• villhabarn98

Donator!

Hejhej!

Jag är en tjej på 27 år som i många år haft barnlängtan men inte funnit personen att dela den upplevelsen med. Nu har jag bestämt mig för att försöka på egen hand med donator (privat) och göra det hemma. Nu undrar jag, vart hittar man en donator? Som är seriös? Självfallet utan att man har sex. Vill att personen ska kunna visa sig frisk.

Vänligen kom med förslag om ni kan, tack!

insemination, bli gravid, ensam, donator
  • Svar på tråden Donator!
  • Anonym (X)

Det kan nog bli svårt att hitta någon som vågar. Att bli pappa genom privat donation kan kännas riskabelt, underhållsfälla osv.
    Att du inte vill ha sex med honom är helt förståeligt, men ska han bara runka i en burk där hemma?
    Killar vill i regel ha något mer.
    Du kan tex erbjuda dig hjälpa med handen eller bara titta på, en del skulle gilla det.
    Men främst måste du erbjuda någon form av säkerhet, så han inte oroar sig för ekonomisk kollaps.
    Nu framgår det inte av texten vilken läggning du har, så du får väl anpassa mina eller andras förslag efter den.

• Anonym (kk)
    Anonym (X) skrev 2025-09-16 22:10:28 följande:

Det kan nog bli svårt att hitta någon som vågar. Att bli pappa genom privat donation kan kännas riskabelt, underhållsfälla osv.
    Att du inte vill ha sex med honom är helt förståeligt, men ska han bara runka i en burk där hemma?
    Killar vill i regel ha något mer.
    Du kan tex erbjuda dig hjälpa med handen eller bara titta på, en del skulle gilla det.
    Men främst måste du erbjuda någon form av säkerhet, så han inte oroar sig för ekonomisk kollaps.
    Nu framgår det inte av texten vilken läggning du har, så du får väl anpassa mina eller andras förslag efter den.

Hjälp så sunkigt... seriöst???

Jag är förvånad att inte vår vanliga villiga donator inte redan erbjudit sin hjälp till TS. En som enligt egen utsago redan har flera barn. Nu tycker jag TS ska välja att gå via vården på ett eller annat sätt men villiga finns. Som inte kräver avrunkning...

• Anonym (X)
    Anonym (kk) skrev 2025-09-16 22:15:32 följande:

Hjälp så sunkigt... seriöst???

Jag är förvånad att inte vår vanliga villiga donator inte redan erbjudit sin hjälp till TS. En som enligt egen utsago redan har flera barn. Nu tycker jag TS ska välja att gå via vården på ett eller annat sätt men villiga finns. Som inte kräver avrunkning...

Sunkigt.....ja. Men tyvärr nog något som kan behövas om det ska ske privat. Kom ihåg att det killen som löper en risk på 18 årigt underhåll, utan tillgång till barnet.
    Något kommer han vilja ha....tyck vad du vill om det här. Men detta är nog tyvärr sanningen. 
  • FridaJonathan

Hej,

vi är ett par i Göteborg som gärna vill ha fler barn men inte kan få tillsammans. Jag kvinnan har barn sedan tidigare. Hur ser du på delat föräldraskap, i så fall?

mvh, F&J

• oliviaaro

Enligt min mening är ett av de säkraste alternativen att använda en välrenommerad donatorbank. På Egg Donation Friends eller MyIVFAnswers kan du hitta intervjuer med ledande donatorbanker som förklarar hur de arbetar och hur man identifierar en pålitlig bank.

Svar på tråden Donator!