• Zemzem

D-vitamin boost!

Hej!
    Jag undrar om någon här har testat att D-vitamin boosta innan ägglossning?
    Jag funderar på att testa men vill ju höra om någon mer här har gjort det och isf lyckats?

• Svar på tråden D-vitamin boost!
  • Anonym (qwerty)

Vad skulle det påverka menar du?

• Anonym (MM)

Hej! Jag har gjort :) 

Tog högdos = 30000 IE = 12 tabletter 62,5ug. Blev gravid i den cykeln med min son som nu är tre månader, efter fem missfall i rad. Man vet ju aldrig vad som hjälper men efter vår ?resa? var ja öppen för att testa det mesta.
  • Anonym (M)

3 gånger har jag testat, blivit gravid alla 3 gånger. Tog cirka 20 000 IE dagen före ägglossning. 

Blivit gravid för många år sedan också med mina 
    äldre barn och då inte tagit något tillskott. Men nu när jag var äldre ville jag boosta ägglossningen, hade försökt ett halvår utan att lyckas men lyckades sedan som sagt när jag tog D-vitamin. Fick två missfall. 3:e gången gick det vägen, är nu höggravid :) 

Klart man inte kan veta helt säker om det var D-vitaminen som gjorde det men känns nästan så i mitt fall då jag inte blev gravid de cykler jag inte tog D-vitaminerna. 

• Zemzem
    Anonym (qwerty) skrev 2025-09-22 19:18:30 följande:

Vad skulle det påverka menar du?

Som jag skrev så är det ett sätt att boosta ägglossning. Har tittat på Vulverinkoos förelä om det och ville veta om nån har lyckats, inte mer med det.
  • Zemzem
    Anonym (MM) skrev 2025-09-22 19:31:11 följande:

Hej! Jag har gjort :) 

Tog högdos = 30000 IE = 12 tabletter 62,5ug. Blev gravid i den cykeln med min son som nu är tre månader, efter fem missfall i rad. Man vet ju aldrig vad som hjälper men efter vår ?resa? var ja öppen för att testa det mesta.
    Men wow vad häftigt att det fungerade :) jag blev gravid men fick missad abort, försökt några ggr men inte tagit sig så funderade på att testa. Roligt att det fungerade för dig 😊
  • Zemzem
    Anonym (M) skrev 2025-09-22 21:38:19 följande:

3 gånger har jag testat, blivit gravid alla 3 gånger. Tog cirka 20 000 IE dagen före ägglossning. 

Blivit gravid för många år sedan också med mina 
    äldre barn och då inte tagit något tillskott. Men nu när jag var äldre ville jag boosta ägglossningen, hade försökt ett halvår utan att lyckas men lyckades sedan som sagt när jag tog D-vitamin. Fick två missfall. 3:e gången gick det vägen, är nu höggravid :) 

Klart man inte kan veta helt säker om det var D-vitaminen som gjorde det men känns nästan så i mitt fall då jag inte blev gravid de cykler jag inte tog D-vitaminerna. 

Tack för svar, roligt att det fungerade för dig, grattis till graviditeten! Jag hoppas allt går bra på förlossningen :) Jag blev gravid men fick missad abort, djupdykte sen i Vulverinkoos D-vitamin hack och blev bara nyfiken om någon hade lyckats. 
Svar på tråden D-vitamin boost!