ungefär kan jag inte ens äta yoghurt. Nudlar, vindruvor och tomat är egentligen det enda som är gott just nu, men det kan jag ju inte leva på i längden. Vad gör man?? Tips på nya maträtter som man kan laga?? Hur ska man få i sig?? Jag brukar verkligen aldrig tappa matlusten och är inte kräsen sedan innan. Har gått ner ett kilo och mer lär det bli om det här fortsätter.

Ja, ja och ja!

Allt jag tidigare ätit och druckit äcklar mig så mycket. Det enda jag fortfarande kan äta är typ sushi😂 eller ris med soja. Hälsosamt osv.. 
  • Nanathalie

Hej! Flikar in med en sjuk historia. Jag har upplevt något som händer en på 35000. 

Åkte in med kraftiga buksmärtor högt upp i magen. Ultraljud visade frisk graviditet 7+4 i livmodern och mängder av blod i buken. I min vänstra äggledare satt en tvilling med hjärtslag. In på akutoperation där äggledaren togs bort och jag tömdes på 1L blod i buken. Jag höll på att stryka med.

Märkligt nog har tvillingen i livmodern överlevt detta sjuka spektakel. Nytt ultraljud imorgon (ca 8+4), hoppas den lever ännu. 

Mår i övrigt fruktansvärt dåligt. Extremt illa, trött, yrsel. Trodde i efterhand att jag mådde så dåligt pga det ju var 2, men inser nu att det hänger i ännu så det är nog helt enkelt min kropps reaktion på hcg just denna graviditeten.

• Nanathalie
    Siripiri skrev 2025-10-21 20:39:56 följande:

Herregud vad sjukt?!!  ♥️♥️♥️ Hoppas allt går bra imorgon♥️ 

Ja det är verkligen så sjukt, och sorgligt. Tänk att vi egentligen skulle fått 2 på en gång. Det hade vart så fint i vårt sammanhang med tidigare mf och annat. Nu hoppas vi så mycket på den lilla hjälten i magen. Känslorna inför ultraljudet imorgon är både ångestladdade och förväntansfulla. Låt detta bli bra ❤️❤️
  • Nanathalie
    Miniblomma skrev 2025-10-21 22:02:23 följande:

Åh, beklagar så mycket, Bellis. Ta hand om dig ❤️ kramar ❤️

Och vilken historia, Nanathalie! Håller tummarna att den lilla kämpen fortsätter att växa friskt därinne ❤️

Jag ska gå på mitt första ultraljud (privat) imorgon, i vecka 10+1 enligt mina beräkningar, och jag är SÅ nervös att det inte ska finnas någonting med hjärtslag därinne. Jag har behövt gå ut med det på jobbet på grund av ändrade arbetsuppgifter och det gör inte heller stressen mindre. Mår fruktansvärt med illamåendet från lunch till läggdags varje dag sedan mitten av förra veckan, så jag hoppas verkligen att det är ett gott tecken på att lillen lever. Jag står mer än gärna ut med det här måendet om det bara ser fint ut på insidan. Via MVC får jag inte KUB förrän om fyra veckor till, så det känns klart värt att betala en slant för att kolla nu. Snälla håll tummarna för mig ❤️

Åh. Jag fattar känslan. Jag fick gå ut med min på jobbet nu, pga detta hände. Skulle hålla det för mig själv tills tidigast efter nipt pga min missfallshistorik. Känns uselt att behöva komma dit efter idag och säga "den dog". Men nu håller vi alla tummar för oss ❤️
  • Nanathalie

Fint ultraljud idag där allt ser perfekt ut. Kunde inte bli lyckligare. Flyttad från 30/5 till 27/5 så 8+6 idag! Nu ska jag boka privat nipt till 11+. ❤️ Så tacksam över att vår lille superhjälte fortsätter må bra och trivas i kroppen trots allt kaos.

• Nanathalie

Hej tjejer!
    Jag gick idag in i vecka 12, 11+0. Onsdag nästa vecka har vi nipt ❤️
    Under 10+ avtog mitt illamående vilket har varit extremt tacksamt då jag mått uselt innan. Tror dock det beror en aning på att jag först väntade 2 och nu 1, att det tog tid för kroppen att förstå det. Väldigt skönt att slippa må så dåligt iallafall.

Glad att höra om fina nipt resultat ❤️ Jag tror vi väntar en pojke men vi får väl se! Ska bli otroligt spännande men känner också en liten oro kring att något kanske är fel med den lille med tanke på allt den gått igenom. Bara att hålla tummarna. Tiden har faktiskt gått rätt snabbt fram tills nu, nipt känns som en hel evighet bort även om det är mindre än en vecka.

Jag har också kristallsjukan! Haft det i omgångar genom livet men nu är den tillbaka. Riktigt jobbigt faktiskt.

Glad att följas åt❤️

• Nanathalie
    Björken88 skrev 2025-11-07 12:55:13 följande:
    Då är jag inte ensam, ska testa köpa vätskeersättning och se om det hjälper. Pratade med barnmorskan iaf och hon sa de va ingen fara att ta alvedon. Men att det är viktigt att tänka på vätskan och mellanmål för att hjälpa kroppen🌸
    GRATTIS till fint nipt och lilltjejen❤️❤️❤️ helt fantastiskt! Jag har också huvudvärk... Längesedan jag hade sån smärra i huvudet. Har migrän i grunden och den enda behandling som fungerat är botox (egenfinansierat) och nu har botoxen gått ur. Kan ju inte heller fylla på när jag är gravid. Halvtaskig kombo, men bara att kämpa på!!
  • Nanathalie
    Skipper123 skrev 2025-11-07 09:39:23 följande:

Åh, hur är din kristallsjuka?
    Jag vet inte om det är vad jag har men det verkar ju högst sannolikt när jag läser om det. Är det något du kan göra för att lätta på symptomen? 🙏

Denna gången ger den mig känslan av framåt- eller bakåtkullerbyttor om jag tittar neråt eller uppåt. Igårkväll låg jag i sängen och skulle hämta en sak i sängbordslådan, lutade mig lite lätt över kanten och det kändes som om hela rummet välte ner mot golvet. Tog panikartat tag i lakanet för att inte ramla framlänges. Det är ju helt sjukt konstigt alltihop. Jag har varit inlagd med godartad lägesbetingad yrsel i 4 dagar på strokeavdelning senast i maj, då kunde jag varken stå eller gå utan att ramla. Allt detta pga några jävla kristaller i innerörat. Blir så trött!!
  • Nanathalie
    Björken88 skrev 2025-11-08 05:47:36 följande:
    Tack fina du♥️ Är så glad att lilltösen mår bra🥰
    Nu längtar jag till KUB som ska göras nästa vecka. Vi gör den för bilderna och för att få se vår flicka igen! Sen nu när vi vet flickan mår bra så ska det bli lite kul att ändå se vad resultatet på kuben blir, ren nyfikenhet 😁

Oj va jobbigt det låter du har det, stackare😔 Har inte vården något som kan hjälpa dig? Tänker om du har botox är det spänningar som är grunden till huvudvärken så kanske massage och avslappningsövningar hjälper? Jag får ursäkta mina amatörmässiga råd i förväg 🌸
    Alla råd är bra ❤️ Har dock testat allt och det enda som fungerar är botox. Jag har huvudvärk i pannan tinningarna och runt ögonen (ögonbryn mm). Massage är skönt för stunden men är så öm att det känns som om jag har blåmärken i hela pannan. Otroligt jobbigt. 😔
Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜