• Hampus80

Har lite svårt att komma!

Tja!

En fråga!
    Jag har lite svårt att komma, alltid hård inga problem, men det sista saknas.
    Någon som har ett bra tips på detta problem?
    Tar inga piller för vad jag har fått för mig så är dessa bara för att få upp den och det är inte problemet här står ståtligt;)
    Är heller inte så gammal så borde inte vara vare problemet, endast 45 år.

Tack på förhand.

• Svar på tråden Har lite svårt att komma!
  • Jimmy75

Om du börjar tänka på det och hänga upp dig på det kan det låsa sig. Få saker påverkas så lätt och starkt av tankar och psyket som sex och orgasm. 

• Hampus80

Tusen tack för respons och ett svar ska ha det i åtanke.
    Det var lätt tvärt om förut så kan tänka mig att mycket sitter i huvudet.
    Men har försökt att inte tänka på det.

• Hampus80

Många som sett tråden men svarar ej.
    Förstår att alla kanske inte har problem men ni som har ett eventuellt svar eller vet svaret hojta till tack.
    OBS man får svara anonymt.

• Hampus80

Kan tillägga att det inte är livsviktigt för mig att komma då hela samlaget är väldigt skönt men känner att sambon blir inte lika nöjd så det är för hennes skull jag undrar.

• Anonym (NHS)

Efter 40 kan det absolut bli problem, prata med din läkare.

• Anonym (Nightstride)

De gånger jag har svårt att komma beror det att jag kommit för ofta senaste timmarna/dagarna, eller alkohol, eller att vi använt ett glidmedel som typ har en bedövande effekt.

Eller möjligen att jag inte riktigt är där, om hon tagit initiativ till sex när jag inte alls är på de tankarna men jag går med på det ändå. Då har det också hänt att jag inte lyckas komma i mål.

Kanske självklara saker men den bästa hjälpen jag kan ge, tyvärr. 

• Anonym (x)

Prata med din läkare på VC.

• Hampus80

Tack för svar men vad kan VC göra åt saken?
    Är inte känd för att gå till VC i onödan brukar alltid bli besviken vid dessa besök tyvärr.
    Gå hem och vila, försök att inte överanstränga dig mm.

• Anonym (NHS)
    Hampus80 skrev 2025-09-13 19:54:24 följande:

Tack för svar men vad kan VC göra åt saken?
    Är inte känd för att gå till VC i onödan brukar alltid bli besviken vid dessa besök tyvärr.
    Gå hem och vila, försök att inte överanstränga dig mm.

Utreda vad det beror på?
Svar på tråden Har lite svårt att komma!