Varför har jag blödningar efter mensen?
Jag vet att jag bör söka läkare och det kan vara cancer etc men om vi inte tar i från tårna med värsta tänkbara scenariot vad kan det finnas för orsaker till blödningar några dagar efter mensens slut?
Normalt sett och även denna gång så blöder jag sjukt mycket dom första två dagarna. Så mycket att jag inte kan gå hemifrån och måste byta binda hela tiden och även flera gånger på natten. Sen dag tre så minskar mängden rejält men jag brukar behöva trosskydd tills dag fem.
Den här gången så började jag blöda igen på dag 7 såpass mycket att jag får byta trosskydd nästan varje timme och om jag ska ut på stan så använder jag binda för säkerhets skull. Jag är nu på dag 10 så i fyra dagar så har jag haft blödningar igen. Blodet är nytt och klarrött.
Det här har hänt ett par tre gånger sista året men det var nog 6-8 månader sen sist tror jag.
Jag har flera myom varav ett var runt 5-6 cm stort för lite över två år sen. Dom andra myomen var mindre. Har inte varit på ul sen dess.
Jag borde också komma i klimakteriet när som helst men mensen kommer fortfarande varje månad och jag har äl varje månad enligt ältester.
Kan det här vara normalt pga min ålder och myomen?