Inlägg från: ttcjuliaa |Visa alla inlägg
  • ttcjuliaa

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hej hej, hoppar in här! Tänkte vänta till efter det första ultraljudet egentligen pga att vi fick MA sist så vågar inte riktigt vara glad förrän jag ser en levande bebis. Men tror jag behöver pepp, vi ska på måndag och jag är jättenervös. Blir 7+3 då, andra barnet. Vi har en 2,5-åring från förr Glad

💕 BF-lista maj -26 💕

3/5 - Skipper 123
     7/5 - haringenfantasinuheller
    14/5 ttcjuliaa, Andra barnet
    18/5 - Miniblomma
    20/5 - Mololo
    23/5 - Yny
    24/5 - Annpor
    28/5 - Junieverse
  • ttcjuliaa
    Miniblomma skrev 2025-09-26 15:09:33 följande:

Grattis till plusset och välkommen till gruppen! Hoppas att det går bra för dig på VUL och att ni får se en liten levande räka därinne ❤️

Taack! Hoppas detsamma för dig och alla andra här inne Hjärta

På tal om symptom, är det någon mer som får hjärtklappning? Får det helt plötsligt flera gånger per dag. Har till exempel legat på soffan nu i ett par timmar och plötsligt känns det som att hjärtat ska hoppa ur brösten/halsen. Sjukt obehagligt Skrikandes
  • ttcjuliaa

Då har vi nyss kommit hem från ultraljudet, sett ett tickande hjärta och alla mätningar såg perfekt ut, scorade 10/10 och läkaren sa att hon tror det går vägen den här gången. Så skönt att äntligen kunna sänka skuldrorna lite. Blir kallade på nytt ultraljud i vecka 12-13 ungefär för NIPT då jag också är "gammal", 38 år på BF Drömmer 

• ttcjuliaa

Är det någon som fött prematurt men gått full tid i senare graviditet? Och fick ni reda på orsaken till den för tidiga födseln?
    Vår dotter föddes 5 veckor för tidigt pga kort livmodertapp ( koniserad x2) och polyhydramnios. Orolig att det ska ske igen Skäms 

• ttcjuliaa
    Nanathalie skrev 2025-10-22 16:39:23 följande:

Fint ultraljud idag där allt ser perfekt ut. Kunde inte bli lyckligare. Flyttad från 30/5 till 27/5 så 8+6 idag! Nu ska jag boka privat nipt till 11+. ❤️ Så tacksam över att vår lille superhjälte fortsätter må bra och trivas i kroppen trots allt kaos.

Åh så skönt att höra! Måste varit en lättnad Hjärta
Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜