• Mullig

Förstår ingenting - hur svagt plus är ett plus?

Hej!

Gjorde ivf för ca 5 veckor sen. Hade kraftig mensblödning på ruvardag 13 och flera dagar framåt. Dagen före tesdag testade jag på dagtid. Det kom då efter tio minuter ett MYCKET tunnt sträck som jag hade svårt att tolka. På testdagen testade jag minus.

Sen har jag mått mycket konstigt. MEN jag vet att man mår konstigt efter ivf.

Men nu frågar folk i min omgivning om jag är gravid. (tre stycken)

Köpte gravtest clearblue i dag. Rfter fem minuter kom en MYCKET svag skugga fram på varje sida om det vårgätta sträcket. Fattar ingenting! Kissade jag för länge på strålen så att det blev för mycket urin i stickan?

Eller är jag gravid?

Nån som vet nåt. detta är mycket jobbigt och frustrerande. Jag VET att jag inte är gravid men hoppet återkommer ju med jämna mellanrum.-)

Kram

• Svar på tråden Förstår ingenting - hur svagt plus är ett plus?
  • Bumblebina

Ett plus är ett plus är ett plus! Oavsett hur starkt eller svagt så är ett plus ett plus!

• Pojkmamma

Titta på testen innan du använder det. Det kan vara svårt att veta vad som har kommit fram och vad som var från början. Lycka till med testandet

• Önskar och hoppas

Hej, hoppas verkligen att du är gravid. Det finns digitala tester att köpa på apoteket om du vill testa igen. De kan man inte läsa av "fel"

• Klossen

Hej Mullig,

du måste nog testa på en klinik för att vara helt säker. Det låter ju som att du mycket väl kan vara gravid.

På vissa tester står det visserligen att man inte ska läsa av för lång tid efteråt.
    Clearblues tester ska man läsa av efter en minut men inte efter 10 t.ex
    Då kan det visa fel.
    Sen kan det vara så att man är gravid men om man har druckit mycket vatten innan så blir koncentrationen för låg i allafall. Särskilt om man inte väntat tillräckligt länge sedan man kissade sist.

• Mullig

Halloj!

Jag har läst av inom tio minuter....

Jag köpte en tvåpack, så jag gör ett nytt test i morgon bitti...

Jag kollade verkligen på testet innan, då det visade så konstigt förra gången och där fanns ingenting, förutom den vårgätta skuggan den ser man ju.

Däremot så ser det ut som om det har kommit för mycker urin på stickan så testet blivit överfullt. Nån som vet om det kan vara så?

Nåja, jag testar i morgon igen. Kan inte vara gravid, mensen var ju så riklig!!

Tack för era svar

Kram

• fröken fru

Mullig
    jag började blöda på ruvardag 10 testade pos på dag 14 blöder konstant hela tiden mer eller mindre fattar o

Är det kanske vanligare med blödningar efter ivf med alla hormoner och allt jag vet inte

hoppas allt går bra för dig

ett plus är alltid ett plus svagt eller inte

• Mullig

fröken fru

Grattis till ditt plus!!!

Jag har förstått att man kan blöda vid ivf och ändå få plus.
    det är bara det att jag fick minus på min testdag, så jag trodde det var helkört.

Jag testar i morgon bitti igen, men är inställd på minus. Det är vad jag måste vara.

Men jag är mycket glad för ditt plus
    Hoppas det går "hela" vägen för dig!!!

Kram

• illy

mullig: kan maninte kissa i en kopp och doppa ner stickan för at undvika att den blir överfull? Hoppas du får plus i morgon!

• Mullig

Hej alla gulliga!

Testade i går morse och det var bara ett minus.....

Denna gång doppade jag stickan i en mugg, så min teori var nog rätt... Att stickan blev överfull!

Min kropp är nog fortfarande full med alla hormoner, för konstigt mår jag

Köpte två nya bh:ar i går. Har alltid haft C-kupa, men nu var den för liten. Var tvungen att handla D-kupa!
    Vilket jag ALDRIG haft tidigare.
    Nåja, inte deppar jag för det

Ska till barnmorskan nästa vecka och ta cellprov så då lär väl hon se om en graviditet finns i min kropp.... Vilket det ju inte gör!!

Tack alla ni som engagerat er i mig, trotts att det var lite galet!

jag önskar så att jag hade kunnat ge er lite hopp och en solskenshistoria

Kram till er alla!

Svar på tråden Förstår ingenting - hur svagt plus är ett plus?