• Anonym (Vad tusan)

Feber som försvinner och sen kommer tillbaka

Hej allihopa! 

Jag har en dotter som är 1,5 år gammal. Sedan natten mot torsdag så har hon haft krupphosta och låg feber (runt 38,3) men ändå varit pigg. Väldigt hes och snorig också. Hon var även snorig flera dagar innan febern och hostan kom till. Hostan är väldigt skällande och typisk för krupp men den kommer även på dagen. Dock inga ?anfall? så man får sitta med henne ute på balkongen typ. Men så igår lördags så försvann febern och var borta hela dagen. Och inatt så hade hon väldigt ansträngd andning, det riktigt väste och pep så jag och hennes lillasyster vaknade för att det lät så högt. Men jag bedömde att hon även fick luft och att det förmodligen berodde på kruppen. Men i morse så var hon väldigt loj och ledsen så jag tog tempen och den låg på 39,5. 

Så jag ringde 1177 för jag har ändå läst nånstans att man ska höra av sig till vården om feber som kommer tillbaka men också pga andningsbesvären. Hon rekommenderade att vi åkte in till närakuten och det gjorde vi! Dom lyssnade på lungorna vilket var lite svårt för hon var väldigt ledsen och kollade i halsen. Ingen fara enligt dom utan vi ska avvakta och om hon fortfarande har hög feber tills på tisdag så ska vi söka vård igen. Men är inte det lite skralt undersöket? Vad kan detta bero på? 

Tack på förhand!

• Svar på tråden Feber som försvinner och sen kommer tillbaka
  • Anonym (Vad tusan)

Någon som varit med om detta? 

Svar på tråden Feber som försvinner och sen kommer tillbaka