Fall. Inte. För. Insurello
Är en av dem som föll i insurellos fälla..
Har sett dessa insurello reklam alltför ofta i Facebook nu, sjukt irriterande o trött på dem! Så många som faller i den fällan, inklusive jag förra året. HELT mitt egna fel och jag får skylla mig själv, jag visste inte bättre.
Hade en skada anmäld till min egna försäkring Folksam, hade gått över ett år vid detta tillfälle nu och tänkte "jaha, av den skadan fick jag bara ut några hundralappar och inget mer? ".. O sen såg jag ju denna dessa insurello reklam överallt, dem marknadsför sig så fint och förstår man sig inte helt på försäkringar och skadeanmälan så kan man ju falla för dethär. Jag tänkte att ja dem kan kanske hjälpa mig få ut någon mer ersättning för den skadan?.. så jag kontaktade dem och gav dem fullmakt o driva mitt ärende. Gick ju skitbra o jag fick ut 27k.. men dem stanna ju med ca 7k. När jag sedan pratade med folksam förklara dem det jag inte visste- 1år efter en skada ska man kontakta dem, förklara vilka kvarstående men man har osv, och då får man den slutgiltiga skadeersätrningen. Dessa 27k hade jag alltså fått ut helt o hållet sj, om jag själv kontaktade folksam.
O det är ju såhär det funkar. Nu vet jag det...insurello vilka tjuvar!!! Snälla sprid till era nära o kära, att inte kontakta insurello o ge fullmakt o driva deras ärenden..utan kontakta eran försäkringsbolag själva. Jag tror dem lockar åt sig folk precis som mig som inte visste riktigt hur det funkar med skadeärenden, samt äldre antar jag. Om ni har en närstående , äldre, hjälp dem kontakta sina egna försäkringsbolag!
Hoppas på att denna utnyttjande bolag läggs ner så småningom.