• Anonym (Snart fru)

chambre separee -tips för enkelt bröllop?

Vet inte var jag kan hitta tips om detta alltså, önskar personliga tips och erfarenheter. Om jag googlar blir ju resultaten ändå bara "reklam" från respektive restaurang.

Jag och sambon ska gifta oss nästa år, bor i Stockholm och tänkte nog ta det enkelt i Stadshuset med middag efteråt.

"Enkelt" och få gäster tänkte vi...Och så börjar man skriva lista och det blir ändå uppåt 30 pers om bara närmsta släkten och absolut närmsta (3 st) vänner med äkta hälft kommer...

Så, var hittar jag ett mysigt, prisvärt chambre separee, gärna centralt i Stockholm? ;D 
    Har ni några egna tips och erfarenheter? 

Förstår ju att bröllop lätt kostar en slant. Men det drar iväg VÄLDIGT snabbt märker vi, så fort det är mycket folk. Många är dessutom äldre så hittar vi inget ställe relativt nära stadshuset så vill vi boka taxi till alla, bara det drar ju iväg i kostnad. 
    Vill gärna ha en fin och lyxig dag men ändå försöka tänka lite budget. :) 

• Svar på tråden chambre separee -tips för enkelt bröllop?
  • Anonym (Gäst)

Rent generellt blir det svårt att tänka budget för så pass stor grupp om ni håller er kvar I innerstaden . Ni är nog till viss del tvingades att tänka utanför tullarna eller kanske ännu längre bort. 

En bekant till mig tänkte lite tvärtom .. dom valde att samla ungefär samma antal gäster på brunch på en herrgård i Huddinge kommun där dom fick sina presenter,  folk höll nåt tal. Dom fotograferade sig och lite tårta och skumpa. Sen åkte dom som ville med till vigseln i Stockholm stadshus och sen var dagen över.  

Kan det vara värt att tänka utanför boxen ? 

• Anonym (Snart fru)

Ja, förstår det och har börjat ana det själv...får se var detta slutar :)

Fin idé! Är absolut öppen för att tänka lite annorlunda och utanför det vanliga, tack för inspo :)

• Alessia

I Stadshuset finns ju Restaurang Stadshuskällaren och om jag minns rätt finns det flera tillgängliga rum. Middag för 30 lär bli en kostsam historia i Stockholm, så varför inte stanna kvar i Stadshuset t ex i den trevliga vinbaren och beställa bubbel (cava, prosecco eller liknande) till ert sällskap samt uppdukade  små sandwiches och andra godsaker som man lätt kan ta för sig av. Bröllopsmingel helt enkelt.

• Anonym (B)

La Piazza i Djursholm har en trevlig Chambre Separee , men det är bara upp till 25 personer.

Det är inte jättelångt från innerstaden i allafall och det är fint där.

Svar på tråden chambre separee -tips för enkelt bröllop?