Inlägg från: Siripiri |Visa alla inlägg
  • Siripiri

Bf - Maj 2o26 👣💜

Junieverse skrev 2025-09-15 16:24:40 följande:

Hej och grattis alla BF Maj kompisar 🌸

Jag vågade knappt tro jag skulle få vara med i en BF tråd igen efter vår förlust i Mars då jag drabbades av X och opererades akut MEN JAG PLUSSADE precis 🥹. Jag är i glädjetårar och chock samtidigt som  är lite rädd för samma problem Igen.

Jag testade i smyg mitt på dagen utan min fästman som är iväg för jag bara kunde inte hålla mig, trodde ändå inte det skulle visa något för jag har BIM på troligen torsdag men det var starkt positivt 😭❤️!!  Nu måste jag vänta till han kommer hem ikväll för att berätta, sjukt jobbigt 😩

BF 28 Maj om allt gå väl 🙏🏻✨

Men grattis 🥹🥹♥️♥️  Hoppas den lille sitter på rätt ställe! Det gjorde den ju för mig och oddsen att det sitter rätt är ändå väldigt höga så tänk de 🥰 försök fixa tidigt VUL redan nu! Jag var i mitten på vecka 6 när jag lyckades få en tid ♥️ 
  • Siripiri
    Mololo skrev 2025-09-16 18:15:05 följande:

Nej har inte tagit något mer test. Jag tog ju ett digitalt, så det stod liksom bara ?gravid? men tänkte kanske köpa ett sånt med veckoindikator. När jag snart passerat vecka 5 så borde det ju stå ?gravid 3+ veckor? i alla fall. 

Nä men fy vad jobbigt med den osten, och så att du blev dålig efter! Vilken jobbig väntan att de bara säger att man får vänta och se om det blir missfall eller ej! Håller tummarna att allt går bra och att det inte är listeria du haft/har!! ❤️🙏🏼

Lite inte för mycket på veckoindikatorn♥️ min erfarenhet från bim-grupper och andra trådar, att inte stressa kring att nå +3. Jag tog test varje dag med vanliga enkla stickor för att se en stegring, sen när strecken var typ lika starka så slutade jag ☺️ Vilket skedde 21 DPO 
  • Siripiri
    Junieverse skrev 2025-09-16 10:00:55 följande:
    Mololo skrev 2025-09-16 07:19:28 följande:

Ja egentligen vill man ju inte klaga över att man mår bra. 😅 Men det hade varit skönt med något slags bevis på att hormonnivåerna ökar.. 

Jag har också ett X i bagaget, så funderar på att försöka boka in ett tidigt VUL. Men vill gärna vänta tills man kan se hjärtslagen, så gärna att jag gått 6 hela veckor åtminstone. Men är ju 4+5 idag så kanske måste ringa snart för att få en passande tid i alla fall.

Tänk att vi är så många som gått igenom traumat av ett X ❤️ Känns overkligt att fått se Gravid på stickan igen 🥹! 

Siripiri, jag blir så glad att höra ditt sitter rätt ❤️ håller alla tummar för mig och Mololo också! Nu är det vår tur ✨

Jag är före BIM fortfarande ( tror 3+6 ) så jag tänkte vänta till måndag iallafall innan jag ringer och bokar tidigt VUL som kanske blir i v.6 ungefär då. Hoppas också kunna se hjärtslag  så kanske man kan slappna av lite mer 🤗

Ja det är hemskt 😩 Men så fint att det går ändå🥹
     En kompis gick igenom det för några år sedan och sen dess har hon fått två barn 🥰 Sen har jag, pga pratat om det med vänner och bekanta, upptäckt att det händer kvinnor lite överallt, men få som pratar om de. ♥️ samma sak med missfall. 

Ja jag är vecka 17 imorgon och ska göra rul om 3 veckor ☺️♥️ 

• Siripiri
    Mololo skrev 2025-09-16 21:58:55 följande:
    Hur kan du vara i vecka 17 och ha bf i maj? ????????
    Följer BF grupperna lite smått för att se hur det går för folk, var med ett tag på FL och alltid kul att se när dem som kämpat plussat ♥️ 
  • Siripiri
    ttcjuliaa skrev 2025-09-26 23:04:37 följande:
    Taack! Hoppas detsamma för dig och alla andra här inne Hjärta

På tal om symptom, är det någon mer som får hjärtklappning? Får det helt plötsligt flera gånger per dag. Har till exempel legat på soffan nu i ett par timmar och plötsligt känns det som att hjärtat ska hoppa ur brösten/halsen. Sjukt obehagligt Skrikandes
    Jag hade också det dem första veckorna, det var som att kroppen var superstressad över HCGt 😅 Var flera i BF mars som upplevde samma. Verkar inte vara några konstigheter ♥️
  • Siripiri

Eller om det Faktiskt är den ökande mängden progesteron, för jag har alltid högre vilopuls under lutealfasen😎

• Siripiri
    Annpor skrev 2025-09-29 18:49:13 följande:

Men HEJ! Vad fint att se fler namn som följts genom olika bim trådar. Välkommen! ????

Känner likadant, blev så glad när jag såg ditt namn i pluslistan Annpor🥰 
  • Siripiri
    Miniblomma skrev 2025-09-30 13:16:51 följande:

Ni som tänkt göra NIPT privat, vad kostar det hos er?
    Jag blev väldigt sugen på att boka NIPT efter att ha läst om det, men sedan såg jag att kostnaden ligger på 9000 kronor 😅😅 Jag var beredd på ett par tusen, men inte NIO. Min region erbjuder tyvärr inte NIPT på gratis-vägen.

Är man galen som nästan överväger det ändå? NIPT kan ändå göras i vecka 10+0 och jag vill inte gå en längre tid och behöva göra ett sent avbrytande. Jag har tidigare gjort abort i vecka 12 och det var traumatiserande så det räckte och blev över.

Vi betalade 5000 På Svea vaccin via BabyScreen, då utan ultraljud (För hade gjort ett tidigare på dagen hos gyn).  

tycker inte alls det är galet! ♥️ det lugnade mig väldigt mycket! 
    Men hade inte betalat 9k 😅 

• Siripiri
    Haringenfantasinuheller skrev 2025-10-14 12:57:04 följande:

Ni som känner att ni inte får någon stöttning eller gehör är det av bm ni menar? 
    När jag fick mf så ville inte min bm hjälpa mig med något, och jag mådde så dåligt o var så orolig men ville inte vara till besvär. Tillslut ringde jag kvinnokliniken och dom har varit helt fantastiska varje gång. Jag har fått tid snabbt. 

Men jag är så förundrad över hur ensam man blir. Ingen säger vart man ska höra av sig, ingen vill kolla, varför? Varför inte bara köra en koll så att människor får vara lugna? Om det är ett mf så vill man ju gärna veta så att man kan ta smärtstillande. 

Tror dem flesta BM på MVCs är så.. dem har väl inte tid att ^ta hand om^ alla oroliga gravida i början av en graviditet. Så dem får nog bara dra en hård linje tror jag.. Trots att jag hade haft utomkveds fick jag inte ens först tidigt VUL på sjukhuset i somras pga semestertider, fast dem hade lovat det efter operationen😒  Var inte förens jag beskrev vilka otroligt jobbiga smärtor jag hade som jag till slut fick en akuttid. 

Men dem tog iallafall väldigt bra hand om mig på gyn på sjukhuset när jag trodde det var ett utomkveds jag gick igenom. Så har man blödningarna är det bara bättre att vända sig dit! 

• Siripiri
    Haringenfantasinuheller skrev 2025-10-15 11:27:51 följande:
    Men fy! Inte ens då? Asså jag förstår ju att man inte kan ta emot alla. Men jag stört blödde och hade sååå ont, det enda min bm sa var att man får vänta och se. Och för mig är det sjukt. Det visade sig efter 6månader när jag hade förlorat ganska mycket blod och vaknat upp i en stor pöl av blod att det var rester kvar. 

Jag tycker att vi pinas lite väl mycket. Det här var inte att jag bara var orolig för jag visste att det var ett mf men att inte vara helt hundra och ha så ont, det är inte okej. Och det är klart att man blir orolig när man vaknar upp i en stor pöl och man springer till toan och där forsar det ur en, man kryper till duschen för att man är påväg att svimma. Hade man tagit in mig på kontroll så hade man också sett att det fanns rester kvar och då hade inte kroppen gjort allt för att få ut det själv. 

Men såklart förstår jag att man inte kan kolla varenda orolig. Orolig är man i början, ibland hela tiden. Men när man har faktiska orsaker. Det är ändå tufft att inte bli trodd på.

Nä jag var sjukt besviken där ett tag, så bokade två privata ultraljud under veckorna efter (hittade som tur att ställe som hade tider och inte tog hutlösa summor för ett VUL) även om jag inte trodde att jag skulle klara mig så långt. 

Ojda?! Inte okej :(( ♥️ Det är tråkigt när vården inte litar på en kvinnas intuition.. Just när man blöder väldigt mycket och under längre tid så borde det var självklart att få en kontroll! 

• Siripiri
    Nanathalie skrev 2025-10-21 20:37:24 följande:

Hej! Flikar in med en sjuk historia. Jag har upplevt något som händer en på 35000. 

Åkte in med kraftiga buksmärtor högt upp i magen. Ultraljud visade frisk graviditet 7+4 i livmodern och mängder av blod i buken. I min vänstra äggledare satt en tvilling med hjärtslag. In på akutoperation där äggledaren togs bort och jag tömdes på 1L blod i buken. Jag höll på att stryka med.

Märkligt nog har tvillingen i livmodern överlevt detta sjuka spektakel. Nytt ultraljud imorgon (ca 8+4), hoppas den lever ännu. 

Mår i övrigt fruktansvärt dåligt. Extremt illa, trött, yrsel. Trodde i efterhand att jag mådde så dåligt pga det ju var 2, men inser nu att det hänger i ännu så det är nog helt enkelt min kropps reaktion på hcg just denna graviditeten.

Herregud vad sjukt?!!  ♥️♥️♥️ Hoppas allt går bra imorgon♥️ 

• Siripiri
    yny skrev 2025-10-28 19:22:59 följande:

Jag nojar också över att bebisen inte lever längre, denna ständiga oro... Har inte mitt KUB förrän i mitten av november så det är flera veckor kvar av oro. 

Har symtom som kommer och går. Skulle nog säga att det generellt har blivit bättre med allt utom tröttheten som fortfarande är brutal. Illamåendet kommer och går, men är generellt bättre. Aptiten är fortfarande dålig men åtminstone bättre nu än för ett par veckor sen.

Minskandet av symtomen spär ju på oron men det är inte som att alla symtom försvunnit plötsligt som man läser om att det kan vara ifall det är MA. Så det finns ju ingenting som säger att allt inte löper på som det ska men kan ändå inte sluta oroa mig :( längtar till nästa ul så man får lite besked.

Vilken vecka är du i nu?♥️
  • Siripiri
    yny skrev 2025-10-30 12:23:51 följande:
    10+5 idag
    Hade också varierande symptom från dag till dag, så förstår oron! Blev flera tidiga UL. Men är vecka 23 nu och det buffas mot min urinblåsa medan jag skriver detta så försök hålla uppe modet ♥️ 
Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜