Inlägg från: RainbowFamilyDreams |Visa alla inlägg
  • RainbowFamilyDreams

Bf - Maj 2o26 👣💜

HejHej :). Hoppar in i tråden. Är två kvinnor som önskat få barn i många år. Plussade för två veckor sedan, svagt. Sedan dess har testerna blivit starkare och nu blir de inte starkare. Är mycket tidigt för mig ännu, är i v. 5+4. Ska på första graviditetsultraljud 17/10 (v. 7+6) så då får vi se om det ser okej ut. Så just nu är det en skör tid, mycket tankar och funderingar. Kan bli att BF justeras mem barnmorskan fick fram 26/5.

Har genomgått IVF med fryst embryo och har plussat efter fjärde försöket (2 inseminationer och 2 IVF), plussade dock på första inseminationen men blev tidigt missfall. Så nu är man lagom orolig och missfallsnojan är där hela tiden.....

Känner mig mest uppblåst. ökad hunger, trötthet, molvärk och lite ömma bröst. Ännu inget direkt illamående eller konstig smak/lukt. Stannat hemma två dagar från jobbet pga känner mig sååå slut...

Ska uppdatera när jag har varit på VUL och se om det finns något liv där... är så räddHjärta.

Bilden nedan är tagen ruvardag 17 efter FET (frysåterföring med femdagars blastocyst). Har 3 embryon kvar i frysen.

Hoppas på knytet <3

Spännande att följa er alla här.

💕 BF-lista maj -26 💕

3/5 - Skipper 123
     7/5 - haringenfantasinuheller
    14/5 ttcjuliaa, Andra barnet
    18/5 - Miniblomma
    20/5 - Mololo
    23/5 - Yny
    23/5 - Bellis9207
    24/5 - Annpor
    26/5 - RainbowFamilyDreams
    28/5 - Junieverse
  • RainbowFamilyDreams

Är i vecka 6+3. Ultraljud inbokat 14/10 är jättenervös för MA. Har ett tidigt missfall med mig sen i julas.
    Har inget illamående eller metallsmak i munnen. Mest störd sömn, ökad hunger; lite ömma bröst (kan bero på extra prog som jag tar då jag gjort IVF). Är så rädd för det känns som alla mår illa och har massa symtom men inte jag :,(. Nån mer som inte känner så himla mycket? Jag hoppas dock innerligt allt ser bra ut den 14. Jag har inte fått några röda blödningar eller direkt avsaknad av de få symtom jag har ännu iallafall. Får se hur veckan blir. Är så nervös! vill det ska vara vår tur nu. Jag och min tjej längtar sååå mycket! 
    Testar Så starkt jag kan på grav testerna så nu kan bara VUL och blodprov visa hur knytet mår <3
    så spännande att följa er alla!

• RainbowFamilyDreams

Dov molvärk har jag hafr  sedan återföringen iallafall :)

RainbowFamilyDreams skrev 2025-10-04 21:51:30 följande:

Är i vecka 6+3. Ultraljud inbokat 14/10 är jättenervös för MA. Har ett tidigt missfall med mig sen i julas.
    Har inget illamående eller metallsmak i munnen. Mest störd sömn, ökad hunger; lite ömma bröst (kan bero på extra prog som jag tar då jag gjort IVF). Är så rädd för det känns som alla mår illa och har massa symtom men inte jag :,(. Nån mer som inte känner så himla mycket? Jag hoppas dock innerligt allt ser bra ut den 14. Jag har inte fått några röda blödningar eller direkt avsaknad av de få symtom jag har ännu iallafall. Får se hur veckan blir. Är så nervös! vill det ska vara vår tur nu. Jag och min tjej längtar sååå mycket! 
    Testar Så starkt jag kan på grav testerna så nu kan bara VUL och blodprov visa hur knytet mår <3
    så spännande att följa er alla!

• RainbowFamilyDreams

Skönt att man inte är ensamm:). Mitt tidiga missfall i julas skedde i början av vecka 5, så det var ju jättetidigt. Jag testade svagt positivt på testerna hela tiden sedan start, de blev aldrig starka. Sen fick jag Aprikosliknande flytningar och sedan kom mensen med blod och klumpar buller och bång. Då var testerna en timme senare helt negativa, innan jag började blöda var de positiva. Så då var det helt tydligt att det inte var något som stämde. Denna gång blev testerna starkare och nu kan jag inte testa starkare, nu är det bara blodprov eller VUL och det är om en vecka. Kan man inte bara dra fram klockan??
    Håller också verkligen tummarna för oss! 
    Har du gjort något VUL ännu? :). 

Bellis9207 skrev 2025-10-04 23:55:03 följande:

känner precis som du går in i v 8 nu, 7+0 och har knappt några symtom! Bara lite molande värk som nästan avtagit helt, samt lite ömmande bröst till o från, utöver det mår jag toppen? 
    klart man blir orolig, men samtidigt vill jag inte att oron tar över, jag håller tummarna för oss både ❤️ (givetvis för oss alla) kommer säkert gå jättebra! 

hur märkte du missfallet senast? Om det inte är för känslig fråga att svara på givetvis ❤️

• RainbowFamilyDreams

Såå fint :) Grattis! Vilken vecka är du i Nu:)?

Anonym (Solsol96) skrev 2025-10-04 20:35:43 följande:

I torsdags fick vi se ett tickande hjärta och lite rörelser ❤️ Dom flyttade bak mig 3 dagar och sa att jag har BF 7/5 istället för 3/5 men att det kan ändras på KUB, så får se längre fram:) Men sån jäkla lättnad, och det coolaste jag varit med om. Helt overkligt ❤️
  • RainbowFamilyDreams
    Junieverse skrev 2025-10-05 13:27:21 följande:

Jag tror att det är precis lika normalt med synptom som att inte ha :)! även om man har synptom så verkar det ju vara olika dag till dag också! 

jag har fortfsrande mina små små ljusbruba flytningar så är lite nervös tills nästa kontroll 13de. föesöker lita på läkaren som sa det inte var farligt om det inte var färskt. Tror chat GPT har tröttnat på mina konstanta frågot om detta också snart 😆? 

Försöker bara acceptera läget och vara glad så mycket det går, idag vågade vi faktiskt köpa bebisens första kläder 🙈❤️ idag 6+4 här! 

Fy vad gulligt, jag köpte nappar förra veckan Baby Skrattande. Känns ju galet tidigt men man vill ju samtidigt våga tro/hoppas lite! Tror dock inte helt på det förrän ultraljudet jag ska göra den 14/10. Jag vill se att ett hjärta pickar...

Det ka ju inte vara någon fara med flytningar eller lite blödning så länge det inte är kraftiga blödningar eller smärtor! När började du få flytningar och hur ofta har du det? Jag har inte fått något än, men haft spottings vid kanske 2 tillfällen med nån veckas mellanrum, typ superlätt ljusbrunt efter jag rört på mig (långa promenader). 

Vilket datum var du beräknad till?

• RainbowFamilyDreams

Känner typ exakt likadant! Har också VUL om en vecka. har inte många symtom alls. Vill bara göra VUL nuuu:)

yny skrev 2025-10-06 19:04:52 följande:

Här är det nojigt nojigt nojigt nu när det de senaste dagarna känts som att symtomen nästan ebbat ut... Brösten ömmar knappt. Illamåendet nästan helt avtagit. Tröttheten är där absolut, men det är typ det enda som är kvar just nu. Är så otroligt orolig att något är fel, det äter nästan upp mig 😥 ultraljudet är inte förrän i slutet av nästa vecka.. HUR ska man klara vänta..

• RainbowFamilyDreams

Jättegrattis! Ska själv göra VUL på tisdag. Är då i vecka 7+6.. första undersökningen. Nervööös

Junieverse skrev 2025-10-10 18:14:04 följande:

Så kul att få läsa om alla uppdateringar ❤️ heja oss som kämpar på på alla olika sätt 💪🏻! 

Jag har fått Xonvea utskrivet mot illamåendet och jag tycker det hjälper även om det inte tar bort helt 😊 fråga om det om du kan ? 

Idag 7+2 fick jag komma in på uppföljande kontroll från mitt tidigare VUL i 5+5 då vi skulle kontrollera att hjärtslagen kommit nu efteråt då det var för tidigt sist. Allt såg perfekt ut och hjärtat slog superstarkt 🥹❤️ 

Det har blivit några glädjetårar här hemma och så häftigt att få höra hjärtat ❤️

• RainbowFamilyDreams
    Skäms Nu har jag varit på tidigt ultraljud, fick se det illa knytets hjärta slå och det mötte till 1,47 cm och vecka 7+6. Känns som en riktig milstolpe efter den här IVF-resan. Nu hoppas vi att det fortsätter stanna <3 
  • RainbowFamilyDreams

hej!

Jag har en fråga. på mitt tidigare VUL sa dem att jag har en "blodansamling" som likt tryckts åt sidan.  Inget farligt men kan orsaka lite blödningar. Är det detta som kan vara en hematom för mig också?

Babybooom24 skrev 2025-10-15 18:52:31 följande:

Vad tråkigt EnbartAnon❤️ skickar massa kärlek till dig. 

Jag läste att det var några som hade antigen störtblödningar eller lite mindre blödningar (utöver ovanstående). Jag har ju skrivit tidigare om att jag har ett hematom, dvs som ett blåmärke i livmodern. Det är en ganska vanlig anledning till att folk blöder, framförallt brunt blod - min läkare har sagt att jag ska förbereda mig på det, att hematomet töms på det sättet, och att många blöder först och sen får förklarat att det varit ett hematom, alt inte får någon förklaring. Tänkte att det kanske kan vara så för någon här i gruppen!

Vad kul att följa alla, och så mkt igenkänning i typ allt ni skriver, i många fall tyvärr😅 som med illamåendet😭
    jag slutade med Xonvea och började med Postafen igen, på ngt sätt hjälper de mig på ett annat sätt, tar av udden av det värsta illamåendet thank god🤮

• RainbowFamilyDreams

Tack. Nej barnmorskan benämnde det som blodansamling, ringde igår och då sa dem att det är hematom. Det är 12 x 9,5 mm så det är kanske inte så stort? Det satt till vänster om livmodern ?tryckt åt sidan? så hon. Jag vet inte vad som blir vänster och höger på en ultraljudsbild VS hur det ser ut där inne om det är spegelvänt? Men på ultraljudsbilden var det till vänster. Embryot är placerat rätt långt ner i livmodern så vet inte hur nära det är, känns mer om vid sidan. Ska på ett nytt VUL imorgon (mitt ?officiella? hos den behandlade kliniken, de flyttade datumet fem dagar pga något som körde ihop sig för dem). Så därför bokade jag privat den dagen (i tisdags) som vi egentligen skulle ha haft första ultraljudet. I tisdags var det barnmorska som tittade och imorgon ska en läkare titta. Så det blir ju bara bra egentligen. Barnmorskan var inte alls orolig men jag blir det ju mer jag läser om det :/. Håller tummarna för dig och på tisdag! Det kommer säkert gå bra <3 vilken vecka är du i? Jag är i vecka 8+3 idag. Embryrots hjärta slog iallafall och mätte 1,47 cm i tisdags . Hoppas det vill vara kvar <3

Babybooom24 skrev 2025-10-18 10:05:58 följande:

Det låter som ett hematom ja, men vet inte varför din läkare inte sa det. Ett hematom är en blodansamling i livmodern. Ett blåmärke på insidan av livmodern!

Det låter läskigt Humlan, jag har inte haft en blödning men oroar mig för mitt hematom varje dag :( att jag gör ngt som inte är bra osv?
    Ja - det är ökad missfallsrisk men många graviditeter går också bra. Finns några trådar på Familjeliv som är lugnande (men svårt att sluta noja sig). 

Vet ni hur stort det är och vart det är placerat? Mina gynekologer verkar följa det framförallt. Mitt var ca 3x5 cm först och låg en bit ifrån fostersäcken, men sen andra gången jag var där var det ca 1x10 cm, och låg lite närmre fostersäcken men mkt smalare. Jag ska tillbaka på tisdag (nästan 3 veckor sen sist) och är jättenervös!

• RainbowFamilyDreams

Fick se vårt knyte igen fem dagar efter vårt privata VUL (regionens blev framflyttat och hade redan hunnit ta ledigt) så det blev två ultraljud denna vecka. Sedan i tisdags har knytet vuxit med nästan en halv centimeter. Kunde tydligare se armar och ben (mer som små paddlar) och hjärtat slog ännu så fint. Längtar till Nipt nu den 11 november, känns som evighet innan man får se knytis igen. Men är så hoppfulla denna gång <3 Beräknad BF 26 maj så långt. Vi får se. Hejar på er alla här inne!

• RainbowFamilyDreams

Jag har tvärtom, ökad hunger hela tiden och det stör mig då jag har BMI 31 :(. Är inte tjock men är bredare om höfterna. Hade behövt tappa några kilo men upplever att sömnstörningarna triggar min hunger och även annars också men massa värre nu. Illamående är ju inte heller kul så förstår det är kämpigt med hungern.

Tröttheten, molvärk och hunger är för mig mest utmärkande. Mår illa på förmiddagarna för jag är mest hungrig då. Mest på jobbet. Var hemma i fredags. Pallar liksom inte. Jobbar med att hjälpa andra människor och vill helst av allt bara gömma mig dessa veckor och sova. Sen svider mina bröstvårtor när jag fryser? Aldrig upplevt det innan haha. Intressant att du har så mycket spänningar också! Hoppas det blir bättre med aptiten för dig :)

yny skrev 2025-10-19 12:51:06 följande:

Märks att man är inne i de "värsta" veckorna av första trimestern nu. Är helt orkeslös, måste vila väldigt mycket. Aptiten är nästintill obefintlig, det enda jag vill äta är satsumas och gurka 😂 Får tvinga i mig riktig mat och då orkar jag ändå bara äta kanske 1/2 portion 1 gång per dag. Har gått ner 2,5 kg! Sen plusset. Nu har jag massa extra att ta av men ändå, tydligt hur mycket min aptit gått ner. Är illamående till och från men det är just bristen på aptit som är det största problemet. 
    Senaste dagarna har jag fått sån spänningshuvudvärk. Hela övre halvan av ryggen, axlarna och nacken är superspända och huvudvärken har varit hemsk. Hjälper inte så mycket med endast alvedon heller tycker jag men finns ju liksom inget mer att tillgå. 

Just nu känns det som att jag aldrig kommer orka ta hand om ett till barn! Men jag vet ju att det här kommer vända och bli bättre igen så det är bara att stå ut. 

Så, nu har jag fått gnälla av mig lite 😂🙈

Hur mår ni andra? 🥰

• RainbowFamilyDreams

Är i vecka 9+0 idag, hjärtat slog fint i krabaten i söndags 8+4. Men på kvällen fick jag brunblandade flytningar ihop med progesteronet. Det fortsatte lite på måndagen, men det var inte mkt. Igår fick jag lite brunt koagolerat blod typ bara några millimeter stora "prickar" på papperet. Idag onsdag eftermiddag har jag ljusrosa flytningar blandat med progesteronet och magen känns av lite mer :/. Har ett litet hematom men inget som skulle vara av mer allvarlig karaktär. Läkaren sa att jag kan blöda lite både brunt och rosa men blir det rött så ska jag höra av mig. USCH hur stillar jag neverna? Gråtit ut till min chef idag och berättat hur paj jag är. Dags att ta lite ledigt här och där låter det som för mig. :( Mår så kasst. Någon av erfarenhet?

• RainbowFamilyDreams

Jag har varit hemma två dagar från jobbet. Trött, molande värk, ont i huvudet och hungrig konstant! 
    Tycker mina bröst har känts mindre senaste dagarna. Dock tycker jag att jag har mindre energi nu än vad jag haft på alla dessa veckor, huvudvärk, hunger men inte direkt supersugen på något men ändå hungrig HELA tiden. Mycket molande värkar. Känner inte igen mig själv riktigt :) har mindre tålamod och lättare irriterad och jag är känd för att ha världens bästa tålamod haha.

Har också haft lite spottings i veckan efter VUL i söndags och efter jag har varit ute på promenad. Jag har ett litet hematom som kan orsaka lätta blödningar och att kommer det brunt och ljusrosa är det lugnt sa dem , men ska höra av mig om det kommer blod.Tar progesteron extra och har tagit två vagitorier om dagen i 7 veckor så det påverkar mig säkert också med allmäntillståndet (gjort en FET via IVF, är i samkönat förhållande). Känns jobbigt att behöva vänta till Nipt den 11 november för nästa VUL men om inget börjar bli mer ihållande rött får man försöka inte noja för mycket kanske. Man är ju expert på att analysera varje litet symtom.

Miniblomma skrev 2025-10-23 23:23:55 följande:
    Mitt illamående blir bara värre just nu (10+2), men har en kompis vars illamående försvann helt och plötsligt i vecka 8 och allt gick bra, så det är nog som med allt annat extremt individuellt 😊 
  • RainbowFamilyDreams

Heja er alla här! Jag såg ett hjärta picka i vecka 8+4.Samma dag som det vaginala ultraljudet där så började jag få lite bruna spottings på kvällen. Det kom och gick hela veckan sen, mest i små omgångar lite koagulerat , nån gång lätt ljusrosa men aldrig blod. Det upphörde exakt efter en vecka: Jag har ett mini hematom på 1 cm så vet inte om det kan ha varit det eller något vid VUL som irriterade. Hade lite mensliknande ont då ocksåZ men försvunnit nu. Slutat med progesteronet helt sen 5 dagar och ingen blödning. Men är så rädd för MA.. Är idag i vecka 10+6 och ska göra Nipt om vecka, vecka 11+6. Så då ska vi göra nästa ultraljud också. Är så nervös inför att inte där ska finnas ett hjärta slå pga mina spottings.. men vet att risken är låg när man väl sett ett hjärta slå<3 heja er alla och lycka till med allting <3

• RainbowFamilyDreams

Känner samma. Eller rättare sagt, har problem med sömnen och hungern. Mycket mental och fysisk stress och trötthet. Varit hemma från jobbet en vecka och ska diskutera sjukskrivning med Nipt-läkaren på tisdag: har högriskgraviditet pga IVF ihop med högt BMI (strax över 30). Tagit extra progesteron i 8 veckor men slutat nyligen med det. Känner mig allmänt off men saknar en del av de andra klassiska gravsymtomen: inte kräkts heller en enda gång men mått illa en del. Har också lugnat sig nu?

Fick tidigt Mf i vecka 5 i julas så är orolig en del. 
    Ska göra VUL på tisdag sen ta blodprover på onsdag för NIPT. Hoppas på sjukskrivning. Att orka laga mat kan jag göra men då måste jag veta att jag kan sova direkt efter typ haha. Har inte så ömma bröst heller längre, lite känsliga bröstvårtor i kyla bara. Lycka till på Kub, hoppas på goda resultat :). man hittar verkligen anledning att oroa sig för allt..

Anonym (Nilo) skrev 2025-11-09 16:17:38 följande:

Hej allihopa!

Jag är i vecka 12 nu (11+6) och känner mig inte alls gravid överhuvudtaget nu, i princip alla mina symtom är borta förutom väldigt mycket flyttningar och lite trötthet. Vet att det är typiskt för graviditeten just nu då det är ?spökveckorna? och många börjar känna sig bättre vid den här tidpunkten men det finns såklart en liten oro som jag inte försöker tänka på ☺️ Jag har kub på fredag 14/11 så inte långt kvar nu, har inte haft något tidigt ultraljud så har inte fått se lillen än. 

Är det någon mer vars symtom i princip försvunnit och inte känner sig gravid?🥰

Svar på tråden Bf - Maj 2o26 &#x1F463;&#x1F49C;