• Anonym (Niärlurade)

SD är bara populister och "kontrollerad opposition", sorry alla SD-röstare..

Många som röstar SD vet inte ens vad populism är, dvs att som parti endast samla missnöjesröster men inte vilja omsätta något i praktiken.

Ni som tror på SD:s ord om att värna om "svenskhet" och "svenska folket" vet ofta inte heller eller har ganska vaga begrepp om vad som är "svenskt" eller vad som representerar "svenskhet". Allraminst är det iallafall rasism och exkluderande av människor utifrån, eftersom Sverige byggts upp delvis av invandrare.

Vissa inom ytterhögern pratar t.o.m. om SD som "kontrollerad opposition", dvs ett parti som ska se ut som ett oppositions/ missnöjerparti men som egentligen inte står för det de säger.

Det finns en anledning till att SD, trots att de blev andra största partiet i senaste valet, inte fick några ministerposter. Det är nämligen uppgjort så att SD inte ska få så mycket att säga till om, eftersom deras ord, om de omsätts i handling, skulle bli förödande för Sverige. SD, som lever på misnöjesröster främst, har också ett intresse av att Sverige ska fortsätta ha hög kriminalitet och många dödsskjutningar, eftersom det är bland annat detta som ger dem röster.

Kraftigt minskad kriminalitet och dödsskjutningar skulle innebära att färre röstar på SD, och det är de väldigt medvetna om.

SD är ett parti som vill berika sig på sina naiva och godtrogna väljares bekostnad. Tänk på det inför nästa val.

• Svar på tråden SD är bara populister och "kontrollerad opposition", sorry alla SD-röstare..
  • Anonym (d)

Jag har tänkt klart, SD får självklart även min röst i det kommande valet.
    Det blir femte valet som de får min röst.

Om inte vänstermaggan lyckas med sin pytt-i-pannaröra så ska du få se ministerposter även från SD!

• Anonym (A)
    Anonym (d) skrev 2025-09-15 16:34:51 följande:

Om inte vänstermaggan lyckas med sin pytt-i-pannaröra så ska du få se ministerposter även från SD!

Tidö partierna verkar liknande problem.
  • Anonym (Läste du?)
    Anonym (d) skrev 2025-09-15 16:34:51 följande:

Måste bara fråga, läste du verkligen trådstarten?
  • Anonym (d)
    Anonym (A) skrev 2025-09-15 16:37:11 följande:
    Tidö partierna verkar liknande problem.
    Nej då.
  • Anonym (d)
    Anonym (Läste du?) skrev 2025-09-15 16:40:02 följande:
    Måste bara fråga, läste du verkligen trådstarten?
    Hur skulle jag annars veta vad jag skulle svara på?
    Självklart är svaret ja.
  • Anonym (Läste du?)
    Anonym (d) skrev 2025-09-15 16:40:10 följande:
    Nej då.
    Dina inlägg framstår precis som TS beskrev en SD-röstare.
  • Anonym (Läste du?)
    Anonym (d) skrev 2025-09-15 16:40:53 följande:
    Hur skulle jag annars veta vad jag skulle svara på?
    Självklart är svaret ja.
    Inte hela i alla fall.
  • Tecum

Så länge SD är en väsentlig del av regeringsunderlaget, som nu, kan de ta åt sig äran om t ex brottsligheten går ner, och skylla på de andra Tidöpartierna om det går dåligt. En idealisk roll för ett populistiskt parti. Att sitta i regeringen är svårare, då har de även formell makt genom ministerposter och avkrävs ansvar.

Ganska osannolikt  att brottsligheten kommer gå ner till såna nivåer att någon kan påstå att de nått målet. Samma med invandringen, problemen med integration löser sig inte för att man utvisar en och annan. Så SD sitter säkert som populistiskt missnöjesparti så länge de inte ingår i en regering.

Men du har sätt i teorin, elände och problem är SD:s livsluft och i ett idealiskt samhälle skulle de få problem. Samma fenomen märks tydligt hos MP, de talar ogärna om sådant som fungerar eller blivit bra i miljön. Elände är deras affärsidé, kan de inte visa på allsköns hot är de rökta...

• Anonym (d)
    Anonym (Läste du?) skrev 2025-09-15 16:41:41 följande:
    Inte hela i alla fall.
    Undrar vem av oss som vet bäst vad jag har läst eller ej. 
  • Ofiltreratsamtall3

Populism verkar vara vänsterns nya favorit ord för att bortförklara SD och inte möta argument. Nej det är inte populism att genomföra det som väljare har röstat för. 

Tidöavtalet oavsett vad man tycker om det, är rätt imponerande, när har vi någonsin haft en så tydlig lista på vad som ska genomföras och vad som gäller. Detta är endast tack vare SD i min mening, för att dom ska kunna stödja utanför en regering var dom tvungna att göra ett jätte tydligt avtal vad som ska ske. Och nej allt i avtalet är inte uppnått än. 

Det är snarare uppenbart att SD har en stor roll i att faktiskt få någon som helst stor förändring i rullning, speciellt inom rättsväsen och invandring. 

Min fråga är, vad i hela friden ser ni andra i den rödgröna katastrofen? Rent konkret, hur ska dom kunna komma överens om något betydelsefullt? Vi har Sossarna som säljer deras stjäl och Sverige bara dom får sitta i regeringen. vänsterpartiet som har svåra problem med antisemitism, hamas suportrar, och har en näst intill kommunistisk politik. Och dom ska samarbeta med Centern som är raka motsatsen till V i väldigt mycket. För att inte nämna miljöpartiet, som helst ser att folk inte kan tanka och skrotar kärnkraften som vi verkligen behöver. Och samtliga vill ha massinvandring igen. Vad vill Sossarna ens, dom har ingen egen politik och röstar med regeringen i allt i princip. 

Svar på tråden SD är bara populister och "kontrollerad opposition", sorry alla SD-röstare..