• Anonym (Likgiltig)

Gillar du, eller ogillar du, trådar?

Brukar du klicka på gilla eller ogilla på trådar här? Gör du det ofta? Varför?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar du, eller ogillar du, trådar?
  • Anonym (Tyvärr sant)

99% av dom som gör tumme ner är karens

• Anonym (Likgiltig)
    Anonym (Tyvärr sant) skrev 2025-09-15 19:10:57 följande:

99% av dom som gör tumme ner är karens

Vad innebär det att vara en Karen? Har sett uttrycket men inte fattat vad det menas
  • Anonym (A)

Nej, det gör jag inte, bryr mig inte heller om dessa tumma.

• Anonym (Likgiltig)

Varför klickar du på gilla eller ogilla i en tråd? Vad vill du uppnå med det?

• Mandel

Ibland kan jag trycka.
    Gör jag tummen upp på ett inlägg är det för att jag håller med personen. Kan var så att den som skrivet ska se att den inte är ensam. Och har någon annan skrivit det jag typ tänkte skriva själv så kan jag lika gärna ge tummen upp til det istället för att skriva ett eget inlägg med i princip samma innehåll.

Tummen ned kan jag ibland ge kvinnofientliga eller manshatande  trådstarter/inlägg samt inlägg där skrivaren i allmänhet i olika ämnen är väldigt trångsynt, inskränkt, dömande osv. 
    Som ett sätt att visa att jag inte håller med istället för att börja skriva inlägg om att jag tycker tvärt emot och ber skrivaren att vidga sitt synsätt lite eller har man inget snällt att säga/skriva kan man lika gärna vara tyst. Det leder ingen vart utan det blir bara en massa tjafs. Så en markering att jag tycker att åsikten/ståndpunkten är lite galet uttryckt.
    Man får tycka olika om saker så det handlar om hur man uttrycker sig mot de som inte tycker detsamma.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Gillar du, eller ogillar du, trådar?