• Anonym (Fundersam)

Ni som ropar högt om den så kallade islamiseringen av vårt Land

När jag läser trådar här och i andra forum så kommer ordet islamisering upp då och då.  
    Eftersom jag är av åsikten att all -isering styrs av lagar och förordningar så undrar jag om det är trosfriheten ni vill inskränka? 

• Svar på tråden Ni som ropar högt om den så kallade islamiseringen av vårt Land
  • Anonym (Fundersam)

Det verkar som om några tycks tro att det är religionen i sig som ligger till grund för samhällsproblemen vi har idag. Att skylla den organiserade brottsligheten på Islam är rent okunnigt. 
    Det är den organiserade brottsligheten i sig som är problemet och den har ingen religion. Eller rättare sagt den innefattar i stort sett alla religioner. 

Att de som får kämpa hårdast i vårt land kommer från länder där islam är största religionen är just Islam gör knappast att vårt samhälle skulle bli till ett islamskt samhälle. Den tanken är lika orimlig som att de som bekänner sig till den den Mossaiska tron skulle kunna göra vårt samhälle till ett judiskt samhälle.
    Däremot visar dessa uttalanden på ren och skär främlingsfientlighet. Något som vi alltid haft i vårt land men det är först nu som någon/några gjort politik av den

• Anonym (J)

Du märker inte att anoassningar till islam görs, att islamistiska politiker och partier röstas till makten och att en stor andel muslimer i Sverige och resten av europa vill att vårt land ska bli islamistiskt och ha sharialagar? Du ser inte att om miljontals muslimer kommer till ett land som anpassar sig för dem så kommer landet till slut bli totalt islamistiskt? Du har inte sett videos av imamer som rakt ut säger att målet med att migrera till andra länder är att islamisera världen? Du har inte sett allt våld av muslimer som inte accepterar kulturen och människorna i det land de tagit sig till? Du ser inte hur länder i mellanöstern och afrika och situationen för människorna (särskilt kvinnorna) där förändrats sen de blev islamistiska? Om du älskar islam så mycket finns många islamistiska länder att ta dig till. Om det är så synd om muslimer här så finns det många islamistiska länder att välja på istället. Varför vara här när det är så jävligt för dem? Varför ta sig över halva världen hit för att leva i förtryck här i norr? Det är ju inte för vädrets skull, eller hur? Ingen vill inskränka religionsfriheten, men religion är en privat angelägenhet. I samhället som stort måste det råda konsensus om vad som är acceptabelt och inte. En gemensam bild av vad vår kultur är. Det är svensk kultur och svenska traditioner som ska råda i Sverige. Vill man ha annat finns hundratals andra länder att välja på.

• skygd

nej alltså, nationer och religioner är uppfunna av människan för att skapa ett kit och en manifestation av sammanhållning av grupper. kulturell, etnisk eller religiös samhörighet till exempel. och det handlar om dominans. en grupp som dominerar mest kommer att sprida sig till allt större områden och dominera dessa. vi talar ofta om biologisk mångfald, som faktiskt är viktigt. vi borde också kunna tala om social och kulturell mångfald, om en grupp dominerar ut de andra kommer vi inte behålla kulturell och social mångfald, vad det verkar är islam inte heller begränsat till enbart andlig religion, det är ett kit som håller ihop gruppen på olika plan.

• Anonym (Fundersam)
    Anonym (J) skrev 2025-09-14 13:15:48 följande:

Du märker inte att anoassningar till islam görs, att islamistiska politiker och partier röstas till makten och att en stor andel muslimer i Sverige och resten av europa vill att vårt land ska bli islamistiskt och ha sharialagar? Du ser inte att om miljontals muslimer kommer till ett land som anpassar sig för dem så kommer landet till slut bli totalt islamistiskt? Du har inte sett videos av imamer som rakt ut säger att målet med att migrera till andra länder är att islamisera världen? Du har inte sett allt våld av muslimer som inte accepterar kulturen och människorna i det land de tagit sig till? Du ser inte hur länder i mellanöstern och afrika och situationen för människorna (särskilt kvinnorna) där förändrats sen de blev islamistiska? Om du älskar islam så mycket finns många islamistiska länder att ta dig till. Om det är så synd om muslimer här så finns det många islamistiska länder att välja på istället. Varför vara här när det är så jävligt för dem? Varför ta sig över halva världen hit för att leva i förtryck här i norr? Det är ju inte för vädrets skull, eller hur? Ingen vill inskränka religionsfriheten, men religion är en privat angelägenhet. I samhället som stort måste det råda konsensus om vad som är acceptabelt och inte. En gemensam bild av vad vår kultur är. Det är svensk kultur och svenska traditioner som ska råda i Sverige. Vill man ha annat finns hundratals andra länder att välja på.

Kan du visa mig en Islamistisk politiker i Sverige?  Visst det finns det ett fåtal politiker med ursprung i islamska länder, men de allra flesta som du avser är endera födda här i Sverige eller kommit hit som barn. 

Dessa politiker representerar sitt parti och partiets politik vilket inte har någonting med Islam att göra.  Det har inte och kommer inte att komma miljontals islamister hit till Sverige.  En Islamist vill bo och leva i ett Islamskt land, inte i ett sekulariserat samhälle som vårt.

Man behöver inte älska Islam för att ifrågasätta Islamofobi. Du talar om Imamer du sett på videos, jag talar om vårt samhälle och de människor som lever, arbetar och engagerar sig i vårt samhälle. Du undrar varför människor från Afrika och Mellanöstern kommer hit, ja inte är det för att göra vårt samhälle till ett Islamistiskt samhälle. Många av dem kommer av den motsatta anledningen.

Det är inte mer synd om muslimerna än om judarna i vårt land. De möter samma främlingsfientlighet. 

Du har rätt i att religion är en privat angelägenhet och därför är det rent nonsens att människors tro skulle ha något med vårt samhälle att göra.

Vi har lagar och regler som styr vårt samhälle det är upp till våra myndigheter att se till att dessa följs.  Du talar om en gemensam kultur som om det skulle finnas en enda gemensam kultur.  Det låter onekligen som om du försöker återuppliva lögnen om en Arisk ras och kultur. Några försökte göra detta på 30-talet, vi vet vad detta resulterade i.

Jag är humanist och ateist och tror på religionsfrihet. Jag är motståndare mot all typ av förtryck. 
  • skygd

och ja, vill vi dominera i vårt land behöver vi självklart försvara vår kultur och levnadssätt och driva landet på våra villkor.

• Anonym (Yepp)

Instämmer! Sverige har i denna frågan visat sig ha en ryggrad lika stabil som nykokta makaroner.
    Det sker en långsam men målmedveten infiltration i hela samhället. Det svenska folkhemmet är dött och borta men kan återupprättas om viljan finns.
    Det är konstigt att människor flyr hit för att Sverige är lugnt och säkert men ändå tar de sina problem med sig och fortsätter här.

• Anonym (Fundersam)
    Anonym (Yepp) skrev 2025-09-14 14:14:45 följande:

Instämmer! Sverige har i denna frågan visat sig ha en ryggrad lika stabil som nykokta makaroner.
    Det sker en långsam men målmedveten infiltration i hela samhället. Det svenska folkhemmet är dött och borta men kan återupprättas om viljan finns.
    Det är konstigt att människor flyr hit för att Sverige är lugnt och säkert men ändå tar de sina problem med sig och fortsätter här.

Folkhemmet verkar ha blivit ett manta för islamofober. Tyvärr tror jag inte att det  är folkhemmet  som är målet för dessa, utan en form av nationalistisk fascism som vill minska demokrati och frihet i vårt samhälle. 

Vi har sett det förut och vi har också sett resultatet.  Knappast något Europa ska vara stolta över.

Friheten att få utöva sin religion, om man nu har någon. Friheten att älska den man vill och friheten att bestämma över sin egen kropp är vad som gör Sverige till ett av de lyckligaste länderna i Världen.  Detta innebär inte att vi inte har våra problem som alla andra länder har sina.  Men vi har en absolut rätt att i val välja de företrädare vi vill och rätten att uttrycka våra åsikter utan risk att fängslas torteras eller dödas.

Allt detta bygger på respekten för människan.  I folkhemmet ligger makten hos folket att genom val styra landet. I ett nationalistiskt/fascistiskt samhälle ligger makten hos en "Junta" som dikterar villkoren för medborgarnas liv.

Var vill man helst leva och bo? Jag är säker på mitt val är du det?
  • Anonym (Yepp)

Hur skulle begreppet folkhem ha blivit ett mantra för islamofober?
    Att ha ett samhälle där alla har tillgång till social trygghet, fri skolgång o.s.v.
    Skulle det vara islamofobiskt?
    Att jämföra folkhemmet med fascism är så skruvat att det inte ens förtjänar en kommentar. Jag utgår från att du bara vill provocera.
    Sverige styrs idag av en "junta" bestående av broiler-politiker som totalt saknar erfarenhet av s.k vanligt liv.
    Många andra länder ställer krav gällande språk och anpassning till samhället men i Sverige lägger vi oss platt och låter oss köras över. 
    Jag är inte främmande för "generations-utvisning". Om inte föräldrarna kan uppfostra sina barn att passa i samhället - bort med dem!
    Vi har nog med våra egna problem, överfulla fängelser, skjutningar o.s.v.
    Inför hårdare straff och se till att de efterlevs.
    Det finns en slapphet som börjar hos föräldrar och tyvärr blomstrar i skolans värld.

• skygd
    Anonym (Fundersam) skrev 2025-09-14 14:51:02 följande:
    Folkhemmet verkar ha blivit ett manta för islamofober. Tyvärr tror jag inte att det  är folkhemmet  som är målet för dessa, utan en form av nationalistisk fascism som vill minska demokrati och frihet i vårt samhälle. 

Vi har sett det förut och vi har också sett resultatet.  Knappast något Europa ska vara stolta över.

Friheten att få utöva sin religion, om man nu har någon. Friheten att älska den man vill och friheten att bestämma över sin egen kropp är vad som gör Sverige till ett av de lyckligaste länderna i Världen.  Detta innebär inte att vi inte har våra problem som alla andra länder har sina.  Men vi har en absolut rätt att i val välja de företrädare vi vill och rätten att uttrycka våra åsikter utan risk att fängslas torteras eller dödas.

Allt detta bygger på respekten för människan.  I folkhemmet ligger makten hos folket att genom val styra landet. I ett nationalistiskt/fascistiskt samhälle ligger makten hos en "Junta" som dikterar villkoren för medborgarnas liv.

Var vill man helst leva och bo? Jag är säker på mitt val är du det?
    ja, vi har friheten att utöva religion. vi får älska vilka vi vill och vi bestämmer över våra kroppar, du blandar nog ihop det med delar av islam. vi kollar lite närmare på det.

vi har sett tidigare dominans av språk och kultur bland annat genom kolonialism och vi kan konstatera följande.

1. antalet våldtäkter har ökat sedan 2005 där första och andra generationens invandrare är överrepresenterade=försök till genetisk dominans.

2. muslimska kvinnor kan oftast inte gifta sig med en icke-muslim=genetiskt beskydd av den egna gruppen.

3. salafism, en mer radikal inriktning, har ökat i sverige=försök till religiös och social dominans. 

det finns många exempel på folkgrupper som förlorat sitt språk. eller ja, ska vi påtvinga sentineleserna lite mångkultur med? det kanske är bra för dem, vi gör det för deras eget bästa. nej säger jag, lämna dem ifred istället. så lämnar de oss ifred. så kan vi mötas utan att bli påtvingade möten. det är väl fred vi vill ha.
  • skygd
    Anonym (Yepp) skrev 2025-09-14 15:17:07 följande:

Hur skulle begreppet folkhem ha blivit ett mantra för islamofober?
    Att ha ett samhälle där alla har tillgång till social trygghet, fri skolgång o.s.v.
    Skulle det vara islamofobiskt?
    Att jämföra folkhemmet med fascism är så skruvat att det inte ens förtjänar en kommentar. Jag utgår från att du bara vill provocera.
    Sverige styrs idag av en "junta" bestående av broiler-politiker som totalt saknar erfarenhet av s.k vanligt liv.
    Många andra länder ställer krav gällande språk och anpassning till samhället men i Sverige lägger vi oss platt och låter oss köras över. 
    Jag är inte främmande för "generations-utvisning". Om inte föräldrarna kan uppfostra sina barn att passa i samhället - bort med dem!
    Vi har nog med våra egna problem, överfulla fängelser, skjutningar o.s.v.
    Inför hårdare straff och se till att de efterlevs.
    Det finns en slapphet som börjar hos föräldrar och tyvärr blomstrar i skolans värld.

det kallas också självskadebeteende och självförgörande strategier.
Svar på tråden Ni som ropar högt om den så kallade islamiseringen av vårt Land