• snusmumrik531

Bekräftelse på ADD / ADHD

Jag har ett bra tag förstått att min son har adhd. Jag har även informerat vänner om att det är nog så. Även skrivit till er här på FL om råd.
    Skolpsykologen har träffat min son nu vid 2 tillfällen och ringde mig idag och bekräftade att jag har nog rätt ang mina iaktagelser. "Det ser ut som om din son har ADHD eller ADD för jag har inte sett någon större överaktivitet än."

Denna mening gjorde att jag började och grina och grina. I skrivande stund har tårarna torkat men jag gråter inombords.
    Varför vet jag inte för han är ju samma goa kramiga pojke som alltid och jag betvivlar inte att han kommer att gå långt trots ett funktionshinder.

Jag trodde att jag accepterat detta men tydligen inte eller...

Sänder lite sorge kramar från mig!

• Svar på tråden Bekräftelse på ADD / ADHD
  • Lillflickan

Skickar en kram till dig.

Jag vet hur det känns för dig. Trodde jag själv skulle bli lättad när min son fick diagnos, men istället blev jag ledsen. Då var det liksom på riktigt.
    Men sen smälte det in och då var jag istället glad att äntligen få veta vad det var, och eftersom jag visste så skulle jag kunna hjälpa min son lättare.

Försök tänk så istället.... det är fortfarande samma barn

♥ Mamma till Adden, Gullan, Max & Embla ♥
  • Dundermamman

Det är jättejobbigt när man väl får diagnosen!
    Jag "visste" att min son hade autism, men när vi fick diagnosen av habiliteringsläkaren var det skitjobbigt!
    Först efter några veckor fick jag distans till vad det skulle komma att innebära, att jag "förlorat"´min älskade son!

Det tog ett tag, men sen kom jag underfund med att det var precis samma pojke som jag hade innan läkarens ord

Jag sörjde den pojke jag ville han skulle ha blivit, men nu 7 år efter diagnosen är jag mycket stolt över den son jag faktiskt har

• gnagaren

Inte ska du vara ledsen! Vi har vissligen inte fått diagnosen än, men psyk sa att det tyder på AD/HD.

Min kille är varjefall samma kille.
    Och med en diagnos, kan han få, hjälp och stöd, förståelse mm.

Jobbigt när folk tror att man bara har en ouppfostrad unge.

• Skogsstjärnan

Kikar in i tråden för att jag själv har jobbat med ADHD elever. Med RÄTT hjälp, ett GOTT samarbete mellan hem och skola och god vilja så kommer man långt och det kommer att gå riktigt bra. Jag tycker det var jätteroligt att jobba med dessa barn, visserligen en utmaning men de har lärt mig mycket mera än alla teoriböcker i hela världen kunde medan jag studerade.

Informera så gott ni kan i er omgivning vad diagnosen innebär, så ska ni se att ni får mer förståelse. Går barnen i skolan så kan ni gärna också informera på ett föräldramöte eller dyl. så missförstånd undviks.

Och det är klart, era barn är fortfarande de samma trots en diagnos.

Lycka till med allt, både i hemmet, skolan och övriga ställen. Käma på

*Kram*

• Pletti

Nu kan du förstå honom bättre under hans uppväxttid. Var inte orolig. Har en son med adhd, tourettes o tvångssyndrom o en son med adhd ,tourettes o aspergers syndrom. Jag är glad att jag vet vad de har. Då kan jag förstå dem bättre. En del får sin diagnos alldeles för sent o de får det inte alltid så lätt.Din goa gosse kommer du att älska ännu mer när du ser på honom att han är trygg hos dig, för du vet. Kram

• Pletti

Tack själv för svaret.Pratar gärna med dig i min gästbok.Kram

• pute
    Hej!! 

jag är snart 18år och fick för 3 månader sen diagnosen ADD.
    jag hjälper mer än gärna till om du/ni har frågor ang. medicin eller utredning osv.
    inte online så ofta här men mejla gärna och fråga! anonymt eller inte 
    spelar ingen roll! :)

addvardag@hotmail.com 
Svar på tråden Bekräftelse på ADD / ADHD