• Anonym (Mamman)

När fick ni träffa ert barns partner?

Hur lång tid tog det innan ni blev presenterade för ert barns partner? Tänker då på pojkvän eller flickvän. 
    Vår son har haft en relation med en tjej under ett par år. Han är 25 år och hon i samma ålder. Vi vet egentligen inte något om henne men jag har sett en bild på henne på hans Instagram. Nu låter det som om jag stalkar och det gör jag verkligen inte. 
    Jag har bjudit hit dem men han blir obekväm när jag frågar om de vill komma hit. 
    Får en känsla att han skäms för oss. 

• Svar på tråden När fick ni träffa ert barns partner?
  • Anonym (Mamma till 3)

Min dotter har presenterat sina pojkvänner när de blivit seriösa, så inom en månad.

Min mellanson har blivit tillsammans med vänner och de har vi vetat vilka de är.
    Yngsta sonen tog hem sin tjej efter ca 3 v

• Anonym (aldrig)

Jag har två döttrar vars respektiver jag inte fått träffa. Den äldre dottern har en nyare, de har varit tillsammans i lite under ett år. Den äldre dottern har varit med samma man i 8 år, som jag inte fått träffa. Jag har inte fött träffa deras barn heller, de har en femåring och en treåring.

Den yngre dottern vägrar ha kontakt med mig men jag följer henne på sociala media. Jag anser det vara min rätt som mamma och mormor, särskilt om hon lägger ut sitt liv till allmän beskådan. 

• Anonym (aldrig)
    Anonym (aldrig) skrev 2025-09-09 17:27:12 följande:

Jag har två döttrar vars respektiver jag inte fått träffa. Den äldre dottern har en nyare, de har varit tillsammans i lite under ett år. Den äldre dottern har varit med samma man i 8 år, som jag inte fått träffa. Jag har inte fött träffa deras barn heller, de har en femåring och en treåring.

Den yngre dottern vägrar ha kontakt med mig men jag följer henne på sociala media. Jag anser det vara min rätt som mamma och mormor, särskilt om hon lägger ut sitt liv till allmän beskådan. 

Vad konstigt det blev. Det ska stå yngre dottern har varit tillsammans med samma man i 8 år.
  • Anonym (d)

Men oj, vad har hänt som resulterat i detta?
  • Anonym (Lisa)

Vad tråkigt att höra. Varför har det blivit så?
  • Sovsecken

Då vi bodde så långt ifrån våra familjer dröjde det ca 1,5 år innan vi träffade varandras föräldrar. 

• Anonym (Angelina)

Min äldsta sons dåvarande flickvän och hsn möttes redan som.15-åringar så hon dök försiktigt upp i början lite blygtnån gång ibland men blev allt oftare ju längre dom var ihop.  Dom var ihop ändå tills dom var 23 så vi firade student och massa annat ihop..  
    Hans nya kom efter ca ett halvår ihop och berättade att dom skulle bli sambo och samtidigt förlovade dom sig.. När dom var 25 gifte dom sig.. 

Min mellersta son bor i en annan stad och fick träffa hans pojkvän typ 9 månader in i förhållandet.  Hans tidigare förälskelser har mest smugit runt som "vänner" så jag har inte vetat något. Han kom ut som gay samtidigt som han presenterade sin pojkvän.   Det höll ett par år så vi träffades några gånger och bland annat på äldsta sonens bröllop.  

Yngsta sonen är 17 och fullt upptagen med avancerade gymnasiestudier så han har inte tid med flickvän.  Där väntar jag fortfarande.  

Svar på tråden När fick ni träffa ert barns partner?