Hellre ensamstående än i dålig relation?
Vad har ni för erfarenheter?
Jag har en bebis under ett år och en relation som gör mig olycklig (vi har inget gemensamt, ingen passion eller kärlek från mitt håll). Har bra jobb, inget sparkonto, kan få en bra hyreslägenhet. Tillsammans kan vi bo i en större bostadsrätt eller ett enklare hus på landet. Hans dröm, inte min.
Han är en superbra pappa och kämpar verkligen för att vara en bra partner, men det räcker inte. Jag ångrar att jag blev övertalad till att göra ett barn med honom.
Jag tycker om att vara själv eller med vänner. Jag har idag egentid på kvällarna och helgerna. Tror att jag kan trivas ännu bättre med att ha barn på deltid. Är det ändå lättare att vara två och avlasta varandra på det här sättet eller är det lättare att ha barn på deltid? Kommer man sakna barnet? Kommer den barnfria tiden fyllas med planering inför dagar/veckan ned barnet?
Ett minus är att vi kommer bo i olika kommuner. Kommer bli svårt med förskolan.
Ytterligare ett minus är att jag är otroligt rastlös och vill få ordning på mitt liv och mående så snart som möjligt. Jag kan inte hålla ut tills det blir bättre. Jag behöver se tydliga fördelar med att stanna för att stanna.
Behöver tips och råd, desperat.