Inlägg från: Anonym (Nilo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nilo)

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hej! Jag har följt tråden ett tag men inte valt att skriva förrän nu pga oro för missfall och MA. Jag plussade  den 11/9 redan fem dagar innan BIM och har vetat om det väldigt länge. Jag är idag i vecka 10 (9+6) och har BF den 25 Maj. Glad

Jag är 25 år och detta är mitt första barn och jag har haft det jobbigt med denna konstanta oro över missfall/MA vilket jag förstått är vanligt men fy så jobbigt. Jag har överanalyserat varje litet symtom, googlat alldeles för mycket och nästan blivit galen av det haha. Det är bättre nu men fram till vecka 8 var det brutalt. Har inte mitt första ultraljud förrän 14/11 där jag hoppas på att se ett tickande hjärta. 

Grattis till er alla som plussat och jag skickar en stor kram till er vars graviditet slutade i missfall.Hjärta

• Anonym (Nilo)
    Miniblomma skrev 2025-10-26 20:54:16 följande:

Grattis till graviditeten och välkommen till tråden! ❤️

Det är riktigt jobbigt med den oron, det är det verkligen. i början satt jag och stirrade på den där ?miscarriage probability chart? varje dag för att se hur missfallsrisken sjönk. Nu är det uppe i nästan 98% chans att det går bra och jag blir lite lugnare ju längre tiden går - men oron finns fortfarande där. 97,4% är det för vecka 9+6. Tror och hoppas att det kommer att se fint ut för dig på ultraljudet ❤️ Det går trots allt bra i de flesta fallen.

Vad har du för symtom?

Tack!❤️

Ja precis det är verkligen så jobbigt! Vad skönt att höra och tack för dina lugnande ord och lite statiskt på det haha.
    Jag har haft symtom som har kommit och gått lite. Ömma bröst har varit konstant men har vissa dagar varit lite mindre ömma, illamående, kräkningar, äcklad av mat, ja men haft de klassiska symtomen men har inte haft det så jobbigt då det inte varit konstant. Mina symtom har som sagt kommit och gått lite och det är det som fick mig att oroa mig tidigare och tänkte direkt om jag inte va tex illamående en dag att något gått fel men har förstått nu att det är väldigt normalt. 🥰

• Anonym (Nilo)

Har vi några uppdateringar här? Hur går det för er alla? 

Själv går jag i den eviga väntan på mitt första ultraljud som är den 14/11. Går in i vecka 12 imon och jag börjar dessutom se en liten bump nu också vilket är så otroligt kul! Uppdatera mig gärna hur ni mår och hur det går för er. Skriv av er om det behövs! 🥰

• Anonym (Nilo)
    Haringenfantasinuheller skrev 2025-11-04 11:31:18 följande:

Så roligt att läsa era uppdateringar. Jag har kub idag med skräckblandad förtjusning. Jag tror ju att jag har känt sprattel då o då (är ju också fjärde barnet). Min fyra åring har sagt att jag har en bebis i magen innan jag ens själv visste. Jag har inte sagt något. 
    Vi har ju sett ett hjärta slå men den där känslan att man ska ligga där och hjärtat har slutat slå verkar aldrig bli lättare. Jag äter fortfarande illamående medicin och ska göra i 12 veckor. Får lätt huvudvärk och är konstant täppt i näsan. Kan inte dricka ett glas vatten utan att behöva gå på toa 😂

Ni som väntar på svar är det på Nipt? För KUB får man väl veta på plats? Det sägs att om Papp-a (heter det så?) är låg så är det troligt att det är en pojke, men om det är sant vet jag inte.

Idag är jag enligt förra kub (som var förtidigt) i 13+0

Vad kul! hoppas allt går toppen på ditt KUB idag 🙏 uppdatera gärna om du känner för det sen efteråt!! 
  • Anonym (Nilo)

Hej allihopa!

Jag är i vecka 12 nu (11+6) och känner mig inte alls gravid överhuvudtaget nu, i princip alla mina symtom är borta förutom väldigt mycket flyttningar och lite trötthet. Vet att det är typiskt för graviditeten just nu då det är ?spökveckorna? och många börjar känna sig bättre vid den här tidpunkten men det finns såklart en liten oro som jag inte försöker tänka på ☺️ Jag har kub på fredag 14/11 så inte långt kvar nu, har inte haft något tidigt ultraljud så har inte fått se lillen än. 

Är det någon mer vars symtom i princip försvunnit och inte känner sig gravid?🥰

Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜