Vad kan man dricka istället för kaffe
Det ska vara något nyttigt och gott. Det måste inte smaka kaffe men kanske något aromatiskt liksom. Te tycker jag är sådär
Det ska vara något nyttigt och gott. Det måste inte smaka kaffe men kanske något aromatiskt liksom. Te tycker jag är sådär
Vilket sorts te har du testat?
Prova att köpa ett aromatiskt te i lösvikt och brygg te i en kanna. Smakar helt annorlunda än pås-te.
Gå in i en riktig kaffe/te-shop och få hjälp med både smak och hur du ska brygga det.
Varför ska du inte dricka kaffe? Fungerar inte koffeinfritt? Jag har tyvärr inte heller lyckats fastna för te, trots idogt prövande. Det smakar hö för mig.
Kanske chai te? Det är en lite annorlunda arom än "vanligt" te
Kanske buljong till och med.
Chai Latte, det beställde jag vid det senaste besöket på Espresso House. Var gott, smakade lite kardemumma som jag minns det. Inte så mycket koffein heller.
Ja, koffeinet och de koffeinfria kaffer jag testat tycker jag inte är så goda
Ja jag kanske kan kolla i någon te-affär nästa gång jag är i en sån stad som har det.. har du något favorit-te @Fjäril kär ?
Och @M vad är tunga puer? Lät intressant
men chai lät väldigt ju väldigt gott faktiskt
Har väl testat lite allt möjligt te diverse påsteer och lösvikt från vanliga mataffärer. Svart grönt rött ört.. dock inte vitt. Vad smakar det?
Chicca roast!!! svingott!