• Anonym (Dränerad)

Så trött på min sambos autism.. Jag håller på att gå under av utmattning

Nej jag visste inte om hennes problem när vi träffades, det kan jag säga på en gång så slipper vi diskussion om det. 

Det har heller inte varit stora problem i förhållandet hela tiden. 

Men de senaste åren har det börjat spåra ur. Det är så många små saker som var för sig inte är jättestora, men sammantaget blir det en svår psykosocial miljö för mig i hemmet.

Sambon har ingen officiell diagnos men efter att för flera år sedan ha läst på om högfungerande autism/AS så är det så mycket som stämmer in på henne till punkt och pricka. Hon har också själv nämnt det för mig att hon tror hon har det.. Hon är övertygad själv.

• Svar på tråden Så trött på min sambos autism.. Jag håller på att gå under av utmattning
  • Aniiee

Ok, och.... vad exakt är det som är problem?

För du menade väl inte att bara göra en luddig tråd för att få folk att hata autism, eller? Lite trött på såna, personligen.

Omae no mono wa watashi no mono, watashi no mono mo watashi no mono
  • Anonym (ahh)
    Aniiee skrev 2025-09-17 00:05:27 följande:

Ok, och.... vad exakt är det som är problem?

För du menade väl inte att bara göra en luddig tråd för att få folk att hata autism, eller? Lite trött på såna, personligen.

The woRsT!
  • Dexter dot com

Har hon sökt hjälp men det blir ingen förändring? Eller söker hon inte hjälp fast hon vet att det påverkar ditt mående negativt? Särbo kan ju vara en bra lösning om du vill fortsätta relationen så kan ni ses när du känner att du orkar.

Svar på tråden Så trött på min sambos autism.. Jag håller på att gå under av utmattning