Anonym (Fundersam) skrev 2025-09-14 14:51:02 följande:
Folkhemmet verkar ha blivit ett manta för islamofober. Tyvärr tror jag inte att det är folkhemmet som är målet för dessa, utan en form av nationalistisk fascism som vill minska demokrati och frihet i vårt samhälle.
Vi har sett det förut och vi har också sett resultatet. Knappast något Europa ska vara stolta över.
Friheten att få utöva sin religion, om man nu har någon. Friheten att älska den man vill och friheten att bestämma över sin egen kropp är vad som gör Sverige till ett av de lyckligaste länderna i Världen. Detta innebär inte att vi inte har våra problem som alla andra länder har sina. Men vi har en absolut rätt att i val välja de företrädare vi vill och rätten att uttrycka våra åsikter utan risk att fängslas torteras eller dödas.
Allt detta bygger på respekten för människan. I folkhemmet ligger makten hos folket att genom val styra landet. I ett nationalistiskt/fascistiskt samhälle ligger makten hos en "Junta" som dikterar villkoren för medborgarnas liv.
Var vill man helst leva och bo? Jag är säker på mitt val är du det?
ja, vi har friheten att utöva religion. vi får älska vilka vi vill och vi bestämmer över våra kroppar, du blandar nog ihop det med delar av islam. vi kollar lite närmare på det.
vi har sett tidigare dominans av språk och kultur bland annat genom kolonialism och vi kan konstatera följande.
1. antalet våldtäkter har ökat sedan 2005 där första och andra generationens invandrare är överrepresenterade=försök till genetisk dominans.
2. muslimska kvinnor kan oftast inte gifta sig med en icke-muslim=genetiskt beskydd av den egna gruppen.
3. salafism, en mer radikal inriktning, har ökat i sverige=försök till religiös och social dominans.
det finns många exempel på folkgrupper som förlorat sitt språk. eller ja, ska vi påtvinga sentineleserna lite mångkultur med? det kanske är bra för dem, vi gör det för deras eget bästa. nej säger jag, lämna dem ifred istället. så lämnar de oss ifred. så kan vi mötas utan att bli påtvingade möten. det är väl fred vi vill ha.