-
Hjälp!!Jag plussade precis! 😭 Inte alls planerat, har haft sex en gång 4-5 dagar innan ÄL.Har ett barn född 2017 och ett född 2024 (10 mån). Jag har sedan bebis nummer 2 kom velat ha ett till men min man har sagt ? absolut inte?. Han är tydlig med att vi inte ska ha fler barn.Jag har haft regelbunden mens eller ÄL efter förlossningen. Jag mådde extremt dåligt under min andra graviditet och riktigt bra i min första. Min man vill inte att jag ska må dåligt igen.Jag vågar inte berätta för honom om att jag har plussat 😭😭. Hur gör man? Hur ska man tänka?Min yngasta kommer bara vara 1,5 år, är det inte orättvist mot honom? Hur går man tillväga om man nu vill göra abort? 😢
-
Svar på tråden Hjälp!! oplanerad gravid
-
Grattis till graviditeten! Jag gratulerar dig, eftersom du skriver att du velat ha en trea sedan tvåan var bebis.
Din man är tydlig med att han inte vill ha fler barn skriver du, men har han på något vis agerat för att det inte ska bli fler barn, typ steriliserat sig eller använt kondom? Eller tycker han att du får ta fullt ansvar för skydd (även om det inte finns något som är 100% säkert) samt ta ansvar för en abort om det uppstår en graviditet av ditt ägg och hans spermie?
Som jag läste i en annan tråd om en liknande man: "Abort är din rättighet, inte hans!"
Två av mina barn är födda med 18 månaders mellanrum, och det har rullat på bra för både dem och mig. De har varit följeslagare snarare än konkurrenter. Nu mera är de tonåringar och ägnar sig åt att förolämpa varandra på kreativa sätt hemma vid matbordet, men har varandras ryggar mot gemensamma fiender på högstadiet.
Lycka till!
-
Din man säger att han absolut inte vill ha fler barn. Hur har han skyddat sig? För han vet väl hur barn blir till?